Polardego Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Jeg veit det er høres ut som mye jobb, men ta av fjærene igjen, kapp to runder foran og 1 rundte bak. Og nei du ødelegger ikke fjærene av dette, de øverste rundene vil jeg kalle komfort runder. kapper du vekk disse vil du få en mye stivere bil som ligger bedre på veien. men ta og godkjenn det nå i vogkort før du gjør det. Gjorde det på en volvo850 og den "spretter" over dumper og det ser drit fett ut! :) Kappe fjærer? Ja det er jo smart... :shake Tilbake til topic: Har hatt mange slike biler som dette, og satt på et 40 mm senkesett på min også, den ble endel lavere enn din og hjulene var et stykke under hjulbuen. Skjønner du er ung, men mye av de moddsene du tenker på er veldig riktige iforhold til den bilen du har. Er en nydelig bil å kjøre, og motorlyden er deilig selv om det er en 2.0 du har. Her er mitt tips til hva jeg ville ha gjort: - Fått et senkesett som senka mer - Hvite blinklys foran og på siden. - Røde baklykter vil helt klart passe best til den fargen. - Hvis du finner på å kjøre noe med karroseriet så ville jeg ha satt på 200 20v hjulbuer bak, de er runde ikke rette som på Audi 100. - Mindre hjul, feks 9 x 16 med skikkelig kant men da bør det jeg skrev over gjøres og for å unngå for mye subbing. Kan om man vil legge ned mye penger og jobb også få inn et interiør fra 88 og nyere og som nevnt en 2.2 E eller 2.2T under panseret. Har som sagt hatt flere av disse bilene, og kan ganske mye om de så er det noe du lurer på er det bare å spørre... :) Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hehe, takk for tips. Det blir iallefall ny baklykt og blinklys i første omgang. Bur på hybel nå og har ikkje råd til alt mulig:D Men viss eg finner ut at eg skal satse skikkelig på denne bilen så vil eg nok gjere noko av det du har skreve. Begynner som lærling neste høst. Viss bilen ennå er i live då så blir det kanskje meir modifisering då! Viss ikkje eg finner ut at eg skal kjøpe S6. Er det som egentlig er planen:P Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hvis jeg var deg ville jeg brukt minst mulig penger på denne og heller spart til S6. Uansett hvor mye du koster på så blir den ikke verdt mye mere uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hvis jeg var deg ville jeg brukt minst mulig penger på denne og heller spart til S6. Uansett hvor mye du koster på så blir den ikke verdt mye mere uansett.. Hehe, er det eg og har funnet ut ser du:) Men blir nok litt styling til på bilen, men gidder ikkje å legge ut 10tals tusen på den... Er tross alt ein 20 år gammal bil... Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Riktig:) Kjøp refleksplate bak og hvite blinklys forran og på siden, og det er egentlig nok "styling". Hvilken styling har du ellers tenkt på da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Nja, har egentlig ikkje tenkt så langt. Har litt lyst på ein frontrute logo og litt anna invendig styling... Blir soting og til våren;) Er ikkje umulig at det blir ett powerfilter og... Tips om kor eg kan finna det eller:)? Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Du får vell kun et insattsfilter dil disse. Vet hvertfall at K&N produserer disse... Når jeg tenker meg om så har jeg et slikt filter liggende som stod i 200n når jeg kjøpte den. Aner ikke om det er samme størrelse men det kan jeg finne ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Oki, finn det ut du, så legger du ut ett bilde viss du får tak i det;) Takk:) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Kappe fjærer? Ja det er jo smart... :shake Tilbake til topic: Har hatt mange slike biler som dette, og satt på et 40 mm senkesett på min også, den ble endel lavere enn din og hjulene var et stykke under hjulbuen. Skjønner du er ung, men mye av de moddsene du tenker på er veldig riktige iforhold til den bilen du har. Er en nydelig bil å kjøre, og motorlyden er deilig selv om det er en 2.0 du har. Her er mitt tips til hva jeg ville ha gjort: - Fått et senkesett som senka mer - Hvite blinklys foran og på siden. - Røde baklykter vil helt klart passe best til den fargen. - Hvis du finner på å kjøre noe med karroseriet så ville jeg ha satt på 200 20v hjulbuer bak, de er runde ikke rette som på Audi 100. - Mindre hjul, feks 9 x 16 med skikkelig kant men da bør det jeg skrev over gjøres og for å unngå for mye subbing. Kan om man vil legge ned mye penger og jobb også få inn et interiør fra 88 og nyere og som nevnt en 2.2 E eller 2.2T under panseret. Har som sagt hatt flere av disse bilene, og kan ganske mye om de så er det noe du lurer på er det bare å spørre... :) Det er ikke noe problem og kappe fjærer så lenge du gjør det riktigt, men derimot, han kan kjøpe seg justerbart senkesett , litt dyrer , men da kan du jo justere høyden og stivhet til eget bruk, dette fårslår jeg. kappe fjærene gjør du hvis du er fattig og og har en møkk bil. Og vil at den skal bli lavere. (slemt sagt , men sant.) sier ikke at du har en møkk bil eller noe, derfor fåreslår jeg at du kjøper justerbart senkesett. koster litt, men er verdt det! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Det er ikke noe problem og kappe fjærer så lenge du gjør det riktigt, men derimot, han kan kjøpe seg justerbart senkesett , litt dyrer , men da kan du jo justere høyden og stivhet til eget bruk, dette fårslår jeg. kappe fjærene gjør du hvis du er fattig og og har en møkk bil. Og vil at den skal bli lavere.(slemt sagt , men sant.) sier ikke at du har en møkk bil eller noe, derfor fåreslår jeg at du kjøper justerbart senkesett. koster litt, men er verdt det! Å kappe fjærer er farlig, de som sier noe annet tar feil... Når du kapper ei fjær så svekker du metallet, fjæra får ikke den fjæringsveien den er konstruert for og dermed blir belastningen større på delen som sitter igjen. Resultatet kan være katastrofalt i en nødsituasjon. Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Knut_ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Tviler på at det blir noke fjær kapping for min del... Og justerbart senkesett blir nok for dyrt i og med at eg ikkje har tenkt å ha bilen alt for lenge... Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 njjjjaaaa skeptisk hehe ja veit du svekker metalet, men kapper du den likt på vær runde får den samme fjæringsveien. Vil ikke si at det katastrofalt i nødsitvasjon. ryker dempern vi nødsitvasjon så vil jeg heller si at utfallet ikke kan bli så heldigt. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Man kapper itte fjærer på en god gammal Audi 100. Er bare på Volvo 240 og Sierraer det er lov :P Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Man kapper itte fjærer på en god gammal Audi 100.Er bare på Volvo 240 og Sierraer det er lov :P Du må ikke glemme alle de gamle opelene som har montert Bosch senkesett:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Du må ikke glemme alle de gamle opelene som har montert Bosch senkesett:op: Haha! :rolleyes: Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg