onklsaabfar Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 mm.. de sveisene der varmer mitt mekanikerhjerte. Er fint med gode sveis, så de våger du ikke å pusse bort! det er for pappagutter i audier! :p Rått prosjekt forøvrig. Er alltid spennende å se hva folk får til med litt oppfinnsomhet og nytenkning! :) Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 motorn ble aldrig bremsa nei! Blir ny kam og vippearmer fra VS.... Ja Kay er en ræser med TIG en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!! Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet. Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!! Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet. Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering. er man nøye så holder pianotråd godt da.. men det jeg er nysgjerrig på er sveising av topp.. hvor og hvorfor? Er dette noe som vil bli gjort? i såfall må jeg smøre meg med tålmodighet til bilder fremlegges.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoreCell Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Flott prosjekt!! Gleder meg til å se denne ferdig.:D Siter Trygda hever seg ikke selv. [ ]Audi A6 1.8 5V quat.high and slow edition. [ ]Audi 100 2.3E aut 91 mod. bruksbil! [X]Audi 100 2.2cc 86 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 De vippene spiser visst kammer, ettersom jeg har skjønt.. Men tror PPF/Nuke ordnet en sats til som var snillere mot kammen. Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Nå må du ikke ta dette som kjeft, men når du har en motor med alt av godsaker så kjører man ikke uten pianotråd og sveising av topp!! Toppakningsløsning er omtrent alfa omega for holdbarhet. Ville kjørt på med pyramidringer først som sist, down to earth skuddsikkert ved riktig maskinering. Tar ikke noe som kjeft vi! :D Fornuftige tipps er noe vi hører på! Har sveisa toppen en gang! Og brukte stål topp pakninga fra ppf. Vi snakka mye med VS ang o-ringer. Og han mente også pyramideringer. Men ettersom han ikke ville si noe mye om hva han brukte etc etc... og vi ville gjøre dette selv ble det med denne løsninga i første omgang! som tydeligvis ikke var god nok... Derfor blir toppen sveist ytterlig, og vi har lagt pianotråd i blokka... Men fortell gjerne mere om hva disse pyramide tettningene er fornoe? Hva bruker dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Har der planer om å vise hvor dere sveiser for å forsterke toppen? så slipper jeg å google meg gul å blå.. :) Vet disse toppene har en tendens til å sprekke under ved glidebanene til kammen. men er vel ikke for å unngå sprekker dere først og fremst sveiser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 skal prøve å legge ut bilder.... Sveiser mellom forbrenningsrom og kjølekanaler... sveiserigjen kjølekanaler og borrer opp med mye mindre hull en det orginale! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Aha! gjorde det samme på en 405 topp med de store kjølekanalene.. men der sier det seg selv nesten Digger å se sånne mods. som ikke er helt vanlige.. Men en sånn pyramidring kunne jeg tenkt meg og sett jeg også! hehe.. Er vel bare de i det hemmelige brorskap av the holy grale of psychoturboes som blir innviet i sånne hemmeligheter.. i mellomtiden får man tenke logisk og vri hodet og kjøre i stykker litt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325 Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Litt dårlige bilder men ser vell hvordan de er! Pyramidringene Siter -1987 Bmw 325 -1986 Bmw 325 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 se så.. der ja :) Sånne har jeg sett før.. men fins vel i forskjellige utførelser!? ser ikke helt pga bildekvaliteten,men er de helt firkantet rundt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Det er hovedsaklig de gamle 12v 6 sylene, M20 og M30 som er rammet av denne "svakheten" i toppen, som ekspertene kaller det. Det viser seg ofte at toppen sprekker under hard belastning og varmgang, noe de er veldig ømfintlige for. Her er 2 bilder av en sveist M20 topp. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.