Wrasko Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 edit: Prosjektet starter i Post 4 ----------- Hei, jeg lurte litt på hvilken motor som er den største som har vært i Saxo originalt, og hva forskjellene egentlig er mellom en 1,6 aut og en vts ellers (ikke utseendemessig) OG, på hva forskjellen i utseendet er på en Saxo vts og xsara vts?` (fortsatt motor jeg snakker om) Jeg har plutselig fått lyst til å skru litt i sommer.. Siden volvoen er ferdig da.. Så fikk lyst til å friske opp min 97 Saxo 1,6 automat på 90 hk :p Fikk lyst til å importere en vts og stjele no deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Største motoren saxo er levert med er en 1,6i Vts... denne har ca 115hk. En Xsara Vts derimot har en 2,0i 16v på 167hk. Denne motoren er da også en del større.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Xsara Saxo hMM.. Kan jo nesten se ut som om til og med BT hadde sett forskjell på dette.. .jaja.. Da får man gå i tenkeboksen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Jaja.. Kan jo legge ut hva som skjer med vogna da.. Selvom det er bruksbil.. Den har gått som postbil før min tid Defekter - Dørlåser, trege, funker dårlig - Dørtrekk, stygt og sitter dårlig fast, og pga låsene så er festene nede røket - Sveisen som ble sveiset for å holde fast døra da den falt ned, må sveises på nytt - Varmeapparat, problemer med knapper som ikke virker etc. - Varme i stoler, defekt, finne ut hvorfor, og fikse - Bytte pærer i dashbordet, sånn at jeg kan se hvor fort jeg kjører i fartsgrenser under 90, samt at lyset ved automaten forsvinner når man setter den i gir. - Ellers lyser airbaglampa, og iblant andre lamper.. Så overhaling må til.. -Dempere og fjører må byttes, er høy helt til det er mer enn 2 i den... Skraper bak med full bil.. - Mange bulker, en del rust, skal lakke bilen om noen uker - Girkassa skipper iblant å gire til 3 gir.. Funderer litt på å skaffe en vts ifra det store utland som delebil.. MEN man får se litt.. . Driver egentlig med ett 242 prosjekt som tar all tid og penger.. Men bruksbilen må være i stand den og... Bilder: Huff.. Ser alt av skader med blits.. Best å slå den av Kommenter takk ;) Og hjelper ikke med bra kamera, hvis fotografen er like flink som en narkoman med full dose samt 63 balltreslag i hodet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 hmm jobber hos citroen så jeg kan gi deg noe tips .... Låsene dine : Sjekk nøkelen .. Hvis nøkelen er veldig rund i fronten så vil ikke låsene fungere sikkelig . Mange bytter låser uten at det er nødvendig Airbagen : Vanlig feil på saxo er dårlig kontakt til selestrammern i front setene . Kontakten jeg tenker på er skjøten mellom gulvet og setene foran . Vi lodder ledningene ... Setevarmen : Vanlige feil spenner fra defekte brytere til defekte varme tråder i putene .. Finn ledningene til varme trådene å mål hver pute skal være rundt 1 ohm.. Byttet endel brytere ... Å hvis noen hadde tenkt å klage på fransk kvalitet nå så er varmen i setene produstert av kongsberg automotiv :P Varmeapparatet ... ta noen bilder og post .. Girkassa : bytt automat kasse olje .... du hadde automat ?? Hvis ikke så sjekk gir overføringer .. Hmm bakstillinga di er det ikke fjærer men det er torsjon stenger ... håper jeg har vært til noe hjelp De kan være slitt .... Du kan heve bilen litt da for å løse problemet .. Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 Låsene mine er trege pga at de er brukt for mye... Rett og slett.. Og på andre siden er selve nøkkelhullet ødelagt.. Så er ikke pga nøkkelen.. Ergo, jeg må vri nøkkelen til den er helt låst, og litt tilbake.. Samt at selve døra ikke går skikkelig igjen, dvs dytter den igjen, og må legge press på den etterpå.... (er pga låsen, er fin det sekundet den er nysmurt) Har vært postbil....:eatme: Takk angående airbagen.. Skal sjekke det ut en dag jeg ikke er opptatt med volvoen, skal også sjekke setevarmeren med det samme.. Men bryteren kan være feil selvom det lyser på den? På varmeapparatet så er selve bryteren feil.. :) Okey, får vel bytte den :).. Hadde tenkt til å bytte den og motorolje uansett.. MEN, problemet med girkassa (dvs at den ofte "glemmer" å gire til 3) hjelper vel ikke med ny olje? Går det å senke bilen hvis den har torsjonstenger da? For når det ikke er noen i bilen, da er den skyhøy, når det er 2-3 i bilen, så subber jeg iblant bak... Og med 2 voksne og 2 barn, så subber jeg når jeg gasser.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 angående girkassa ... Bytt olje først hvis ikke det funker kan det være styrings ventilene til kassa som trengs å byttes . Ja Brytern kan være defekt selvom den lyser ... bare ta ut brytern med ledningen å mål om det er noe spenning inn og ut ... Jupp du kan senke bilen, men ikke anbefalt ... Hvis du senker flytter du bare færings området .... Da kommer du hvertfall subbe . Hmm varme apparatet er selve vifte brytern defekt ?? Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Okey.. Får sjekke litt når jeg får tid.... Etter jul... Okey... Må i tilfelle få bygd om hele greiene bak altsåå.. .Jaja.. Får vel se på det etterhvert... Selve bryteren ja.. Virker kun på "3" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Er det 3 eller 4 stillinger på brytern ... Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Det er av, 1, 2, og 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 hmmmm http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p=261742 Vet at jeg dobbeltpostet.. Glemte meg litt bort i dag gitt :anger: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riskokern Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 hmm hvis den bare funker på 3 ville jeg tro at for motstanden som er defekt ... på 3 kobler brytern vifta rett til + .. I de andre stillingene går de via for motstanden Siter Japser er bra biler, men faen som dem ruster :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Desember 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Oki.. Skal sjekke det også den dagen jeg får satt den inn på verkstedet mitt.. Ble overrasket over å finne komplett koni kitt til den forresten, var sikker på at man måtte ha torsjonsgreiene jeg :s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coustig Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hei! SLICK: Jeg importerte en 01 Saxo 1,6 VTR i 2003, denne hadde jeg DIMMA styling på og 17" hjul, veldig kul bil....Konkurrerte med denne i EMMA bilstereo i 2003 og vant Utfordrer 30.000,- klassen. Send meg en PM hvis du vil ha bilder for litt inspirasjon. Jeg solgte kjerra, og året etter hadde kisen vraket den med å kjøre ut...TRIST... RISKOKEREN: Jeg er en av to som driver Bil-huset a.s på Kongsvinger., vi er forhandler for Subaru og Citröen. Ser du er mekanikker på Citröen., kjenner du eller vet om noen i Hedmark/Akershus som trenger mekanikkerjobb? Vi sliter bra mye med å få tak i gode mekanikkere. Mvh Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hei! SLICK: Jeg importerte en 01 Saxo 1,6 VTR i 2003, denne hadde jeg DIMMA styling på og 17" hjul, veldig kul bil....Konkurrerte med denne i EMMA bilstereo i 2003 og vant Utfordrer 30.000,- klassen. Send meg en PM hvis du vil ha bilder for litt inspirasjon. Jeg solgte kjerra, og året etter hadde kisen vraket den med å kjøre ut...TRIST... Mvh Stig Hehe.. Kan gjerne få bilder (skrev det like gjerne her), men er som sagt bruksbil, har en 242 som prosjektbil :).. Men man får se hva som hender.. Tusen takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg