Gå til innhold

Hekkspolier spørsmål E36

Ranger emnet


Dr_S

Anbefalte innlegg

Originally posted by Freeman

Mrcontrol og candyman: det er faktisk bmw'er som er levert med m3 styling direkte fra fabrikk.. er det noe bedre da?? bilen er jo da original m3 stylet.... Og Motor er ikke alt.. Mange som heller vil kjøre økonomisk og stule bilen sin slik at det blir penere.. Er ikke alle som liker å kjøre rundt med en original 318 med 16 toms hjul og ingen facelift siden den er sånn fra fabrikk... Tenk hvilken kjedelig bilpark det da hadde vært i norge.. det er faktisk noe som heter avgifter her til lands og det vil si at alle har ikke råd til en m3 uansett hvordan de ruller kronene. Da er det heller fler som har råd til et stylingsett til 15.000 kroner. Dere tenker på en helt feil måte..

Men visst dere mener at ingen skal style bilene sine så er det opp til dere.. kan dere leve i deres egen lille kjedelige verden.

 

Og dessuten candyman.. Jeg har sett du har postet mye styling rundt her til rx7.. mange av tuning fabrikkene lager aerodynamikk til bilen som står til den motoren de tuner opp.. så visst du ikke har en rx7 som f.eks (merk f.eks) er trimmet av veilside.. så kan du ikke ha veilside styling???

 

 

Ja det er dustete og gi mer penger for en M3 styla bil fra fabrikk, da er det bedre og heller kjøpe en orginal og bruke mellomlegget til kompressor eller legge di i ett "spare til kompressor" fond.

 

Jeg syntes det er bedre med biler som går bra enn biler som ser bra ut.

 

Vell... jeg skal ikke ha veilside styling på bilen min med det første, men en japansk rx7 har 280hk ca 300 eller no sånn med eff.anlegg og filter minus noen døde ponnier da. Og da går bilen mer enn godt nok 0-100 på rundt 5sek da syntes jeg at det holder med fart i første omgang og da kan en bruke penger på styling. Som f.eks. carbon panser for å få ned vekten, carbon spoiler for å få margtrykk og front spoiler for det samme.

 

Mens å bruke 10.000 på eff.anlegg og 15.000 på plastikk til en bil som går som en dass er dustete, har du ikke råd til dyr bil så er det ikke vittsi å gi inntrykk av det. Er du fattig så er du fattig sånn er det bare.

 

Og alle vet hva en rx7 er og alle vet at den går bra, mens en M3 styla BMW kan være en 316 eller en M3 for alt jeg vet.

 

Så ved å style en billig bimmer så viser det med andre ord at du er flau over å ha lite penger til bil og at du er flau over å kjøre en bil med billig sur motor. Stylinga for komme etter trimminga eller med en gang om det er en konge bil (som f.eks rx7)

 

 

EDIT: Jeg skal ikke ha veilside styling på bilen min i det hele tatt. Det er styling jeg ikke skal ha med det første, men når jeg skal ha styling så blir det kanskje border type III front spoiler, eller den orginale nye typen med leppe og litt andre tilpassninger. Dette for å få mer luft til IC og mer margtrykk.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

det er vel ikke for at folk ikke har råd til f.eks m3 de ikke kjøper det. Det er vel heller fordi de prioriterer foreksempel leilighet eller har familie... visst de har familie og dyr leilighet er det ikke økonomisk eller praktisk å ha en m3 eller enn annen sportsbil for den saks skyld... Og Da er det mange som kjøper seg det nermeste man kommer drømmebilen. Foreksempel en 325 eller 320 eller whatever... Disse bilene er jo ikke så særlig pene originale... Og motor har de ikke bruk for (fartsgrensen i norge er fortsatt høyest 100), Og banekjøring med familie/bruksbilen er uaktuelt.. Så da velger de å bruke noen få tusinger på styling isteden.. Dette ser jeg ikke noe galt i.. hvorfor trimme en bil og få hk som du egentlig ikke trenger, annet en å skryte av de da.. er ikke alle som vil det heller...

 

Og mener du at det er teit å sette på en 90 fanger på en golf 87 model siden det ikke er en 90 modell?? det er latterlig

 

Så du sier altså i innlegget ditt at du synest bare dem som har spreke biler kan style dem.. hvor går da grensen for en sprek bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aye.. dette er akkurat hvorfor jeg ALDRI hadde kjøpt en original BMW E36 M3. Det kan komme en med en 316i coupe som er styla likedan, og folk ser ikke forskjell på en bil til 200-300k og en til nesten 1 million kroner. det må være litt kjipt for han som har svidd av 1 million spenn på en bil som ser identisk ut med biler som har mye mye mye mye MYE lavere verdi!

 

BMW har heldigvis retta litt opp i det med E46. En kan nemlig ikke få en 318Ci til og se identisk ut med en E46 M3 med og bare slenge på plastikk og lister her og der. Takk gud for det. Men fremdeles er det E30 M3 som er "king of the hill" :)

 

Ikke misforstå meg, jeg har ikke noe imot styling.. det er bare det at en 316i coupe kan se identisk ut med en bil som er 4-5 ganger dyrere.

 

Tenk så snytt Ferrari 360 Modena kundene hadde følt seg om Ferrari hadde sluppet en Ferrari 340 Modena som så identisk ut, men som hadde 1.6 4-cyl motor med 130hk, men som hadde SETT identisk ut - og kostet 5 ganger mindre!

 

Husk - en stor grunn til at folk handler Ferrari, og også spesielt BMW - er nemlig Image. status. og hvis en person slenger ut 1 million for en ny BMW M3, og en tufs hadde kjøpt en bil til 200-300k og styla den til og se identisk ut, da tror jeg han hadde følt seg snytt.. det hadde iallefall jeg..

 

Dette er derfor ikke et feilgrep hos BMW sjåførene sin side, men hos BMW selv. Hva med og holde et design eksklusivt? åhnei.. stemmer.. halvparten av de som kjøper seg 318Ci bestiller jo en stylingpakke til 30k ekstra jo! og det koster jo null kroner omtrent og produsere denne plastikken!.. fortjeneste..

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mange betyr ikke prisen noe bare de liker det de kjøper...

det og sammenligne pris med image og status er ganske ut nå egentlig.

 

En som kjøper en ferrari er ofte bilinnteresert og har råd til å la drømmen gå i oppfyllelse.. det og sammenligne en produsent som har hovedvekt på å lage sportsbiler og ingenting annet med en produsent som lager biler enhver har råd til er teit..

 

Bmw er ikke status lenger om det er en m3 eller 750 det er en vanlig bil.. og visst noen kjøper seg bil til 1 mill for å vise att de har en mill så kjøper de ikke bmw m3.. det er latterlig at folk skal kjøpe seg bil kun for å vise at de har penger..

 

En bilinnterisert person kjører liker å ha en bil han trives med og synest er fin.... med eller uten styling. Styling er til for at bilen skal se finere og mer aerodynamisk ut og forteller vel ingenting om hvor mye penger en har..

 

Så visst en er ute etter å vise at en har så mye mer penger enn alle andre.. hvorfor ikke gullbelegge bilen eller klistre alle tusenlappene på den og lakke noen lag med klarlakk oppå... :)

 

Jeg for min del kommer aldri til å kjøpe meg bmw.. fordi da er det umulig å få en unik bil som ikke alle andre har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ikke helt sånn gitt. mange som kjøper seg bmw fordi det er "bmw" og fordi de tror bmw er status. derfor også mange kjøper seg en billig bmw (316ci ellerno slikt), og styler den opp til og se ut som en m3, så klistrer på m3 merke bak.. da har de plutselig enda mer status (tror de).

04 Mercedes-Benz CLK

Min Blogg - DeviantArt - Flickr - Last.fm - Twitter

xPorsche Boxster 2.5 xAudi A6 Avant 1.9 TDi xMazda MX-5 1.6 xBMW 325i Cab xOpel Calibra 16v (x2) xOpel Omega 2.5 V6

xFord Sierra 2.0iS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det mener jeg og er teit... men tviler på at mange ungdommer gjør det kun pga status... det kryr jo av stylede bmw'er.. så det er ikke status lenger.. i 2000 var det status men ikke nå.

 

Klistre m3 merke bak på bilen mener jeg og er helt idiotisk..

 

det som er tøft er sånn som feks. farne til enkompis av meg har gjort.. en helt vanlig mercedes 300E som ikke er gjort noe med utvendig kun 17 toms.. med twinturbo og over 300 hk.. mange rare blikk fra både motorsykkel sjåfører og sportsbilsjåforer da ja..

 

Det er verken gromlyd i den eller emblem som sier den er trimmet:)

 

men men.. Bmw e36 og e30 er ikke status lenger.. det er tøffe biler som det desverre finnes alt for mange av..

 

Men folk må da kunne style bilen sin og ikke bare kjøre rundt med orginalutseende mener jeg.. så for heller dem som har m3 og m5 kjøre rævva av de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår