Solberg- Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Bestill deg washmitt i samme slengen du Mission; hvis du bruker svamp mener jeg! ;) Jasså Solberg, du kom deg hjem tilslutt. :p Hehe, ble det bra? Hør på WhiPlasH Mission! Vaskevott er digg å vaske med i forhold til svamp. Bedre for lakken også :) Haha jah! :p Eriksen sku jo absolutt servere mere cola så. VI ble fornøyde! Ble ganske rent og pent, men trengs en oppussing av felga! :) Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Menzerna har utviklet egene polisher for den type klarlakk, den benyttes bla av Mercedes. AG har akkurat begynt å selge den, men den er best med rotary maskin, selv om noen på AGol har fått ok resultater med DA anbefales Rotary. http://www.autogeek.net/menzerna-of-germany.html Har du ikke benyttet rotary før, anbefales det å øve på event gammel bil el pansel ol, supert verktøy, men trenger mye øvelse. Alternativ er DA maskin (biltema feks) og MG 80, 82 el 83. Puter fra cyclo med noe cut hvis du har en del riper, bløtere pads om det er "ok" lakk. Prøv altid den svakeste kombinasjonen først, ikke vits i å skape mer jobb en nødvendig DA vil aldri fjerne så mye som rotary, men den fjerner mye, og er veldig grei å starte med. Har vell egentlig nok erfaring til å begynne med rotary. Så hvilke Cyclo pads trenger jeg? Og hva anbefales fra Menzerna? Eller greier jeg meg med MG#82? Har en liten følelse på at det er nok... Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Cyclo pads benyttes ikke på rotary, Meguiars har gode pads mht rotary. Menzerna PO106FF skal være bra, men Menzerna har jeg ikke prøvd selv enda (er på vei nå) Les om den her http://www.autogeek.net/menzerna-nano-polish.html Kan godt være det holder med gul megs pad/rotary + MG82 også, men hard lakk kan være trøblette å få 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Cyclo pads benyttes ikke på rotary, Meguiars har gode pads mht rotary. Menzerna PO106FF skal være bra, men Menzerna har jeg ikke prøvd selv enda (er på vei nå) Les om den her http://www.autogeek.net/menzerna-nano-polish.html Kan godt være det holder med gul megs pad/rotary + MG82 også, men hard lakk kan være trøblette å få 100%. My bad. Blir nok noe Megs pads og menzerna nano polish ;) Så bestiller jeg MG82 i tillegg så jeg har til andre biler som måtte trenge litt polish ;) Takk for bra svar truhaa! EDIT: Kan forresten meddele at ScratchX fungerer heler dårlig på min bil med ripe-fri klarlakk. Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Prøv gjerne MG 82 først. ScratchX kan nok slite litt med den nye lakktypen, bare pass på og jobb med den, den skal brytes godt ned, ikke fort på/av, samt at den ikke bør tørke. Gleder meg til å prøve nano selv, skal vist være dynamitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Bestill deg washmitt i samme slengen du Mission; hvis du bruker svamp mener jeg! ;) Jasså Solberg, du kom deg hjem tilslutt. :p Hehe, ble det bra? Hvordan er det med denne hansken? Kan den brukes flere ganger? Vaskes? Hvor mange hansker går med på et år liksom? Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Sååå.. Man burde ikke bruke pusseskinn for å tørke? Hva bruker vi da? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Vaskehanske kan brukes mange ganger, hvor lenge den holder kommer an på hvor ofte den blir brukt, og på hvor møkkete den blir. Er du flink til å såpe inn bilen deretter spyle den og så vaske med hanske, holder den lenge. Den bør vaskes i maskin innimellom. Pusseskinn er ut;) Water magnet fra Meguiars eller the Guzzler fra cobra er bra saker. kjappere, bedre resultat og riper mindre, prøver du det bruker du ikke pusseskinn igjen, kan ikke sammenlignes. Har prøvd Menzerna PO106FF og APO60 (med roptary), og det var bra saker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ok. Vasker bilen alt etter været. Men blir nok minst en gan i uken. Og hver dag det er sol;) Må ha nyvasket bil når solen skinner:) Men jeg bruker å spyle bilen først, for så å vaske med svamp og meguiars såpe. Hva mener du med å såpe inn bilen først? Jeg støtter den om pusseskinn;) Bruker ikke det lengre heller, etter å ha prøvd annet:) Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hmm... Såpass ja.. Alltid vært fornøyd med pusseskinn, men greit, den så veldig fin ut egentlig! Blir å handle seg en sånn en og da. Spesielt nå med nylakkert bil ;) Skal få en fin tid fremover nå.. *gosse seg* Noen som vet om noen butikker her i Oslo som selger meguiars-produkter? Tror Panvulk på Røa selger noe, om jeg ikke tar feil. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Bruker såpepistol med såpe.. Gull mht hjemme vask av bil, vann fjerner ikke alt av møkk på bilen. FoamGun heter den: http://www.autogeek.net/foam-gun.html Litt såpe, litt vann, på med ahgeslange og skum ned bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Hvilken såpe bruker du på denne FoamGunen da? : Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Og får man kjøpt foamgun i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Du kan bruke all såpe, men noe såpe skummer mindre en andre. Bruker PD extream foam i den jeg, men NXT tech wash funker også. Mener jeg så FOMA hadde en her hjemme, men er ikke sikker. mener prisen lå på 1200-1500. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk1rty Skrevet Juni 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2007 Da bruker jeg NXT tech wash'n min jeg :) Skal bestille fra autogeek når jeg får lønning ;) Siter x - 94 Opel Vectra 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg