Gå til innhold

Lakke svart plast

Ranger emnet


Jokkalin

Anbefalte innlegg

Har lakkert opp de gamle plastfangerne mine selv, og resultatet ble bra det. For bilder, se side 19 i prosjekttråden min - link i signaturen.

 

Vask fangerne med avfetning, vask gjerne over med rødsprit, legg på plastprimer, grunning og lakk. Legg gjerne alt på i flere lag for best mulig resultat - pass på å la hvert strøk tørke før du legger på nytt. Klarlakk tilslutt beskytter lakken, men det kan være vanskelig å oppnå jevnt resultat. Selv brukte jeg 'bare' spraybokser, men skaff deg isåfall gjerne noen gode dyser. Lykke til!

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lakk dem hvis du vil ha dem svarte igjen.. Bare bruk varmluft pistol og varm opp igjen plasten! Funker gør fett :) Gjort d på mange biler selv..

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er helt riktig, for da får du frem fuktigheten igjen. da blir dem som nye..

 

Gjelder dette myk eller hard plast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke sånt resultat med varmepistol... ;)

 

Før: (Gammelt bilde)

gride5ny4.jpg

 

Etter:

vectra03st0.jpg

 

vectra09el5.jpg

 

vectra05im0.jpg

 

Hvis du vil investere noen kroner i lakk og spandere noen timer på litt hobbyarbeid så tror jeg ikke du vil bli skuffet over resultatet. Jeg la ned noen timers arbeid en lørdag, og har ikke angret et sekund - resultatet ble upåklagelig, og hjalp betraktelig på bilens utseende. Neste steg blir å fjerne lister og lakkere nedre halvpart av dørene på nytt (etter forrige eier) for å gjøre todelt-looken komplett. :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår