Gå til innhold

Zafira OPC

Ranger emnet


rayb

Anbefalte innlegg

Siden ingen har lagt inn noen tråd her enda, så får jeg legge inn en.

Vurderer og kjøpe meg en 07mod Opel Zafira OPC vare, noen som har eller har prøvd en slik bil. Hvordan er den og kjøre?

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 2007 modell Zafira OPC. Registrert som varebil, pga horrible avgifter i dette landet.

 

Dersom du er over 170cm høy, anbefaler jeg deg å prøvesitte en Zafira Varebil.

 

Ellers så er det en sinnsykt morsom bil, med god komfort (for oss lave i hvertfall).

 

Er 186cm høy, så tror jeg skal prøve sitte en slik føre handel, leste litt om at det kunne bli litt trangt for de som er høyere en 180cm, men flytter man bakveggen litt så går det nok fint. Skal jeg ha en slik så blir det helt klart en Blå, men skal vente til litt utpå våren med og handle og bestille en på firmaet mitt:) Blir litt billigere:)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...

Jeg kjøpte en Zafira OPC vare ny før jul.

Den er helt herlig å kjøre. Supert drag på alle turtall.

Du bør ikke være høyere en 1.80, da blir det trangt om plassen.

Sitter som støpt i Recaro-setene.

Herlig lyd ved pådrag, og også et herlig bensinforbruk ved aktiv

kjøring.

Kan ikke skjønne at du kan få noe bedre bil for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vi har fler av de på jobben, synes draget er overaskende skuffende, 240 hester høres mye ut, men er ikke så hissigt. Ville heller kjøpt med 1,9 diesel 150(!) hester, bruker nesten ikke drivstoff og har like bra bunndrag som opcn :)

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Vi har fler av de på jobben, synes draget er overaskende skuffende, 240 hester høres mye ut, men er ikke så hissigt. Ville heller kjøpt med 1,9 diesel 150(!) hester, bruker nesten ikke drivstoff og har like bra bunndrag som opcn :)
Jeg vet at en diesel ikke har igjen noe over 3000rpm, men hvis du prøver en OPC til 6500pm så kommer du til å oppleve noe nytt.

x Opel Lotus Omega, prosjekt

x Opel Zafira OPC

x Opel Combo 2.0 16v turbo

x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging)

x BMW S38B38 (turbobygging pågår)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPC'n er jo ikke ei "bombe" da selv om 240hk høres mye ut.. men så er da vekta på biln passe høy.. men den går greit nok vis man nå ser hvilken type bil det faktisk er.. med EDS sin flashbox vil den nok gå betydelig bedre med tanke på at motorn orginalt er 240hk/320nm og du får 285hk/445nm med boxen..

 

men opc gutta skal ha kredd for at dem har fått bilen til å sitte godt på veien å godt på bane til å være gnager.. drar fint fra mye mere motorsterke biler rundt en bane..

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

 

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår