trebor87 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 hehe! fett :D! men spørsmålet er vel kor lenge det holder?! eg vill ha bilen en god stund og kunne selge den med motor i bra stand :P! still opp til en bar du.. er ikke annbefalt noe mere.. er viktig at det ryker litt når du har fult turbotrykk.. alså ved feks 3500 omdr i 3 giret.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 okeij! vil eg merke noe forskjell som er særlig merkbar fra org trykk til 1,0?! skall prøve og stille det i løpet av helgen!!! men hva stiller eg på?! finner ikkje stag på westgaten :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 En disel motor må ha mer disel-motor må ha mer trykk og mengde disel for at den skal levere mer effekt, og turben din klare 1bar trykk sirka, men på disel pumpa er det ein settskru du må løsne. Deretter skru du den inn en omdreinig og en halv å halv etter det. Husk når du prøvekjører i dagslys å den ryker svart røyk går den med disel overskudd. Er ikke alle disler som har wastegate på turboen heller, da er de kunn disel mengden som avgir hvor mye den lader. Og tilbake til dere som har vert oppe i 1,8bar ladetrykk er det bare motstand i turbo og innsugmanefoil. EN turbo klarer bare å levere enn viss mengde luft og trykk sant. Men når turboen bare lager mer trykk er det ikke sikkert den leverer noe mer mengde med luft å da er jo vitsen borte med å øke trykk. Det fins fløde kart til 80% turber som blir produsert. Et eksmpel. http://www.turboneticsinc.com/cm_t4601.htm Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 hadde 1,6 jeg da.. merket stor forsjell ved en bar.. men ikke før jeg stilte etter diesel..en dieselbil som er stilt inn for en bar vill ryke noe felt hvis du båtner gassen på lavt turtall eller før turboen har spolet seg opp.. riktig at den egentlig ikke skal ryke, men kjører man med for lite diesel så brenner man stemplene osv.. heller ryke litt for mye enn litt for lite er min mening.. for og få opp turbotrykket strupet jeg bare ned slangen som går til WG.. på dieselpumpen skrur du den vegen som gjør at motoren ruser seg opp.. må stille ned tomgangen etterpå.. det gjør du med den skruen på siden.. alså den som stopper "gass tingen" Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 riktig at den egentlig ikke skal ryke, men kjører man med for lite diesel så brenner man stemplene osv.. Det er diesel mengden du regulerer turtallet med. Mere disesel= mere varme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 Det er diesel mengden du regulerer turtallet med. Mere disesel= mere varme. hmm.. dette gjelder bensinmotorer etter hva jeg har hørt, men ikke diesel.. Alså jeg er ikke noen professor, dette er noe jeg har fått forklart av andre.. Men det er værtfall ikke sundt for motor og kjøre for høyt turbotrykk i forhold til diesel. er heller ikke vits.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 stilte turbotrykk og diesel på max en liten tur før jeg solgte bilen.. gamle diesel bilen gikk som ei kule.. 0-100 på under 10sek. da med forsiktig giring pga andregiret var litt slitt.. litt domt at turboen bruker litt tid på å lade max.. drog ut andregiret fikk ca 1 bar.. måtte dra ut tredje for å få den opp på 1,5.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 ikke å anbefale å kjøre så turboen snurrer opp over 1 bar bare ved rusing på disse motorene i hvertfall! fikk aldri prøvd hvor mye turboen klarer da Turboen tok kvelden da den ladet over 1 bar ved rusing! (uten motstand) det er myye syns nå jeg på en såpass liten motor.! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 ikke å anbefale å kjøre så turboen snurrer opp over 1 bar bare ved rusing på disse motorene i hvertfall! fikk aldri prøvd hvor mye turboen klarer da Turboen tok kvelden da den ladet over 1 bar ved rusing! (uten motstand) det er myye syns nå jeg på en såpass liten motor.! hmm.. ladet ikke noe min når jeg bare ruset.. er generelt det at dieselmotorer ikke liter turtall uten motstand.. har hørt om en som tok kveld under CO test på eu kontroll ved rusing.. var påstilt denne da så motoren fikk for mye turtall.. stilte ned min sånn at den så vitt gikk jeg.. klarte akkurat kravet. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 lader den ingen ting uten motstand? det har min gjort hele tiden. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 lader den ingen ting uten motstand? det har min gjort hele tiden. nope.. måtte slure den på clutchen for å få lyd av dumpen.. klarte å fa ca 0,2 bar eller noe da.. Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pirium Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 hmm.. dette gjelder bensinmotorer etter hva jeg har hørt, men ikke diesel.. Da har noen lurt deg. Bensinmotorer blir (for) varme med mager blanding, diesel omvendt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Da har noen lurt deg. Bensinmotorer blir (for) varme med mager blanding, diesel omvendt. :) jaja.. kan godt hende det.. men men.. Noen andre som har testet 0-100 på en turbodiesel? Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.