Gjest ReVolvolution Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hei Har en relativt sprek B23E ståendes på pall, med 136 hk. Hva må jeg bytte på denne maskinen for at den skal bli sprekere? Tenkte på turbo, men hvor mye må gjøres, og hva må byttes? Har ikke bygget/jobbet så mye med slike motorer før, så veiled meg når det gjelder priser og slikt takk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 På min så er toppen porta og har grenrør, effektanlegg er montert og sportsluftfilter + div... Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Ok, det kan jo være en mulighet.. Hadde jo vært gøy med turbocontainer også da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hvis du skal bygge om til turbo må du: kompsenke, skaffe grenrør, turbo, slanger, innsprut (vet ikke om du kan bare bytte dyser), ta ut olje og retur i blokka og sikkert masse mere som jeg har glømt. Men det er jo tøft med en litt hessig sugis da. Hvis du bytter til en vassere kam, det sitter vel en K kam i den nå og mikser litt så kan du få en morsom motor. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg har en H-kam i min, er det en kjip kam? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg har en H-kam i min, er det en kjip kam? ikke kjip kam det.. beste volvo orginale kammen til litt små trimming så vidt jeg vet.:bok: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Så greit. :) Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Det går også å bytte mengdefordeleren ifra en B21ET, samt montere en ganske vass kam, samt porting og større ventiler. Mener en svenske gjorde dette en gang, og har var oppe i rundt 180-190Hk. God kjørbarhet kan derimot ikke utloves. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Forholdsvis dyrt å trimme dem, men planing av topp, eksos og en kam så har du merkbar forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Et spm til dere med peiling på kam: b-kam. Hvordan er den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Bygger slik motor nå til voc... håper på 170 hk... maks overdim, maks planing, h-kam, balansering av veiv og svinhjul med clutch, alt man kan gjøre ifl voc reglemanget.... gleder meg til å prøve den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Et spm til dere med peiling på kam: b-kam. Hvordan er den? Det er orginalkammen som sitter i B23ET, ikke noe å satse på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 trimme den til ca 190hk, og smell på lystgass anlegg så blir det sikkert en turtallsvillig motor med grom lyd! det er vel ikke noe alle har prøvd på en B23 eller. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.