Gå til innhold

_Knut_: Audi 100 1987 modell prosjekt

Ranger emnet


_Knut_

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny her på forumet så ikkje kjeft viss eg har posta feil:P

 

Ja, har då ein Audi 100 som eg tenkte at eg skulle få litt fin før eg får lappen (forhåpentligvis 8.mars)

 

Kjøpte denne bilen av pappa rett før sommeren. Den var gått 210000 km og går som ei klokke.

 

Utganspunktet var slik:

 

bilder213042332.jpg

 

bilder2008.jpg

 

Det første eg gjorde var å få kjøpt inn litt bilstereo i sommerferien.

 

Bilstereo:

 

Pioner 6800 spiller:

 

DSC00264.jpg

 

Pioneer 6*9:

 

DSC00265.jpg

 

Jbl sub og forsterker:

 

DSC00266.jpg

 

Ellers har eg og montert 2 Jbl 4" framme i orginaluttak.

 

Neste steg på vegen var felgar. Leita over land og strand men fant til slutt disse felgane:

 

Bilen0022.jpg

 

Bilen0032.jpg

 

Stilauto 17" med nye 215 dekk med 40 profil. Betalte berre 4000 kr for felgane. Veldig fornøyd med kjøpet!

 

Så fekk eg kjøpt meg eit nytt ratt til bilen. Merket var Luisi eller noke sånt.

 

Bilde av rattet:

 

DSC00209.jpg

 

Syns det blei ganske bra!

 

Etter som tida gjekk fant eg ut at bilen måtte senkast. Var på Mekonomen og dei bestillte Cobra 40/30 senkefjører til meg. Tok ca 2 veker før dei kom.

 

Bilde:

 

DSC00257.jpg

 

Senkefjørene er ikkje montert på bilen enda. Blir gjort så fort eg får tid!

 

Hadde og ein plan om å få vekk orginalspeedomteret med den store kjedelige klokka, så begynnte å leite etter eit med turtellar. Etter masse leiting fant eg det og fekk det sendt i posten. Etter ein time og to i garasjen var det på plass;)

 

Bilde av orginalspeedometer:

 

DSC00208.jpg

 

Bilde av det nye speedometeret:

 

DSC00263.jpg

 

Syns det blei masse bedre!

 

Har ett par bilder av korleis bilen står nå...

 

DSC00174.jpg

 

DSC00177.jpg

 

Ja det var det eg har gjort til nå. Til jul blir det bestillt V8 baklykter og kvite blinklys framme og på sidene viss ikkje eg finner brukt!

 

Håper på tilbakemeldinger og tips til andre ting eg kan gjere. Kunne godt trengt litt info om montering av senkefjørene!

 

Mvh Knut

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, velkommen..

 

Beklager at jeg må mase om dette, men hvis du ikke endrer tittel på topicen, så blir den nok slettet..

 

REGLER

 

§1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel.

 

brukernavn: Biltype - Prosjektnavn

Eksempel:

 

Marius : Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt

 

Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet.

TIPS! Nå kan du endre tittel selv ved å redigere første innlegget ditt!

 

§2 Det første innlegget i tråden skal ha bilder av bilen og forklaring på hva som skal gjøres.

 

§3 Det er ikke lov å missbruke muligheten for å bruke HTML kode i prosjektet sitt. Dette vil føre til 3 mnd utestengelse fra forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med strøken kjerre! :) Denna har igjen lenge å leve trur je! Finnes noe rust på bilen eller? Det anlegget du har baki, er det 1000w eller 1600w subber? Fornøyd med lyden av det? je har akkurat samma anlegget bare ett hakk større både forsterker og subber, og je kan itte si noe annet enn helt konge lyd! :)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk;) Ja trur nok den har ein del år igjen ja:) Det er så og sei ingenting rust på bilen nei;) Anlegget er det 1000 watt greiene ja:)

 

Vurderer og sette i større anlegg eg og ja men syns egentlig det er veldig bra det som står i. Akkurat passe mellom diskant og bass:)

 

Ohhh! det høres bra ut! Såg veldig bra ut i lakken gett! :) Hvis du har lyst på bassern med 1600 watt og en litt bedre forsterker så selger je det! Det er meget bra lyd tell prisen vet je! hehe..

 

Du gjorde et bra kjøp på felgene der! De kledde bilen må je si!

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk;) Hmm, trim er det lite av ennå. Er jo ikkje verdens sprekaste bil heller med 115 hk. Har du forslag til kva eg kan gjera for å få litt effektøkning eller?

 

Itte for å bryte inn i samtale deres men. :P Hvis du skar ha noe trim på bilen din så trur je det beste er å stappe nedi 2,2 femmern! Med eller uten turbo, du velger sjøl...For da har du et litt bedre utgangspunkt enn med 2 litern! ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint med større motor men spørsmålet er kor lenge eg kommer til å ha bilen. Er litt lysten på S6 om eit par år og... Tenkte meir på powerfilter, effektanlegg og sånt.

 

Hadde vært fint om du ville sende kvite instrumenter til meg Audi quattro;) Adressa ligger i profilen;)

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår