wunderbaum Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Sliter med tenningsbank allerede ved 1 bar. Synes det er litt merkelig siden jeg for et år siden lada 1 bar med 13c turboen på rudskogen uten antydning til tenningsbank:hvaskjera motoren er en 97 model ft med vikingchip ecomax og 16t turbo. Begynner å bli litt lei, vil ha full effekt nå og skjønner ikke hvorfor jeg skal få problem på så lite trykk. Fylte 98 og octanbooster igår uten at det hjalp. Noen som har aning hva feilen kan være?? Fordeler, pluggledninger, coil osv er nytt.. ser etter gullboks for å få chipa tenninga, hvis noen har en de vil bli kvitt så si ifra.. men jeg burde jo ikke hatt behov for det på bare 1bar. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Bensintrykk? Sliten pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 En 16t leverer da mere luftmengde v/1bar enn en 13c, så er vel ikke så rart? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 juster opp bensintrykket ditt du, evt skaff deg en lamdamåler Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 bensintrykket er satt til 3,2 bar, 337 dyser. progressiv malpassi 1:1,2 og bosch 044 pumpe. Bare å guffe på mer bensin mener dere? hvor høyt bør bensintrykket være egentlig? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 3.8bar ;=) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 bensintrykket er satt til 3,2 bar, 337 dyser. progressiv malpassi 1:1,2 og bosch 044 pumpe. Bare å guffe på mer bensin mener dere? hvor høyt bør bensintrykket være egentlig? Monter på en lambda måler og kjør opp bensintrykket til lambda måler ca 12 til 1 ved 1 bar. hvis den banker fortsatt så må du senke tenningen. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 En 16t leverer da mere luftmengde v/1bar enn en 13c, så er vel ikke så rart? thats right Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 jeg kjører da 16t uten tenningsbank! eneste forskjellen fra deg, er at jeg kjører A-kam og større IC, og har ikke mer enn 2,5" eksos MED kat. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 nja, skeptisk.. kjører sjøl a kam, k&n filter, 3'' eksos. justert litt fram og tilbake ikveld tenningsbanken gikk vekk når jeg justerte opp mer bensintrykk. må drive med litt finjustering imorra så får jeg sikkert orden på det. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Da er spørsmålet... Vil man få gjennom mere luft ved 1bar med en større turbo? Hullet lufta skal igjennom er den samme, trykket er det samme. Tar det at tempen på lufta inn er den samme. Vil det da bli mere luft bare fordet at turboen er større??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 om turboen flytter mer luft\ccm2 så blir det mere bank. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Men er turboen det svakeste leddet? Når man lader et bar er det jo mottrykket i på vei mot forbrenningsromet som gir trykket. Det mottrykket vil jo være likt uansett om man bruker en større turbo. (nå tenker jeg KUN på kompressordelen) Derfor lurer jeg på... hvorfor skal en større turbo kunne få inn mere luft ved det samme trykket? Har hastigheten på lufta noe å si? vil hastigheten på lufta bli noe forskjellig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 jo trykket er likt, men den store turboen flytter flere liter luft en den lille. og da blir bensin-blandingen enda magrere. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 jeg har nå justert opp bensintrykket og nå klarer bilen fint å kjøre på ca 0,8 uten problemer.. men justerer jeg turbotrykket opp noe mer enn det jeg har nå får jeg straks problem. da begynner den straks å boble når den kommer over 0,9... Dysene henger kanskje ikke med?? hvor mye trykk kan jeg ha på fuelrailen før dysene vil skape trøbbel? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg