Gå til innhold

Kjøpe 360?

Ranger emnet


aGor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gutt på 16 år, har veldig lite erfaringer med å skru :P

 

Men har lyst til å starte "skru-karrieren" litt tidlig, og har heller ikke så alt for mye penger.

Har sett en del på Volvo 360, siden de fleste er ganske billige...

 

Er det noen her som vet hvilke standard motorer som er i dem? Hvor mye hester/nm/kw og volum motorene har?

 

Og til sist; Er de fine å sladde med? :D

 

det "kryr" ikke av grombiter til de bilene, hvis du har planer om og bygge litt etterhvert.. ville heller ha kjøpt meg en 240(ikke fordi jeg har det) men fordi du får mer "grom" deler osv.. lamper,fjører ,dempere osv.. men hvis du ska ha en billig herjebil/mekke bil så funker nok 360 fet det..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Roger sier. Det er grunnen til at jeg gikk fra 240.

Lite grombiter som drivverk som holder.. Må ty til spesiallagde deler.. Det får komme i ett senere liv, når jeg tjener litt bedre enn nå isåfall.. :P

 

(Får just. koni til disse og, men ja.. Og dempere får man, Spax coilovers bak, de driver å tar frem ett sett til fram nå.)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Haak, orginalt holder ikke girkassa lenge med 250+ hk, men lenger enn 360-drivverket.

 

Og det koster slikk og ingenting for ny kasse, lettere og bytte kasse på 240 enn 360, og 4 lapper for ny TrueTrack diff.. Den holder vel 5-6-700 hester...

 

 

EDIT: Men du får billig morro med en 360 og vinterføre/blaut asfalt.. Bare ikke med mange 100 hester ekstra..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again:D

 

Er klar over det, men en 360 tåler kanskje 200 hk drfitsikkert og en 240 250 hk, da er jo ikke forskjellen så evig stor helt orginalt.

 

Problemet er jo som du nevner at det er "litt" mer enn bare girkassa som må byttes på en 360....

 

Er jo ikke forbudt å bytte drivverk på en 360 heller da;)

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

 

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg er også 16, å i år fikk jeg låv til å kjøpe jordebil av fadern, jeg ente først opp med en 360 med b200k motor. bilen fungerte som faen den, frem til klutsjen gikk til helvette, prøvde å bytte, men hadde ikke skrudd så veldig mye før, får å si det sån, så den ente på høggern, men jeg klarte å enne opp med en 360 til, her skjedde akkurat det samme, men her klarte jeg å bytte den, men det er en helvettes drittjobb.

 

så jeg vil anbefale deg å kjøpe en 240 i stede. det holder bedre og er mye lettere å skru på.

volvo 850 10v bruksbil

volvo 340 dl crusebil

volvo 245 jordebil

 

Kjørecomputer ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

360 er rå bil det, og som guldbrandsen sier har 360 volvomotor.. de e råe å sladde med, tro meg, men syns det er bedre å sladde med 240 jeg da men... 360 er også et sant hællvette å skru på.. Mye passer over fra andre volvoer, men alt er mye trangere og mye mindre gjennomført.. Som fiat råner sier så må du kløtsje pent.. den ene hans røyk etter 20 min og den andre røyk etter 5... men fytti hællvette å morsomme de 25 minutta var..;)

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår