VOLVO real power Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 kva turbo slanger bør eg kjøpa? og veit dåkkan kva prisen på nye radiator feste, sånn eg fær plass te intercooler ?:) Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Turbo slanger? Trykkside eller sugeside? Silicon slanger er jo det beste.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 samco^^ Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 HTS, http://www.hightempsilicone.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 samco^^ er jævli dyrt:) Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 koss er det å kjøpa hos vangboo eller vangbo? Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 du trenger ikke silikonslanger. d funker knall bra me radiatorslanger å. du får nesten en meter me radiator slange hos tess til samme prisen som 10cm silikonslange. men silikonslanger er seff mye tøffere å ha da, men man kan spare mye peng me radiatorslanger da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Det fungerer _ikke_ like bra med radiatorslanger.. Hvorfor tror du at silicon er så dyrt? Det er håndlaget, og har ypperlig kvalitet. Radiatorslanger utvider seg, og tåler ikke så veldig mye varme. Har en film av en turboladet V8, der de har brukt korte sorte gummislanger i skjøtene.. Der blåser de seg opp som ballonger under pådrag. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Det fungerer _ikke_ like bra med radiatorslanger..Hvorfor tror du at silicon er så dyrt? Det er håndlaget, og har ypperlig kvalitet. Radiatorslanger utvider seg, og tåler ikke så veldig mye varme. Har en film av en turboladet V8, der de har brukt korte sorte gummislanger i skjøtene.. Der blåser de seg opp som ballonger under pådrag. alt er relativt, man bruker ikke gummislanger om du skal lade 1,5bar+ Men, selve trykkrøra bygger du i rustfritt stål/aluminium, og får skjøtene så små som mulig, Her kan du bruke gummislange-stumpene du får tak i. Volvo bruker noe ala gummislanger orginalt, (Samme oppbyggning og materiale) så det holder en god stund, bare at de får sine slanger ferdig formstøpt. En "forsterket" gummislange, med lik oppbyggning som en forsterka bensinslange (man ser det på at det er "tråder" mellom gummibeleggene) skal tåle påkjenningen, og det blir sjeldent/aldrig mer enn 60-80 grader ut fra turboen (Kommer dog selvsagt ann på ladetrykket og turbotype etz da) Ellers er Silicon generelt jævla dyrt, skjønner folk ser på alternativer, særlig hvis man ikke har ræwa full av penger. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Tess har slanger som tåler godt over 100 grader og plenty med trykk, men da tror jeg prisen begynner å nerme seg silikon. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 okey Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 riktignok er det dyrt med slanger, men egenlig er det ikke mange cm'erne med slange du trenger.. best å ha så mye rør som mulig, og kun slangebiter i skøytene, så det er to til ic, en ut fra turbo, og en inn til spjeld. så med 4x7cm har du egentlig det du trenger, så er det alt etter hvor mye du vil legge i rør.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.