Gå til innhold

Diverse før/etter bilder av bilpleie

Ranger emnet


Cossyboy

Anbefalte innlegg

Satt her å titta gjennom og rydda i bilder jeg har tatt det siste året, og fant igjen en del bilder av jobber jeg har gjordt....

 

Tenkte jeg kunne dele dette med dere, så dere får et inntrykk av hvordan ting kan bli bare man legger litt sjel i sakene...hehe...

 

Kom gjerne med komentarer, og spm ang det dere ser nedover her..

 

Tar først et par bilder av motorrom, før og etter detailing.

 

Fatters nyinnkjøpte mondeo

MotorvaskMondeofr.jpg

 

Og etter skikkelig vask, avfetting og detaljering med M40 fra Meguiars

MotorvaskMondeoetter.jpg

 

Oså et par bilder før/etter på motorommet i firmabilen min, bar inntrykk av 100k uten å sett en dråpe vann i motorrommet gitt...(samme behandling som over)

MotorvaskBerlingofr.jpg

 

MotorvaskBerlingoetter2.jpg

 

MotorvaskBerlingoetter.jpg

 

Shina opp bilen til en kompis av meg føre Gatebil i Juni i år...

Bilen er en koksgrå Audi S2, og slik som du kan se av dette bilde:

FramskjerAudiS2fr.jpg

 

så kan du bare tenke deg hvordan denne så ut...

 

Får dere som er litt inne i Meguiars sine produkter, så brukte jeg følgende på å få denne perfekt...2 runder 85 (rød pute), 2 runder 80 (gul pute), 1 runde 82 (lysgul pute) og 2 lag med NXT techwax..Ble meget ivrig, og kort om tid, så rakk bare å ta et bilde til av bilen...Og det er et bilde av samme framskjermen som over, etter 1 runde m85 med rød pute...

FramskjerAudiS2etter.jpg

 

Litt Swirsl før/etter på en kundebil

SubarudForester02.jpg

 

SubarudForester05.jpg

 

SubarudForester03.jpg

 

SubarudForester04.jpg

 

 

Tilslutt så legger jeg til et par bildet av "extreme makeover" på min egen T4 transporter.

Slik så den ut da jeg kjørte den inn i garasjen etter omtrent en dag med fjerning av dekor og limrester.

Transporterfrpolering.jpg

 

Transporterbakluke01.jpg

 

Her teipa jeg halve bakluka, får å illustrere forskjellen før/etter kun lakkrens

Transporterbakluke02.jpg

 

Så, etter 4 dager innesperra i verkstedet, så kom den omsider ut igjen, og da var jammen blitt bra glans i en singelstage hvit farge (singelstage = uten klarlakk)..

Skjedde også litt andre småting mens den sto inne..hehe

 

Transporteretter02.jpg

 

Transporteretter01.jpg

 

 

 

Nå hva synes dere? Fullstendig unødvendig? eller litt interresant innlegg?

 

 

 

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ganske imponert av motorvaskene dine.. Hva brukte du der? Høytrykk å avfetting? Eller tannbørste og Jif? :p

 

Ble ikke så værst den transporteren heller. Ser nesten nylakka ut.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt få komme å pynte opp min bil:D Såg veldig bra ut!

 

Hehe, reiser litt rundt å tar jobber, så ja kansje ;) hehe...

 

Ble ganske imponert av motorvaskene dine.. Hva brukte du der? Høytrykk å avfetting? Eller tannbørste og Jif? :p

 

Ble ikke så værst den transporteren heller. Ser nesten nylakka ut.. :D

 

Bruker høytrykk med varmt vann, og super deagreser fra Meguiars kombinert med assortert utvalg av skurekoster...

Detaljerer med M40 Vinyl and rubber cleaner/conditioner fra Meguiars...

 

 

Glofygirl: ser ikke så ille ut den makeovern der gitt..vil tippe det krevde litt skikkelig jobbing da du sikkert brukte hånda...

Ser ut til at det kunne trenge litt behanldig det panserert også...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du skriver mye om ulike meguiars produkter du bruker. har f.eks "m85# noe annet navn. Jeg har kjøpt den polynom voksen.. nxt tech wax.

 

har noe liknende striper som på den grå audien på bagasjelokket mitt..Hva vil du anbefale der? Fra start til slutt..

 

De er ikke så kraftige som audien, man ser dem ikke fra alle vinkler men er ganske tydelige..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver mye om ulike meguiars produkter du bruker. har f.eks "m85# noe annet navn. Jeg har kjøpt den polynom voksen.. nxt tech wax.

 

har noe liknende striper som på den grå audien på bagasjelokket mitt..Hva vil du anbefale der? Fra start til slutt..

 

De er ikke så kraftige som audien, man ser dem ikke fra alle vinkler men er ganske tydelige..

 

Prøv med Megs NXT wax`en først, bruk microfiber til å ta av med, den tar "noe" swirls.

 

Smør inn hele bilen, og tørk av etterpå. veldig enkel å bruke, men er det ille med swirls, må du over på maskin og MG 83/82 for å fjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver mye om ulike meguiars produkter du bruker. har f.eks "m85# noe annet navn. Jeg har kjøpt den polynom voksen.. nxt tech wax.

 

har noe liknende striper som på den grå audien på bagasjelokket mitt..Hva vil du anbefale der? Fra start til slutt..

 

De er ikke så kraftige som audien, man ser dem ikke fra alle vinkler men er ganske tydelige..

 

 

Ett alternativ om du ikke har råd/mulighet til å skaffe en skånsom og skikkelig maskin er å gå over bilen for hånd ett panel om gangen med ScratchX (dog veldig tidkrevende) eller med Mirror Glaze M80 (resultatet blir dog best med maskin siden få har tålmodighet nok til å jobbe det like godt inn som med en maskin)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår