Gå til innhold

tenningsbank ved 1 bar

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Sliter med tenningsbank allerede ved 1 bar. Synes det er litt merkelig siden jeg for et år siden lada 1 bar med 13c turboen på rudskogen uten antydning til tenningsbank:hvaskjera motoren er en 97 model ft med vikingchip ecomax og 16t turbo. Begynner å bli litt lei, vil ha full effekt nå og skjønner ikke hvorfor jeg skal få problem på så lite trykk. Fylte 98 og octanbooster igår uten at det hjalp. Noen som har aning hva feilen kan være?? Fordeler, pluggledninger, coil osv er nytt..

ser etter gullboks for å få chipa tenninga, hvis noen har en de vil bli kvitt så si ifra.. men jeg burde jo ikke hatt behov for det på bare 1bar.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bensintrykket er satt til 3,2 bar, 337 dyser. progressiv malpassi 1:1,2 og bosch 044 pumpe. Bare å guffe på mer bensin mener dere? hvor høyt bør bensintrykket være egentlig?

Monter på en lambda måler og kjør opp bensintrykket til lambda måler ca 12 til 1

ved 1 bar. hvis den banker fortsatt så må du senke tenningen.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører da 16t uten tenningsbank!

eneste forskjellen fra deg, er at jeg kjører A-kam og større IC, og har ikke mer enn 2,5" eksos MED kat.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er turboen det svakeste leddet? Når man lader et bar er det jo mottrykket i på vei mot forbrenningsromet som gir trykket. Det mottrykket vil jo være likt uansett om man bruker en større turbo. (nå tenker jeg KUN på kompressordelen)

Derfor lurer jeg på... hvorfor skal en større turbo kunne få inn mere luft ved det samme trykket? Har hastigheten på lufta noe å si? vil hastigheten på lufta bli noe forskjellig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå justert opp bensintrykket og nå klarer bilen fint å kjøre på ca 0,8 uten problemer.. men justerer jeg turbotrykket opp noe mer enn det jeg har nå får jeg straks problem. da begynner den straks å boble når den kommer over 0,9... Dysene henger kanskje ikke med?? hvor mye trykk kan jeg ha på fuelrailen før dysene vil skape trøbbel?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider