Gå til innhold

noen tips til å få på igjen gearkasse?

Ranger emnet


aremme

Anbefalte innlegg

Jeg løfta opp motoren i framkant og jekket opp girkassen under midten, så var det bare å dytte rett inn.. (må jo så klart lirke litt osv, men det går) :) Er mye værre om du ikke løfter opp motoren i framkant.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfta opp motoren i framkant og jekket opp girkassen under midten, så var det bare å dytte rett inn.. (må jo så klart lirke litt osv, men det går) :) Er mye værre om du ikke løfter opp motoren i framkant.

 

ok takker

 

løfter heilt i framkant?

eg får ikkje noen meir vinkel om eg heiser opp i framkant,

siden motor ligger bak i torpedoveggen, men men kan no prøve i dag,

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løsner mutterene på motorfestene litt slik at det blir slakk, så tar du å fester et tau under innsugsrøret til syl. 1 og samme på eksos til syl. 1. Så jekker du sålangt du klarer. (til motor er borti torpedovegg). Da skal dette gå kjempefint. Har du husket å sentrert lamellen 110%? Er VELDIG viktig å ha den 110% sentrert når du skal ta på girkassen. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligg med hodet ca under bunnpanna, ha girkassa oppa magen/brystet pust godt inn og press ut ølvomma,styr kassa inn mot motorn, sørg for å ha sentrert clutclamellen skjikkleig ellers kan du glemme det,

 

er det automat er den så svinetung at jeg bruker jekk og en lastestropp for p holde kassa fast i jekken, da er det bare å cruise den inn

 

:omfg :omfg :D :D :omfg :omfg :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aremme: riv og røsk! spark, benn, slå, hamre! og banne! Banne masse! det hjelper!

 

Er ikke lenge siden jeg sleit med det samme! Og jeg sleit lenge! Og kom faan ikke til! Blei så jævli sinna at det kokte over! Hehe... Husker ikke hva jeg prøvde å bøye på plass, men tok en DIGER skiftenøkkel ned der hvor girstanga kommer opp inn i bilen... Bøyde til og revna karossen som om jeg skulle brukt bokseåpner! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår