Gå til innhold

15% Tap på M46kasse?

Ranger emnet


CaRBoNE

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil nå tro en Amcar har enda større tap i drivverket, med akslinger som veier nært en liten hyundai.

Men som sagt, godt dimensjonert drivverk får jo selvsagt mere tap.

 

Jupp, stemmer som oftest bra det :)

 

opel har faktisk skjønnt dette med drivverk... de brukte hvertfal Getrag-kasser, som bmw! Volvo tenkte aldri så langt...sære svensker;)

 

Ja, er ikke uten grunn at mange bruker bmw kasser på volvo :)

Men m45,m46 og slik, hvor mye tåler dem egentlig ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har da brukt Getrag, m51 og m90 f.eks.

Opel har da ikke brukt Getrag så veldig mye dem heller.

 

Joda, M51 i gamle 260'er. Og M90 er kun i samarbeide med Getrag. Står faktisk volvo på pakningene etz til kassa.

Opel brukte getrag i en haug med rwd-biler som hadde litt effekt. 265-kassene gikk det en del av. Selges hvertfal massevis av dem på opel-forum rundt omkring:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde det var hovedsakelig Monza 3.0 som hadde 265.

Men du skrev at Volvo aldri brukte Getrag:iconsm

 

hehe, ja, slapp meg litt der :p Tok dog litt tid før de kom over getrag igjen da.... 10 år eller noe, hehe.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ikke uten grunn at mange bruker bmw kasser på volvo :)

Men m45,m46 og slik, hvor mye tåler dem egentlig ?

 

Jeg har lyst til å si "ingenting"... men det blir litt feil.

Volvo-kassene holder greit sålenge man kjører orginalmotor, gjerne sugis, uten trim.

Meeeen,Beveger men seg ut på turbo-landskapet, og ikke har den sterkeste M46P-kassa som Turbo-vognene har orginalt, så sliter kassene voldsomt.

personlig spiste M47'en min opp seg selv innenfra...aldri sett så mye fin-fint metallspon inni ei kasse noen gang. Endte jo selvsagt med ras, under javnt pådrag. Det som røyk var tennene tettest inntil oljesmøringa på første tannhjulet i kassa, som fikk de andre tennene til å møtes "head to head", og knuse seg selv til alle tannhjulene var heeeelt runde og fine.

 

Satte inn M90 for 2 uker siden, MYE mer fornøyd. Føles ut som denne skal holde bedre enn M47... jeg har spist 3 stk av dem!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M46 kassen ble brukt i Gr. A. sats for "tävlingsbruk", oppgradert B21ET med intercooler, annen kam, topp osv. Ga 220 hk og 340 Nm, og eneste som ble gjort med girboksen da var å shimse opp oljetrykket i overdriven.

 

Dårlig olje og kjøling er grunnen til at dem dauuer som fluer, og selvfølgelig kjørestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår