wazzza Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Var ute å kjørte på et par kompiser i dag. Skulle ut på E6. Da er det en lang temmelig krapp venstresving. Kan ha ca. 50 i den svingen. Plutselig kommer oljelampa på! WTF. tenker jeg og stopper. Med en gang bilen stopper (står på tomgang) spretter trykket opp til 6 bar igjen. Det samme skjedde da jeg aksellerte opp til 90. Trøkte på ganske bra for å få opp farten før en trailer. Med en gang jeg da slapp gassen kom trykket igjen. Jeg har ikke oppdaget dette fenomenet i høyresvinger. Til info: Motoren er en B27E fra en 265 ambulanse, gått 150K. Jeg har temmelig ny olje og Volvo oljefilter. Oljepumpa sitter fremme til venstre på motoren, og oljetrykksbryteren og føleren (separat bryter og føler) sitter på høre side av motoren. Peila olje nå når jeg kom hjem. Plenty... Hva fan er det som skjer? HAr tidligere merket at oljetrykket faller ved ardt gasspådrag, men ikke så mye at oljelampa lyser. Den slo ut på under 1 bar. Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Sikker på at det er plenty med olje? Min kødda sånn når det lakk olje og det var lite igjen... Mulig at oljepumpa er slaskete... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Peila nå når motoren var varm.. Kanskje jeg skal vente til den blir kald? Tror ikke det er noe galt med oljepumpa. Har jo et helt rått trykk ellers... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Hva med brudd på kabel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Er garantert ikke brudd. Oljetrykksmåleren har jeg ettermontert. Oljetrykkslampen går på orginalt ledningsnett og bryter. Måleren er koblet opp separat med egen føler. Begge slo ut samtidig... En kjenning snakket om at oljepickupen kan være løs? Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Kan nok være en ide å ta ut hele motoren for en sjekk... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wazzza Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Kan nok være en ide å ta ut hele motoren for en sjekk... Blæ... Har friluftsgarage... Men jeg får til å ta ned bunnpanna uten å pelke ut motoren.. Btw. E du på offroad.no å? Er en som heter VCE der og... Siter Lovdata.no Mitt Renault 30TS prosjekt Mitt patrolprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 er meg det ja... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 var engang her jeg var på vei hjem fra jobb og hadde jævli lite olje , da sank oljetrykket i svinga.. måtte prøve og kutte svinga mest mulig :D fylte på olje når jeg kom hjem så ble det borte.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg