Gå til innhold

Erfaringer med xenon på 240

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen...

 

Det blir nu vell faen steike mæ heilt likt som original...

Pæra e jo heilt lik bare at det er Xenon gass i den, Også flytter vel pæra på seg i forhold til en reflektor på Nær/Fjærnlys...

 

Blir vell altså ikke noe mer strølys enn originalt, som det ikke er mye av originalt!

 

Just my five cents:P

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,235859,00.html

 

Mer behagelig lys, likt dagslys, hvitere lys, ja. Sterkere lys, nei.

 

 

Du er enig i dette : Mer behagelig lys, likt dagslys, hvitere lys, ja

 

Sterker lys sier du Nei det kommer alt ann på Watt styrkern det.. og strøm styrke.

 

75W pære lyser sterker en 55W

 

ta en lampe inne hjemme til deg å sett i en 25W pære og se lys styrken så setter du inn 60W vil du da påstå den lyser like dårlig som 25w pæra

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er enig i dette : Mer behagelig lys, likt dagslys, hvitere lys, ja

 

Sterker lys sier du Nei det kommer alt ann på Watt styrkern det.. og strøm styrke.

 

75W pære lyser sterker en 55W

 

ta en lampe inne hjemme til deg å sett i en 25W pære og se lys styrken så setter du inn 60W vil du da påstå den lyser like dårlig som 25w pæra

 

Ja, men skal du sammenligne det så må jo den hvite pæra ha lik wattstyrke som den blå! Kan ikke sammenligne 100W blå mot 55W hvit :fatality:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men skal du sammenligne det så må jo den hvite pæra ha lik wattstyrke som den blå! Kan ikke sammenligne 100W blå mot 55W hvit :fatality:

 

det har jeg heller ikke sagt.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert xenon (biexenon) på vinterbilen min (245)

 

Det lyser helt fantastisk bra på nærlys men vart ikke like imponert over fjernlyset. Derfor satte jeg på et par Hella Rallye 3000 og da ble det riktig så bra :D

 

Ingen blinker på meg, har ikke blitt stoppa og det ser meget bra ut. Meget enkel montering (også enkelt å bygge om til vanlig lys om du må vise bilen senere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ombyggingssett til xenon på torshov, og der står det klart og tydelig at man bare kan glemme godkjenning hvis man ikke har automatisk høydejustering og lyktespylere, men det er vel ingen nyhet i denne tråden.

 

Måtte bare kommentere plasseringen på dette bildet, http://www.turbomorley.net/Gallery/240/DSCF0616.JPG

Skikkelig noia parkering det der :S

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er enig i dette : Mer behagelig lys, likt dagslys, hvitere lys, ja

 

Sterker lys sier du Nei det kommer alt ann på Watt styrkern det.. og strøm styrke.

 

75W pære lyser sterker en 55W

 

ta en lampe inne hjemme til deg å sett i en 25W pære og se lys styrken så setter du inn 60W vil du da påstå den lyser like dårlig som 25w pæra

 

først og fremst, legger man en malingsflekk utpå ei pære så lyser det svakere. Burde alle kunne tenke seg til.

Men fargen forandrer seg og det er for mange veldig positivt, samt veiskilt reflekteres tilbake bedre.

 

 

Og for å få det sagt, er ikke alltid ei 75watt lyser bedre enn 50watt.

Watten kan fort forsvinne opp i varme den ;)

 

50watts pæra fra phillips har betraktelig høyere lumenverdi sammenliknet med biltemas 100watter for å gi deg et eksempel :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert xenon (biexenon) på vinterbilen min (245)

 

Det lyser helt fantastisk bra på nærlys men vart ikke like imponert over fjernlyset. Derfor satte jeg på et par Hella Rallye 3000 og da ble det riktig så bra :D

 

Ingen blinker på meg, har ikke blitt stoppa og det ser meget bra ut. Meget enkel montering (også enkelt å bygge om til vanlig lys om du må vise bilen senere)

 

Bilder? :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår