volvo_fantomet Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei :) Er ny på forumet her og ganske fersk når det gjelder mekking, men jeg er veldig interesert i og lære. Jeg skal snart prøve meg på og bygge opp en turbo motor. Det er en standard b230a blokk, men så har jeg et par spørsmål: Hvordan fungerer olje kjølingen, er det et adapter jeg setter på der olje filteret sitter nå? Hvor må jeg eventuelt borre osv. i blokka og bunn panna osv. for og få dette til og virke? Hva må modifiseres? Trenger jeg større olje pumpe? Trenger jeg større bensin pumpe®? (skal ha forgasser) Kortere sakt trenger jeg en veileder på hvordan disse kjøle systemene er oppbygd\virker i fra A-B! Er VELDIG glad i bilder! ;) Og hva står betegnelsene på turboene for? Fks. T3\T4 og KKK osv osv? Hva er en tør-sump? Hvordan fungerer en ekstern WG? Er den sveiset på eksos manifolden\grenrøret? Hvordan fungerer en bensin tryks regulator? Håper veldig på svar, jeg vet det er mange inne her med meget god kunskap, så jeg håper på et detaljert og godt svar :) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_fantomet Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Bump Ingen som kan svare på noe av det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Du vil spare mye jobb, penger og problemer med å kjøpe en komplett turbomotor. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_fantomet Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 ja, men jeg vil lære det i fra bun av! Så noen som har svar på spørsmålene? (og takker for svar) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 hehe, kjøp en turbomotor som må overhales, da får du den samme jobben, men slipper en del problemer.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_fantomet Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Men jeg vil ta alt i fra bunnen av! hehe Å lære dette på denne måten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Det er forskjell på å ta inn informasjon med teskjed og å gå rett på grøtsleiva... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 forskjell på å barbere seg å kappe av seg hue også.. :P Hvis du har liten peil på motor, LES masse info, og sett deg inn i hvordan den fungerer først. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skims Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 har du alt som trengs da? hvis ikke har jeg det du trenger.. send meg pm hvis du er interisert... Siter jag gasar tils det rasar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg