virtual Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Hei. Jeg har et stort problem med en B230ET. Det hele starta med at bilen røyk mye når den gikk på tomgang, og brukte mye bensin. Ingen tegn til olje eller vannforbruk. (har ei blokk som har gått 60,000km). Da fant jeg ut at det var temperatursensoren som hadde tatt kveld. Så jeg skrua av innsuget for å komme skikkelig til. Når jeg hadde det av, så jeg noen ledninger som stakk ut fra ledningsnett strømpen, mange ledninger var oppmorknet. Så jeg kutta alle kablene som var ødelagt, og skjøyta dem med nye fine kabler. (Målte også at det ble kontakt) Når jeg da hadde skrudd alt sammen igjen, merka jeg at når jeg skulle ruse motoren, så kutta den ved 2500 rpm. Og den gikk heller ikke på tomgang når den var kald. Så jeg prøvde meg litt frem ved å koble ut div ting. Når jeg kobla ut tomgangsregulatoren, så kunne jeg ruse motoren slik jeg ville. Men problemet er at den går ikke på tomgang når den er kald. Motoren oppfører seg også litt merkelig da, går ujamt osv. Og nå har den fått et sinnsykt bensinforbruk. Bruker ca 1.7l/mil ved blandet kjøring. Ved lekekjøring bruker den 2.5l/mil. Det er ikke holdbart.. Tennpluggene er lysebrune og fine.. Men det kommer masse bensin i bunnpanna.. Skulle tømme oljecatch tanken her om dagen, og ca 1/4 av innholdet var bensin. Dette førte til at jeg tok en kompresjonstest, og jeg hadde 9 bars trykk på alle sylindrene. LMM er utelukket, da den er nesten splitter ny.. Vet noen hva problemet er? Begynner å bli fortvilet.. Mvh Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Ingen som har tips om hva som kan feilsøkes osv? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 bensin i olja, får vel for mye bensin da.. dårlige stempelringer? pakninger? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Hvis du leser i den første posten, så står det at den får for mye bensin. Og at kompresjon på alle sylindrene er 9 bar, så stempelringene er ok. Bilen bruker verken vann eller olje, så topp-pakningen er fin. Men takk for at du prøvde iallefall. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Hva med et bilverksted?:) Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Tror det kan bli litt av en utgift, jeg regner med at feilen ligger i ledningsnettet en eller anna plass.. Så verksted er ikke så veldig aktuelt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Sjekk at det er rett bensintrykk... Mulig at den drar falskluft? Vanskelig å si hva som kan være gæli.. Må nesten låne deg ei verkstedhåndbok hos volvo, der finner du nok svaret.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Sjekk bensintrykk og BTR. Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 hvordan skal bensin komme i olja, hvis BTR og bensintrykk er feil? Men kompen er bra? Pakninger er tette? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peety Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 har samme problemt på bilen til en venn av meg, har prøvd å bytte alt :) Men har fortsatt ikke funnet ut av det:) Jeg jobber på volvo å har tilgang på alt nødvendig utstyr men er vist ikke så lett:) hehe Siter Volvo 240 Lazer blue *Volvo 940 Turbo *Volvo 740 Turbo *Volov 745 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 har samme problemt på bilen til en venn av meg, har prøvd å bytte alt :) Men har fortsatt ikke funnet ut av det:) Jeg jobber på volvo å har tilgang på alt nødvendig utstyr men er vist ikke så lett:) hehe hvem er detta da? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Han jobber på Bilia/Volvo lillestrøm, hvis det var det du lurte på.. Har snakka med han der, faktisk.. :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 Han jobber på Bilia/Volvo lillestrøm, hvis det var det du lurte på.. Har snakka med han der, faktisk.. :P nei, det var nok ikke det jeg lurte, mer hvem som har samma problemene i bygda.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Jeg har laga en liten teori, om at den går i kaldstartmodus når den vil, og at den ikke greier å forbrenne all bensinen.. Derfor renner den ned mellom stempelringene, og nei i olja.. Men hvorfor? :P Er det samme BTR på b230f? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 har du riktig temperaturgiver?? hvis du har feil, så vil dette føre til et sykt bensinforbruk.. monterte feil giver på min (fra en F-motor) og da "sprengte" jeg co-måleren.. klatret ut av skalaen som er ca 10%.... sjekk det hvertfall ut... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg