ss242 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Volvo har da brukt Getrag, m51 og m90 f.eks. Opel har da ikke brukt Getrag så veldig mye dem heller. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Vil nå tro en Amcar har enda større tap i drivverket, med akslinger som veier nært en liten hyundai.Men som sagt, godt dimensjonert drivverk får jo selvsagt mere tap. Jupp, stemmer som oftest bra det :) opel har faktisk skjønnt dette med drivverk... de brukte hvertfal Getrag-kasser, som bmw! Volvo tenkte aldri så langt...sære svensker;) Ja, er ikke uten grunn at mange bruker bmw kasser på volvo :) Men m45,m46 og slik, hvor mye tåler dem egentlig ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Volvo har da brukt Getrag, m51 og m90 f.eks.Opel har da ikke brukt Getrag så veldig mye dem heller. Joda, M51 i gamle 260'er. Og M90 er kun i samarbeide med Getrag. Står faktisk volvo på pakningene etz til kassa. Opel brukte getrag i en haug med rwd-biler som hadde litt effekt. 265-kassene gikk det en del av. Selges hvertfal massevis av dem på opel-forum rundt omkring:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Ok, trodde det var hovedsakelig Monza 3.0 som hadde 265. Men du skrev at Volvo aldri brukte Getrag:iconsm Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Ok, trodde det var hovedsakelig Monza 3.0 som hadde 265.Men du skrev at Volvo aldri brukte Getrag:iconsm hehe, ja, slapp meg litt der :p Tok dog litt tid før de kom over getrag igjen da.... 10 år eller noe, hehe. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 Ja, er ikke uten grunn at mange bruker bmw kasser på volvo :) Men m45,m46 og slik, hvor mye tåler dem egentlig ? Jeg har lyst til å si "ingenting"... men det blir litt feil. Volvo-kassene holder greit sålenge man kjører orginalmotor, gjerne sugis, uten trim. Meeeen,Beveger men seg ut på turbo-landskapet, og ikke har den sterkeste M46P-kassa som Turbo-vognene har orginalt, så sliter kassene voldsomt. personlig spiste M47'en min opp seg selv innenfra...aldri sett så mye fin-fint metallspon inni ei kasse noen gang. Endte jo selvsagt med ras, under javnt pådrag. Det som røyk var tennene tettest inntil oljesmøringa på første tannhjulet i kassa, som fikk de andre tennene til å møtes "head to head", og knuse seg selv til alle tannhjulene var heeeelt runde og fine. Satte inn M90 for 2 uker siden, MYE mer fornøyd. Føles ut som denne skal holde bedre enn M47... jeg har spist 3 stk av dem! Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 M46 kassen ble brukt i Gr. A. sats for "tävlingsbruk", oppgradert B21ET med intercooler, annen kam, topp osv. Ga 220 hk og 340 Nm, og eneste som ble gjort med girboksen da var å shimse opp oljetrykket i overdriven. Dårlig olje og kjøling er grunnen til at dem dauuer som fluer, og selvfølgelig kjørestil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 du skal herje ganske mye før du tar livet av ei M45 kasse:) nesten umulig jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 kohler : klarte fint å drepe M45 med 116 hk. spørs bare på hæringa. volvo kassene er DÅRLIGE! end og story Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Det gjenspeiler jo egentlig kvaliteten også syntes jeg... ikke at jeg liker opel Det hevdes å ha med tolleranse ved maskinering av drev og lignende å gjøre. Altså ting som er "unøyaktig" maskinert går tyngre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Både toleranser og vekt er viktige faktorer her ja. Vil tro at delt bakaksling gir mindre drivverkstap, og det har vel Ford vært flinke til å bruke. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Er det ikke getrag kasser i 264 da??? eller tar jeg helt feil nå??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Både toleranser og vekt er viktige faktorer her ja.Vil tro at delt bakaksling gir mindre drivverkstap, og det har vel Ford vært flinke til å bruke. Hvorfor skulle delt-bakaksling gi mindre tap? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Mye mer stødig mellom motor og diff, mindre bevegelse = mindre tap. Men som sagt, tror, ikke hørt fakta for eller mot. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvosix Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Når man bruker overdrive giret, har man 35% tap. Har jeg hørt. Tviler jeg sterkt på. Da skulle det neppe lønne seg for forbruket å kjøre med overdrive med 20% senkning av turtall.. tviler på taper er merkbart mer enn vanlig girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.