Gå til innhold

Test av vaskehaller i trondheim (selvvask)

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vasker min nydelige 2000 modell impreza 2 ganger daglig så tenkte jeg skulle teste de forsjellige vaskehallene rundt om de neste dagene.....

 

Jeg har egen vaskehall men vasker OFTE andre plasser også.

 

Før brukte jeg vaske på Ren Bil på heimdal, MEN i de siste mnd så har jeg måttet slutte med det for jeg gidder ikke å bli svindla.

 

RENBIL:

Har fryktelig kraftig å god støvsuger, men røret er så skittnt at når du drar det gjennom bilen for å støvsuge bortsiden så blir setene skittne!

 

De har en idiotisk måte å skifte mellom såpe og vann på. altså du pakker på 20 kroner og du MÅ holde inn å spyle i bakken i 25 sekkunder før såpa kommer! så er den såpa som kommer SÅ utrolig svak at du kan bare glemme å bruke den!

Å da må du over på avfettning, som vi med lakkbehandlet bil IKKE bør bruke!

MEN i dag bestemte jeg meg for å teste å gi de en sjanse med avfettninga.

så jeg la på avfettning og pakka på en 20 kroning til å venta i 25 sekkunder på reint vann før jeg vaska bila.

Vaske den skikkelig godt også.

Så kjørte jeg ut bila å dro fram pusse skinnet! måtte bare la det være etter 5 sekkunder for da var pusse skinne SVART! altså dårlig avfettning og kaldvann til å spyle av er UBRUKELIG!

 

RENBIL fikk før fra meg en terningkast 5, men nå får de 1! I tilegg blir betjeninga (eiern) spydig å rasende når du tar dette opp med han med dårlig såpe!

 

 

K2000

 

På K2000 er det normalt 5 vaskeplasser, men de siste ukene har det vært 3 i bruk.

Minuset på K2000 er at de ikke har støvsuger på vinteren å at de har utrolig dårlig avtrekk i vaskehallen.

 

På K2000 kan man faktisk få vaska bilen for 30 kroner!

Å hær er det egen pistol for såpa å det kommer MYE såpe i blandinga!

Da kan du enten legge på 10 eller 20 kroner å trykk på forrvask! jeg bruker bare 10! men da må du kjappe deg litt runt for å legge på såpa :) har du litt størrebil bør du kansje bruke en 20 kroning.

så lar du det stå ett minutt eller 2 før du pakker på 20 kroner på renspyling!

Hær kommer det VARMT vann som gjør STOOOOR forskjel!

 

Hær har du også muligheter for å legge på en 10 kroning å trykke på underspyling, så spyler et hav av dyser bilen din under med varmt vann!

 

En annen stor fordel hær er at det er spring til å skylde pusseskinnet ditt med!

Og det er også bøtter der om du vil håndvaske bilen med svamp!

 

Å som de fleste som har vasket kopper for hånd før vet så er det MYE lettere å trørke når noe e skyldt med varmvann i stede for kaldvann! for det er ingen hemmelighet at bilen skinner mye mere om du tørker bilen med et pusseskinn etterpå!

 

K2000 terningkast 6!

 

Skal neste gang teste snapdriven på tiller :)

 

Selv om de fleste av dere sikkert vet hvordan man vasker ei bil vil jeg bare påpeke noen småting:

 

Når man legger på såpe så legg den på nedenifra og opp.

Når man skal spyle bilen så start NEDENIFRA og opp når du vasker! så gjør du det rundt hele bilen, SÅ spylert du oventifra og ned! gjør du ikke det blir bilen skjoldete og stripete.

Å skal du vaske bilen med svamp så ALTID vask den med såpe pg vann først uten å gnikke! ellers striper du opp bilen med svampen og skiten :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må huske at på snapdrive på tiller ihvertfall så har di en slags saltblanding i såpa si som ikke er akkurat bra for hverken bil eller lakk!

vi vet jo alle hva den derre forpu... saltskiten gjør med en bil......

min erfaring med snapdrive på tiller er at den var meget bra før, men har blitt bare verre og verre....

er absolutt enig i at REN BIL SUGER og at han innehaveren er en skikkelig DRITTSEKK!

Har prøvd å klage der flere ganger, men bare fått bemerkninger om at æ må vaske bilen bedre. REN BIL bruker selvsagt ikke av den samme UTVANNA avfettinga som vi forbrukerne får. di bruker en ren blanding av avfettinga selv.

for et års tid siden klaget jeg og da fikk jeg nemlig denne avfettinga som en av mekanikerne kom med og da ble bilen gullende REN eterrpå....

 

REN BIL SVINDLER DEG!!!!!!!!!!

 

Det er ihvertfall min mening.....

 

 

Bra du tar opp dette temaet tjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på her med litt "testing", vaska bilen nettopp på statoilen rett att med byåsen sentert det er det to plasser for å vaske bil.

koster 10kr for alle vaskeprossesser.

10kr for avfetting i 45 sekunder. 10kr for vatn med såpe(det kjem godt med såpe ut frå den saken og virker bra) for 1min 25 sek og 10kr for 2min35sek for spyling med vatn. alt vatn er varmt og det lys her så ein kan vaske i mørket... og ein breisladd ut frå stasjonen er også mulig sida alt vatne fryser på der :D

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som bor i Asker og Bærum vil jeg anbefale nye selvvask hallen til Hydro Texaco på Rykkin. Den leverer et heftig vanntrykk og MASSE vann. Nytter jo ikke å ha masse trykk når den ikke leverer så mye vann, som de fleste andre vaskeanlegg.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke spyler bilen med såpevann, og så tørker av den med pusseskinn? :shake Da snakker vi swirls så det holder

 

Skal du få bort all skit, må du på med noe fysisk, og ikke svamp. Svamp er FY FY, lager masse vaskeroser i lakken din. Bruk en mikrofibervott, så blir det så fint så

 

Veit ikke hvor du har fått det ifra, men selvfølgelig skylder jeg ikke bilen MED såpevann!?!

 

Svamp bruker jeg ikke! jeg bruker INGENTING for jeg har lakkbehandling på bilen så har ikke noe problem med å få den rein på K2000 :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så står det skilt osv om at "medbragt" (svamp - vaskevott osv) ikke er lov å bruke i noen av hallene. Men det kan jo være skiltene er tatt ned.

 

Renbil med saltløsning i såpa? Noen som har databladet på såpa de bruker der da? Enkel sak å bekrefte/avkrefte det isåfall.

 

Eneste som er kjipt med k2000 er at det ikke er sånn skumsåpesak. Det er jo så moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så står det skilt osv om at "medbragt" (svamp - vaskevott osv) ikke er lov å bruke i noen av hallene. Men det kan jo være skiltene er tatt ned.

 

Renbil med saltløsning i såpa? Noen som har databladet på såpa de bruker der da? Enkel sak å bekrefte/avkrefte det isåfall.

 

Eneste som er kjipt med k2000 er at det ikke er sånn skumsåpesak. Det er jo så moro :)

 

Tror om du leser så skriver han at det er snapdrive som har salt greier i såpa, men ikke veit jeg.

 

Veit det står på renbil at veskemedier ikke kjøpt der er forbudt.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på her med litt "testing", vaska bilen nettopp på statoilen rett att med byåsen sentert det er det to plasser for å vaske bil.

koster 10kr for alle vaskeprossesser.

10kr for avfetting i 45 sekunder. 10kr for vatn med såpe(det kjem godt med såpe ut frå den saken og virker bra) for 1min 25 sek og 10kr for 2min35sek for spyling med vatn. alt vatn er varmt og det lys her så ein kan vaske i mørket... og ein breisladd ut frå stasjonen er også mulig sida alt vatne fryser på der :D

 

Ville ikke slaada ut i fra en vaskehall jeg iallefall :) 4x4 hiver skitt oppover heilesia ve første slad :( selv om jeg har store rally style mudflapps :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke slaada ut i fra en vaskehall jeg iallefall :) 4x4 hiver skitt oppover heilesia ve første slad :( selv om jeg har store rally style mudflapps :)

 

heh, det tenkte eg ikkje over... har 4x4 eg og, men kunne ikkje vente på å sladde lenger...har venta på snøen så jævla lenge...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som bor i Asker og Bærum vil jeg anbefale nye selvvask hallen til Hydro Texaco på Rykkin. Den leverer et heftig vanntrykk og MASSE vann. Nytter jo ikke å ha masse trykk når den ikke leverer så mye vann, som de fleste andre vaskeanlegg.

 

Enig med deg, vasker selv på hydro. Koster meg alltid bare 40kr.

 

20kr for skum over hele bilen, lar det sitte litt også putter på 20kr til for høytrykk i 5min.

 

Blir strøkent:) Mye bedre enn jeg selv klarer med svamp og bøtte hjemme.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår