eiriksmil Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum. Å? Jeg er uenig. Rød er også en farge som dør ganske fort dersom man ikke tar vare på lakken, men rød er da ikke stygg. Hvit, kombinert med sort er jo en sikker vinner. Kremt, "White is the new bling" ;) Slenger med et bilde til slutt, ingen mann ved sine fulle fem kan vel bedømme denne som stygg? Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum. Hadde du vært med meg til kanariøyene i høstferien å sett alle de råfete Hvite BMW E46'ene så tror jeg du hadde svelget de ordene der ;) Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvit er ikke engang en farge, så hvorfor noen vil ha en fargeløs bil skjønner jeg ikke :P De hvite bilene man vanligvis ser i norge får meg til å tenke på grunning.. *edit: den siste bilen der er vel ikke 100% hvit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvit er ikke engang en farge, så hvorfor noen vil ha en fargeløs bil skjønner jeg ikke :P De hvite bilene man vanligvis ser i norge får meg til å tenke på grunning.. *edit: den siste bilen der er vel ikke 100% hvit? perlemor og anna i tillegg teller vel som kvit det også... Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 @ SeaLion: Stygg? @ Erik Braseth: Svart er vell ikke en farge det heller? Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 *edit: den siste bilen der er vel ikke 100% hvit? Jo, jeg tror det. Denne er iallfall det, om ikke det er samme bil: Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Porsche 911 1969-1980 er noen av de bilene som må være hvite, kanskje gule: Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Hvitt er den styggeste ":cook fargen". Hvit hører til gamle, slitne mazdaer som har runda altfor mange kilometere. Skal jeg legge mye penger i en bil er det siste jeg ville ha hatt hvit, en drit kjedelig "farge". PUNKTUM Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Go-carter: om svart og hvit er farger finnes det egentlig mange svar på. Kommer an på hva du vil definere som en farge. I fysikken så er hvitt en miks av forskjellige bølgelengder og svart er fravær av (lys)bølger =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Stygt? Ikke i mine øyne ihvertfall. Hvit er den peneste "fargen" jeg vet om. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Smaken er som baken - delt på midten. Det kommer helt an på bilen om den passer hvit eller ikke, men f.eks Golf er nydelig i en ordentlig hvit perlemor, hvis man setter på krom- eller felger med gullsenter. Smekker man til med beige interiør i tillegg, har man en sikker cali-vinner! Hvit er en porrig "farge" IMO. - Devil Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg har kikket gjennom tråden og kan fortsatt ikke finne én eneste av disse bilene som ikke hadde sett hundre ganger bedre ut i en annen farge enn hvitt. Hvitt er fantasiløst og j@vlig stygt og kler som sagt ingen biler. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg har kikket gjennom tråden og kan fortsatt ikke finne én eneste av disse bilene som ikke hadde sett hundre ganger bedre ut i en annen farge enn hvitt. Hvitt er fantasiløst og j@vlig stygt og kler som sagt ingen biler. Javel men jeg er uenig, hvitt er pent! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 En hvit bil ruster ikke kjappere enn noen andre biler, er bare fordi kosntrasten blir stor mellom rustfargen og hvitfargen, så man ser rusta mye bedre på en hvit bil, kontra en som er rød. Tullball at hvite biler er dårligere rustbeskyttet enn biler med andre farger:biker Dere må slutte å tro på alt dere hører:violin: Hvit bil er heller ikke så ille å holde rein, mine egne erfaringer er at en svart bil er verre å holde reint enn en hvit en Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Hvite biler er da ganske gromt i mine øyne. Spørs litt i vilken sammenheng egentlig, men en velhold hvit bil med enten svarte eller krom detaljer røsker litt i den venstre balla Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg