Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Baljene blir. Om de blir lakkert svarte eller sølv gjenstår å se.

 

Bilen gikk som taxi i bergen fra den var ny i 92 til 98 tror jeg det var. Fikk tlfnr til første eiern hos bilia. Ringte og fikk prate med dattera hans. Forsto det slik at han er død.

Hun og gubben hadde hatt den som bruksbil til 2002. Så ble den solgt også har den vært litt rundt omkring før jeg overtok den.

 

Blir nok hos meg en god stund til.

 

Var visst 89 mod pappa solgte:)

 

Back to topic:)

 

Sinnsykt fin den bilen din;) Den fortjener å bli tatt vare på!

Ikke la rusten ta overhånd:) Alt for mange 240er med for mye rust, til å være lovlige..

 

Men blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der hørtes morro ut... Skal prøve å finne ut hvem som kjøpte bilen min ny også. Morro å se uttrykket på døm hvis de ikke bor langt unna da, fra kjedelig midnattsblå 240 med kapsler til litt mere fanzy volvo med kløs i..hehe..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for en guffe har du smurt på bilen din nederst? :P Så ikke helt klokt ut, ser ut som tante rust har vært slem mot deg. Finfin patent på viften, og det forundrer meg ikke at dekket vrengte seg litt. Med de dekkene du har, så kan jo dekke vandre et par dagsturer fram og tilbake på felgen din! :)

 

Bare å fortsette i samme stilen her, så blir denne enda bedre enn den allerede er. Godt jobbet!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er radiatoren på plass. Passer så og si rett inn. Selvom den er en rad tykkere passer den helt perfekt i gummifestene til original radiatoren.

Den har også feste til tempgiver på toppen på høyresida. Fulgte også med tempgiver.

Det eneste som er litt kjipt er at det er uttak til oljekjøler for automatkasse. De tutene er litt stygge.

 

Det morsomme er at radiatoren er lagd i Danmark. Nissens radiator i Horsens. Kanskje det kunne blitt billigere å kjøpe direkte derifra?

 

Kjøler kjempebra og holder mye jevnere temperatur. El vifta starter når den er så vidt over halv.

 

Absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerna den justerbare dingsen. Den begynte å bli litt rar. Satte ikke i gang vifta før bilen ble altfor varm så jeg måtte skru den av og på med brytern.

 

Hvis man bruker radiatoren til vanlig oljekjøler sparer man jo mye plass. kunne jo sikkert vært en mulighet.

 

I løpet av vintern skal jeg lage nye fester til intercoolern så den blir ståede lenger fram, så radiatoren blir stående som på biler uten turbo. Kommer til å bli mye cleanere.

 

Lekker litt fra slangen fra vannpumpa til radiatoren nå. Har skjøta og monga litt.

Hvis noen har en sånn slange med den ekstra slangen til turboen til overs så vil jeg veldig gjerne kjøpe den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nye og gamle radiatoren:

DSC01194.jpg?t=1193566420

 

Stålomspunnede bremseslanger. Kommer på i løpet av vintern. Kommer til å bli fint med nylakkerte fjærbein:

DSC01195.jpg?t=1193566470

 

Ny gummi til pedalene. Ikke noe fancy alu pedaler her i gården:

DSC01197.jpg?t=1193566562

 

Bryter til vifta og lampe som lyser når vifta går.

DSC01190.jpg?t=1193566616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår