Gå til innhold

_Knut_: Audi 100 1987 modell prosjekt

Ranger emnet


_Knut_

Anbefalte innlegg

Jeg veit det er høres ut som mye jobb, men ta av fjærene igjen, kapp to runder foran og 1 rundte bak. Og nei du ødelegger ikke fjærene av dette, de øverste rundene vil jeg kalle komfort runder. kapper du vekk disse vil du få en mye stivere bil som ligger bedre på veien. men ta og godkjenn det nå i vogkort før du gjør det.

 

Gjorde det på en volvo850 og den "spretter" over dumper og det ser drit fett ut! :)

 

Kappe fjærer? Ja det er jo smart... :shake

 

Tilbake til topic:

 

Har hatt mange slike biler som dette, og satt på et 40 mm senkesett på min også, den ble endel lavere enn din og hjulene var et stykke under hjulbuen.

 

Skjønner du er ung, men mye av de moddsene du tenker på er veldig riktige iforhold til den bilen du har. Er en nydelig bil å kjøre, og motorlyden er deilig selv om det er en 2.0 du har.

 

Her er mitt tips til hva jeg ville ha gjort:

 

- Fått et senkesett som senka mer

- Hvite blinklys foran og på siden.

- Røde baklykter vil helt klart passe best til den fargen.

- Hvis du finner på å kjøre noe med karroseriet så ville jeg ha satt på 200 20v hjulbuer bak, de er runde ikke rette som på Audi 100.

- Mindre hjul, feks 9 x 16 med skikkelig kant men da bør det jeg skrev over gjøres og for å unngå for mye subbing.

 

Kan om man vil legge ned mye penger og jobb også få inn et interiør fra 88 og nyere og som nevnt en 2.2 E eller 2.2T under panseret.

 

Har som sagt hatt flere av disse bilene, og kan ganske mye om de så er det noe du lurer på er det bare å spørre... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, takk for tips. Det blir iallefall ny baklykt og blinklys i første omgang. Bur på hybel nå og har ikkje råd til alt mulig:D

 

Men viss eg finner ut at eg skal satse skikkelig på denne bilen så vil eg nok gjere noko av det du har skreve.

 

Begynner som lærling neste høst. Viss bilen ennå er i live då så blir det kanskje meir modifisering då!

 

Viss ikkje eg finner ut at eg skal kjøpe S6. Er det som egentlig er planen:P

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg brukt minst mulig penger på denne og heller spart til S6. Uansett hvor mye du koster på så blir den ikke verdt mye mere uansett..

 

Hehe, er det eg og har funnet ut ser du:) Men blir nok litt styling til på bilen, men gidder ikkje å legge ut 10tals tusen på den... Er tross alt ein 20 år gammal bil...

Audi S4, 2.2T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappe fjærer? Ja det er jo smart... :shake

 

Tilbake til topic:

 

Har hatt mange slike biler som dette, og satt på et 40 mm senkesett på min også, den ble endel lavere enn din og hjulene var et stykke under hjulbuen.

 

Skjønner du er ung, men mye av de moddsene du tenker på er veldig riktige iforhold til den bilen du har. Er en nydelig bil å kjøre, og motorlyden er deilig selv om det er en 2.0 du har.

 

Her er mitt tips til hva jeg ville ha gjort:

 

- Fått et senkesett som senka mer

- Hvite blinklys foran og på siden.

- Røde baklykter vil helt klart passe best til den fargen.

- Hvis du finner på å kjøre noe med karroseriet så ville jeg ha satt på 200 20v hjulbuer bak, de er runde ikke rette som på Audi 100.

- Mindre hjul, feks 9 x 16 med skikkelig kant men da bør det jeg skrev over gjøres og for å unngå for mye subbing.

 

Kan om man vil legge ned mye penger og jobb også få inn et interiør fra 88 og nyere og som nevnt en 2.2 E eller 2.2T under panseret.

 

Har som sagt hatt flere av disse bilene, og kan ganske mye om de så er det noe du lurer på er det bare å spørre... :)

 

Det er ikke noe problem og kappe fjærer så lenge du gjør det riktigt, men derimot, han kan kjøpe seg justerbart senkesett , litt dyrer , men da kan du jo justere høyden og stivhet til eget bruk, dette fårslår jeg. kappe fjærene gjør du hvis du er fattig og og har en møkk bil. Og vil at den skal bli lavere.

(slemt sagt , men sant.) sier ikke at du har en møkk bil eller noe, derfor fåreslår jeg at du kjøper justerbart senkesett. koster litt, men er verdt det!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem og kappe fjærer så lenge du gjør det riktigt, men derimot, han kan kjøpe seg justerbart senkesett , litt dyrer , men da kan du jo justere høyden og stivhet til eget bruk, dette fårslår jeg. kappe fjærene gjør du hvis du er fattig og og har en møkk bil. Og vil at den skal bli lavere.

(slemt sagt , men sant.) sier ikke at du har en møkk bil eller noe, derfor fåreslår jeg at du kjøper justerbart senkesett. koster litt, men er verdt det!

 

Å kappe fjærer er farlig, de som sier noe annet tar feil... Når du kapper ei fjær så svekker du metallet, fjæra får ikke den fjæringsveien den er konstruert for og dermed blir belastningen større på delen som sitter igjen.

 

Resultatet kan være katastrofalt i en nødsituasjon.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

njjjjaaaa skeptisk hehe

 

 

ja veit du svekker metalet, men kapper du den likt på vær runde får den samme fjæringsveien.

 

Vil ikke si at det katastrofalt i nødsitvasjon. ryker dempern vi nødsitvasjon så vil jeg heller si at utfallet ikke kan bli så heldigt.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår