Gå til innhold

Erfaringer med Bilstein-dempere?

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kappede fjører ødelegger kjøre egenskapene!!

ring åkrene, de lager med TUV for deg.

 

Vet du hva TÜV er? Det er ett "godkjenningsorgan" i Tyskland, som tester ting/varer, og godkjenner det. De tester og godkjenner ikke ett sett som Åkrene fjærfabrikk lager til deg..! Og Åkrene kan ikke godkjenne det selv. Det du får med, er ett skriv om at de orginale verdiene på vindinger samt "fasthet" i stålet er beholdt..

 

(tatt ifra en annen på forumet, som har handlet derifra..)

 

Og hvorfor ødelegger kappa fjærer kjøreegenskapene? PGA varmen som oppstår?

 

Bruk baufil da vel...

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkrene har faktisk mulighet for det ja, 1300 kr per fjør.

 

jeg vet UTMERKED hva TUV er!

 

Når du fjerner vindinger på en fjør, så tar du bort den delen av fjørens egenskaper som de respektive vindingene gjorde!

 

les litt mer før du skriver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva TÜV er? Det er ett "godkjenningsorgan" i Tyskland, som tester ting/varer, og godkjenner det. De tester og godkjenner ikke ett sett som Åkrene fjærfabrikk lager til deg..! Og Åkrene kan ikke godkjenne det selv. Det du får med, er ett skriv om at de orginale verdiene på vindinger samt "fasthet" i stålet er beholdt..

 

(tatt ifra en annen på forumet, som har handlet derifra..)

 

Og hvorfor ødelegger kappa fjærer kjøreegenskapene? PGA varmen som oppstår?

 

Bruk baufil da vel...

 

 

Når jeg fikk senkesettet fra Åkrane fikk jeg med materialspesifikasjonene å dimensjonene på fjærene(ikke Tüv). Var da hos BT å hørte, å de sa det papiret var bra nok. ;)

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkrene har faktisk mulighet for det ja, 1300 kr per fjør.

 

jeg vet UTMERKED hva TUV er!

 

Når du fjerner vindinger på en fjør, så tar du bort den delen av fjørens egenskaper som de respektive vindingene gjorde!

 

les litt mer før du skriver!

 

Vet det, lest en god del om emnet tidligere.. Lært mye av en engelskmann, som jobber med akkurat dette.. Produsere fjører osv..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rally kortere enn org. dempere? Vil det ikke funke med Lesjøfors 35mm senkefjærer? Club sport er jo veldig korte da og 35mm er ikke veldig mye senking.

 

rally er ikke kortere.. så vidt jeg vet er det racing og club sport.. er usikker på sport

 

skal de ha 1300kr pr fjør på åkrene? ohh blir mye spenn for 4 stk fjører.. eksisterer den fabrikken enda da? hørt så mye møkkprat om at den er lagt ned, og noen sier den ikke er det..

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rally er ikke kortere.. så vidt jeg vet er det racing og club sport.. er usikker på sport

 

skal de ha 1300kr pr fjør på åkrene? ohh blir mye spenn for 4 stk fjører.. eksisterer den fabrikken enda da? hørt så mye møkkprat om at den er lagt ned, og noen sier den ikke er det..

 

Club sport er ikke bare kortere, de er ekstremt mye kortere. Ville forundre meg om rally er ment for standard høyde på fjærene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. det gjør ikke bruttern sine.. fjøra hopper ut hvis du gjekker(sånn det skrives?) opp bilen

 

Kanskje fordi han har kappa 3komma-mangerunder ? Eller gjorde det det når han hadde nye, orginale lesjøfors og?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår