Gå til innhold

JohnR

Bruker
  • Innholdsteller

    97
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JohnR

  • Bursdag 01/04/1982

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Zafira OPC
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    2007
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 Turbo
  • Fylke
    Vest-Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Vennesla

JohnR's Achievements

  1. Hei! Har en 2007 Opel Zafira med orginalspiller CD30MP3, og har fått installert en RF 3Sixty.2 - sliter med at lyden høres "klippet"/vrengt ut, selv på middels volum. Når alt var orginalt kunne jeg spille mye høyere og få en ren lyd. Noen som har erfaring fra RF 3Sixty installasjoner her, som har noen idéer? I dag skal jeg prøve å skru ned volumet på orginalspilleren under setup, og heller sette gain høyere på 3Sixty (og kanskje også forsterker ved behov). Spiller: CD30MP (OEM 2007 Opel Zafira) Batteri: Orginalt + Stinger SD1000 (med RF skillerelé) Kondensator: Stinger SHDAH12 12 Farad Signalprosessor: Rockford Fosgate 3Sixty.2 Forsterker: Rockford Fosgate Power 1000 25-to-life Limited Edition 5-kanaler Subwoofer: 2x12" Rockford Fosgate Punch Loaded (fabrikkasse) Høyttalere: Orginale (2 veis foran, enkle bak). Center er koblet ut da denne ikke gir spesielt fin lyd, og den evt. måtte blitt kjørt alene på orginalspillerens forsterker.
  2. JohnR

    Zafira OPC

    Jeg har en 2007 modell Zafira OPC. Registrert som varebil, pga horrible avgifter i dette landet. Dersom du er over 170cm høy, anbefaler jeg deg å prøvesitte en Zafira Varebil. Ellers så er det en sinnsykt morsom bil, med god komfort (for oss lave i hvertfall).
  3. Har ikke laget prosjekttråd nei. Bildegalleri kommer når jeg får tid til å lage det, satser også på litt film etterhvert. Takk for alle kommentarer :)
  4. Nye bildeserie er lagt ut. I oppdateringen fra i dag, finner du også link til bildeserie fra Calibratreffet jeg var med å arrangere forrige helg :D
  5. Ny pris. NÅ: 6.500 !! 4x100 (og en annen boltsirkel: 4x108?) ET38
  6. Har lest hele tråden nå og er enig med trådstarters poenger, selv om en del ting er satt på spissen. Her kommer min erfaring fra mitt eneste banetreff. Er det ikke flere som føler det slik jeg gjør? Jeg har aldri vært på Gatebil selv, kanskje jeg rekker ett treff i år, men deltok selv på banekjøring under Mjøstreffet i fjor. Der var det først kjørekurs, hvor vi lærte det grunnleggende innen banekjøring, flaggregler og litt om holdninger og hvilke regler som gjelder. Deretter hadde vi elgtest, glattkjøring i sving og autoslalom. Disse tre øvelsene lærte meg å kjenne mine og bilens egenskaper og begrensninger bedre. I tillegg gikk vi gjennom hele banen, og snakket om bremsepunkter o.l. Disse tingene var gull verd (selv om jeg kjørte som en som plutselig følte det var fritt fram med bilen sin), og hindret ulykker. Ved neste anledning vil jeg prøve å få med meg en instruktør slik at jeg kan lære mer om sporvalg, aksellerasjon og innbremsing. Driftere ble svartflagget (alle fikk en sjangse og tok det til etterretning), da dette var banekjøring, og ikke vise-seg-frem-for-å-komme-på-trykk treff. Jeg satte pris på denne ekstra tryggheten fra Vålerbanen sin side - og jeg hørte ingen av de andre banekjørerne si at dette la noen demper på kjøringen. Forsikringen gjelder, da dette er vei hvor vegtrafikkloven gjelder. Fartsgrense er 80km/t. Evt. uhell blir etterforsket på lik måte som om det hadde skjedd på vanlig vei i 80-sone, selvsagt etter skjønn. Men dersom du har kjørt i 200km/t inn i en bil foran deg som stod i ro etter en uheldig snurring, kan du ikke regne med at myndigheter og forsikring ordner alt uten konsekvens for dine egne handlinger (regress, bøter, fengselsstraff). Og da er vi inne på det jeg mener er veien å gå. Nemlig det å skape holdninger. Vi trenger sunne holdninger blant arrangører, sjåfører og publikum. Dette vil gjøre treffene sikrere, og gøyere for alle. Dette er fult mulig å gjennomføre, uten at det blir mindre blårøyk o.l. på treffet. Dersom føreren har tryggere omgivelser vil vedkommende kanskje presse sine egne grenser enda litt lengre? Og hvis det er slik at Gatebil skal være en mulighet for den vanlige mannen i gata (som meg) til å få kjøre på banen så burde kjørekurs (teori), samt en runde eller to med inspektør være mulig å gjennomføre. Og da helst uten at jeg må være redd for at jeg får en 200sx inn i sida i en sving, fordi han vil drifte forbi meg. Inndeling av «klasser» er stikkordet. Og slik jeg har forstått blir det allerede gjort en del grep her. Nei, men de kan svartflagge de som gjør det. Ved gjentagelse er det bortvisning fra banen (selv om det er en av bilene «alle» er kommet for å se). Sikkerhet foran underholdningsverdi! (Det er ikke underholdning med uhell som rammer personer). (Beklager om innlegget ble litt rotete, men jeg er på jobb, og ble stadig avbrutt ;)) Hilsen en med 136hk fwd bil, som synes det er gøy å kjøre fort på bane og teste sine egne grenser uten fare for materielle skader, og ikke minst personskader.
  7. Kongefilm, ser jeg har litt å strekke meg etter :D
  8. Laster ned nå, skal se på den når jeg kommer hjem fra jobb. Bildet ser jo unektelig pent ut !! Jeg har også en meget enkel film, min første dag med videokamera, så håper dere overlever det. Er interessert i tips til hvordan få til bedre. Har aldri redigert heller, så det kan bare bli bedre. Jeg orket heller ikke legge masse arbeid i dette. Men den kan i hvertfall lastes ned herfra: http://www2.moskedalen.net/calibra1.com/misc/Max.Power.Kristiansand.13.mai.2006.XVID.avi (høyreklikk, lagre som) Du trenger XViD Kodek som du finner her: http://www.koepi.org/xvid.shtml Det er Shaky-cam, og jeg glemte å klippe slutten, så det er en stund med sort bilde, mens MP3'en fullfører :P Bildekvaliteten skal være bra.
  9. Endelig var det noe informasjon om dette treffet. Jeg kommer - blir en liten jobb på bilen i dag så er jeg klar :)
  10. Har montert nytt ratt og instrumenter :cab Se her: http://calibra1.com/
  11. Jeg får det ikke til å virke i Internet Explorer, kun Opera (http://www.opera.no) og Firefox (http://www.gefirefox.com)
  12. Trykk nede i høyre hjørnet av bildet. Jeg brukt Opera. Du trenger bare Flash - og det har du om du ser bildet.
  13. Dekkene og felgene er kjørt ca 50.000km. Det er bra med spor på dekkene, og disse dekkene er de aller beste jeg har kjørt med. Sporer ikke, lite støy, enormt veigrep på våt og tørr vei (testet på Vålerbanen). Litt harde pga lav profil. Bildet er tatt for 5 minutter siden. Nye bilder og informasjon om ET og den andre boltsirkelen kommer så snart mine nye felger er på bilen. Kjøp av nye felger er grunn til salget. Skambud er ikke noe vits, da beholder jeg de heller. Dette er dyre felger og dekk. Nypris på felgene (som ikke selges lengre) var 12.000,- (Etterfølgeren Ikon Plus i 7x18 5x110 koster £105 pr stk i England). Dekkene koster 2790,- pr stykk nye (med rabatt). Hjulene er avbalansert, ingen risting på min bil. Den er ikke nervøs på rattet. (Festene til ene plastdekselet over boltene er knekt) NÅ: 6.500,- Ett produktbilde: John Richard Dahl Sørlandet Mobil/SMS: 41 91 75 15 E-post: john.richard.dahl@gmail.com
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår