ZyreX Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Heisann.. Hvor stor prosess er dette? Min har gått på høyre side, så må bytte den.. Hva må jeg ta ut og slik for å komme til? Hovedlykta skjønner jeg, men ser det ikke helt etterpå.. Hvordan får jeg ut akslingen og slikt? Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 er bare å løsne på den ene mutteren som sitter på armen til hviskern, du ser den med en gang du har tatt ut lykta Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Ta av viskerne. De er stygge. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Men de er veldig praktiske. Jeg klarer meg ikke uten, så jeg har montert egen bryter og spylerpumpe til lyktepusserne. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Som volvo_240 sier, er en 8 eller 10 mm mutter bak det "dekselet" på enden av viskeren, skru av den, ta ut grillen din, skru bort den plast-greia på siden av lykta, og du kan bruke nebbtang/liten/tynn fastnøkkel for å skru løs motoren. Eller, om ønskelig, ta ut hele lykta. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Takk skal dere ha, da skal det vel gå ganske greit.. Sikkan: Det er det de er... Veldig glad i dem jeg, så de skal beholdes. God idé med egen bryter til de :) Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Heisann.. Hvor stor prosess er dette? Min har gått på høyre side, så må bytte den.. Hva må jeg ta ut og slik for å komme til? Hovedlykta skjønner jeg, men ser det ikke helt etterpå.. Hvordan får jeg ut akslingen og slikt? Har selv en slik en jeg kanskje burde bytte. Har alt hatt den ut en gang, bare for å smøre opp litt, siden det har irra inne i hylsa rundt akslingen. Og det funka bra en stund. Nå står den fast midt på lykta. :D Er vel egentlig to ting du burde passe på bare: 1. At du setter armen rett. 2. Når du skal ha av dysa til spyl., ta hele dysa av armen, og la den henge på slangen. Har selv brent meg på at nippelen knakk da jeg skulle ha av slangen. :hammer Og, du trenger ikke ha ut lykta for å få ut motoren. :tannløs: Bare litt dårlig plass og litt knoting da. Hehe. Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Ihvertfall på modellene før 86 pleier det å være det røde store plastikk eksenter tannhjulet inne i motoren som vokser av reaksjoner med fettet eller noe slik at det blir for trangt for det i metallplata det sitter i. Jeg kjørte tannhjulet litt i dreibenken, så passet det igjen, men det skal gå å feste det i en drill og file litt på det også.:idea: Det er litt teknikk å få det sammen igjen så armen stopper der den skal, så regn med å prøve og feile litt. Eller så skaffer du bare en ny motor:D Det er forresten forskjellig lengde på akselen til armen på nyere modeller, sikkert etter 86. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.