Gå til innhold

tenningsmodul bytte. Volvo 240gl -86

Ranger emnet


kristian foss

Anbefalte innlegg

hei... skulle ha byttet tenningsmodul på min bil, men så ser jeg at der den egentlig skal sitte (venstre innerskjerm) er det nesten tomt, finner festet, men det er tomt... er ingen ledning som ligger der heller, virker som om den skal sitte et helt annet sted, men har leita over alt...

 

jeg tror dette er problemet til at bilern ikke starter, kjøpte den i går, og forrige eieren hadde ikke peiling men trudde det var tenningsmodulen...

det er ikke gnist, men pluggene er våte etter noen runder på starteren.

har også byttet og pusset på alle defekte sikringer inne ved pedalene i bilen...

 

noen som veit?

 

takker for svar

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... skulle ha byttet tenningsmodul på min bil, men så ser jeg at der den egentlig skal sitte (venstre innerskjerm) er det nesten tomt, finner festet, men det er tomt... er ingen ledning som ligger der heller, virker som om den skal sitte et helt annet sted, men har leita over alt...

 

jeg tror dette er problemet til at bilern ikke starter, kjøpte den i går, og forrige eieren hadde ikke peiling men trudde det var tenningsmodulen...

det er ikke gnist, men pluggene er våte etter noen runder på starteren.

har også byttet og pusset på alle defekte sikringer inne ved pedalene i bilen...

 

noen som veit?

 

takker for svar

 

Finner du ikke tenningsmodulen? Bare å følge ledninga fra coilen. Du får kjøpt den på biltema, men kvalitet der etter.

Husk at det skal sitte ei aluplate på baksiden for å lede unna varmen fra modulen. Viktig at den ligger skikkelig inntill, og ikke noe irring i veien.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt ny allerede, men luter på om jeg har kjøpt riktig type og om jeg i det heletatt skal ha tenningsmodul til min motor??

 

Det ser du jo på fordeleren, ta av lokket og se om det sitter halvgiver eller stift der. Ser det også på ledningene som går fra fordeleren, Er flere på elektronisk tenning, men kun 1stk grønn (går til coilen) på stift tenning.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår