Gå til innhold

Polo Prosjekt

Ranger emnet


Ksveggen

Anbefalte innlegg

Kjøpte min polo86c på våren 2005, etter noen kvelder på byen (rundt å rundt å rundt) Ble d omsider ikke lenge til Gatebiltreff på rudskogen og jeg tenkte som så at den må jo nesten være nylakkert når man skal på biltreff... Så torsdag kveld etter arbeid satte jeg igang å demontere, litt senere på kvelden bars d inn i boxen! Etter en hektisk natt kom fredagen å vi dro til rudskogen....

Tok noen bilder før vi dro:

 

 

 

DSC00002.jpg

 

kjetil-82polo-4.jpg

 

Resultatet ble jo så som så siden jeg fikk d såå travelt...

 

Vinteren kom å da gikk d jo som d måtte gå, punktering på høyre bakhjul med d resultat at d låste seg og jeg for rett i en stoor haug med is.

Knuste hele fronten (berget pansere da...), knekkte taket og trykte inn høyre ramme vange...

Noen bilder av reperasjonen:

DSC00152.jpg

DSC00153.jpg

DSC00154.jpg

DSC00158.jpg

Ett bilde nedi pansere uten blitz:

DSC00160.jpg

Og ett med blitz:

DSC00159.jpg

-Hehe-

 

DSC00161.jpg

 

Da polo'n var ferdig fixet var d tut å kjør igjen:)

Etter noen dager var jeg en tur på hugger'n og kom over et must! Nemlig en caddy-bakluke:):):)

Tenkte at dette må jeg jo ha!

Som sagt som gjort, noen bilder:

DSC00055.jpg

DSC00057.jpg

For den som ikke har gjort dette før så sier jeg bare, MYE jobb!!!

DSC00060.jpg

DSC00061.jpg

 

DSC00063.jpg

 

Sommerferien kom, og for å ikke kjede meg helt ihjel måtte jeg jo finne på noe... Satt å letet litt på nett da jeg kom over en orginal G40 i Sandnes som var blitt varaket. Ypperlig tenkte jeg, ringte å sa at jeg skulle ha bilen! Dro å hentet den med bilhenger ett par dager etterpå... Da jeg kom hjem fant jeg jo ut at d kansje kunne vært gøy å bygge om 86c'n til g40:)

 

Satte i gang å ribbe "gammel polo'n"!:) Her skulle d bli gjennomført tenkte jeg med meg selv...

DSC00415.jpg

DSC00418.jpg

 

Polo'n står fortsatt ribbet på verkstedet, etter en høst med litt laber arbeidslyst... Som de som har gjort såppas med bilen sin vet de at d ikke alltid er like mye energi å finne! Men nå har gnisten kommet å arbeidet i full gang igjen:)

Legger her ut noen bilder:

 

Påsveising av knekte skjørt og valsin av hjulbuer...

DSC00452.jpg

 

DSC00484-1.jpg

DSC00239.jpg

 

Holder akkurat nå på med å sveise ferdig siste skjørtet, har noen småting igjen før d blir sparkling(mye)!

Blir morro å se resultatet av dette, siden d er lagt ned såppas med arbeid:)

Er fortsatt litt usikker på fargen, Tenkte på Rød eller blå...Innspill??

Motoren har jeg tenkt å beholde orginal helt til g laderen blir slit'n da blir d muligens turbo-konvertering:w00t

Ellers for dere VW fanatikere der ute så skal selvfølgelig ikke den orginale g40 ramma sendes til hugger'n...Kanskje blir den rettet og alt flyttet tilbake, og jeg går i innkjøp av en salzmann ramme til 86c'n med medfølgende montering av 1,8t 20v:helpme:

 

Egentlig er dette bare en post som hviser hva som foregår rundt i de forskjellige garasjer rundt omkring... Men hvis noen har noen synspunkter osv.. Så er de velkommen!

 

Er foresten på utkikk etter Høyglanspolert toppdeksel og veltebur...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kult prosjekt!! Det med volkswagen logo'n fra caddy var veldig kult! Har ikke sett det før! Ville vært finere med enten 2-lyktersgrill eller derby lykter

Men ellers, veldig bra

 

D med bakluken har jeg ikke sett på pålo før jeg helller, så jeg tenkte jo at d måtte prøves.. Har sett d på en par 2'r golfer hvis d blir gjort bra så er d jo ikke helt avskyelig:) D blir også sannsynligvis emblemfri grill og klare lykter med sort kors fra golf 1:morph:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D blir også sannsynligvis emblemfri grill og klare lykter med sort kors fra golf 1:morph:

 

Hvordan har du tenkt å få til det? Er ganske mye jobb, da Golf lysene er en god del større

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår