Gå til innhold

Ungdommer frontet med familie - ettåring alvorlig skadet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159203

 

For dere som synes det er utrolig kult å grisekjøre og tror det aldri får konsekvenser, så kan det faktisk gå ganske galt. Famili bilen hadde vikeplikt, men de i calibran hadde alt for stor fart, så uten skyld er ikke de heller. De føler seg sikkert veldig tøffe nå for å ha kjørt fort. Håper det går bra med alle

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det kommer jo litt ann på farta. :) Og jeg tror ikke helt at "80 i 70-sonen" kvalifiserer til "høy fart".

 

Aaaanyway.. forkjørsrett, ikke rett til å kjøre på.

 

Men om familien hadde vikeplikt er nok artikkelen heller uheldig vinklet.

 

Men det kunne like gjerne vært andre veien, nok av idioter på veien. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på farta. :) Og jeg tror ikke helt at "80 i 70-sonen" kvalifiserer til "høy fart".

 

Aaaanyway.. forkjørsrett, ikke rett til å kjøre på.

 

Men om familien hadde vikeplikt er nok artikkelen heller uheldig vinklet.

 

Men det kunne like gjerne vært andre veien, nok av idioter på veien. :)

 

Nå er jeg langt unna å være ekspert på noe som helst, og jeg venter med å dømme noen som helst før alle fakta ligger på bordet..

 

Men når jeg ser på bildene har jeg en mistanke om at det gikk litt raskere enn 80 gitt..

 

Høy fart er en ting.. ikke alltid verdens undergang det.. men prøv å hold dere til veier med midtrabatt... :D

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159203

 

For dere som synes det er utrolig kult å grisekjøre og tror det aldri får konsekvenser, så kan det faktisk gå ganske galt. Famili bilen hadde vikeplikt, men de i calibran hadde alt for stor fart, så uten skyld er ikke de heller. De føler seg sikkert veldig tøffe nå for å ha kjørt fort. Håper det går bra med alle

 

Ja de gjorde det sikkert bare for å være TØFFE vet du :rolleyes: :rolleyes:

Driiit lei av folk som alltid rakker ned på "speed demons".

siden Dere er så kloke, og siden dere misliker folk som drar på, så sett igang å gjør noe med det: Sørg for å stemme slik at bil blir mye dyrere, så blir det bare de som virkelig prioriterer det, altså bilfanatikere, som bruker alt på bil, som kan være på veien. Så slipper man alle de andre sløvingene.

(satt på spissen, og ironisk, men allikevel.)

Etterpåklokskap imponerer ikke noe særlig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fordel å se seg for litt når man har vikeplikt.. finnes nok av folk som hiver seg ut i veien og satser på at folk bremser ned. Det skjedde tydeligvis ikke her..

 

Problemet er at det er veldig vanskelig å bedømme farten på en bil som kommer rett imot.

Og det er 70 der da vil man tro at bilen som kommer holder ca 70, ikke 170km\t som det ser ut som calibraen har holdt (170 er rein spekulasjon)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de gjorde det sikkert bare for å være TØFFE vet du :rolleyes: :rolleyes:

Driiit lei av folk som alltid rakker ned på "speed demons".

siden Dere er så kloke, og siden dere misliker folk som drar på, så sett igang å gjør noe med det: Sørg for å stemme slik at bil blir mye dyrere, så blir det bare de som virkelig prioriterer det, altså bilfanatikere, som bruker alt på bil, som kan være på veien. Så slipper man alle de andre sløvingene.

(satt på spissen, og ironisk, men allikevel.)

Etterpåklokskap imponerer ikke noe særlig synes jeg.

 

Skal innrømme at jeg ikke bestandig holder fartsgrensa jeg heller, ofte tilsier føret og vei at man trygt kan ha litt mer fart enn det fartsgrensa tilsier. Men synes du det er smart å ligge i den farten som den calibraen hadde, i en 70 sone?

 

1.1430477.1165264290!img1430459.jpg

 

og ser faktisk ut til at den calibraen hadde litt mere enn 70

Bilen som brøt vikeplikten har jo også en del av skylda, men vanskelig å si hvem som kjørte mest uforsvarlig uten å vite så mye om situasjonen enn det som står i vg

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også tilføye litt:

Det ene er at ungdommer nesten alltid får skylda, og bedre er det ikke om de skulle kjøre en "ungdomsbil".

Fordommer kalles det.

 

Det andre er at vanlige norske folk har en FORFERDELIG uvane av å VRENGE ut av kryss/stikkveier rett foran biler som kommer kjørende, enda de skulle ha ventet fordi de har vikeplikt.

Opplever det daglig!!

Akkurat som man skulle tro at de absolutt vil ungå å havne bak deg!

Jeg kjører veldig ofte forbi sånne i ren protest, for å markere at sånn idiotkjøring er unødvendig!

Synes jeg lukter noe av det samme i denne ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du smeller i 80 kmt, så GJØR DET VONDT.

 

Bare fordi det er to ungdommer i en calibra, så betyr ikke det at førern av primeraen (?) er uten skyld.

 

INGEN her vet hva som har skjedd, det er opptil politiet og finne ut. For alt vi vet, så kan primeraen ha brutt vikeplikten grovt.

 

ELLER, så kan calibraen ha kommet til 100 og helvette og smelt rett i primeraen.

 

Men forhåndsdømming og etterpåklokskap, holder vi oss for god for. Ikke sant folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du smeller i 80 kmt, så GJØR DET VONDT.

 

Bare fordi det er to ungdommer i en calibra, så betyr ikke det at førern av primeraen (?) er uten skyld.

 

INGEN her vet hva som har skjedd, det er opptil politiet og finne ut. For alt vi vet, så kan primeraen ha brutt vikeplikten grovt.

 

ELLER, så kan calibraen ha kommet til 100 og helvette og smelt rett i primeraen.

 

Men forhåndsdømming og etterpåklokskap, holder vi oss for god for. Ikke sant folkens?

 

Enig. Calibra er vel ikke verdens sikreste bil heller.. ?

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår