|Massern| Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Heisann. Noen som kan gi en detaljert forklaring på hvordan slingrebolter fungerer i praksis? Gjerne en tegning som forklarer litt. Og eventuelt noen som har noen bilder av de såkalte slingreboltene? Jeg, som mange andre, har bare hørt om slingrebolter, og vet hverken hvordan det fungerer eller hvordan de ser ut. Mads Kristian Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Og finnes det både slingrebolter og slingremuttre..? Og både i mm og i "..?? Prøvde å ringe dekkmann her om dagen å høre på pris, men kom aldri igjennom.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipperno Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Slik ser slingrebolter ut. Er altså en løs kon som kan flyttes noen millimeter hver vei. Er viktig å ha sentreringsringer for å få dette bra. Hvis du f.eks skal bruke 5-112 felger på bil med 5-110(opel/saab) så må du sjekke diameter på senterhullet. Opel/saab har 65,1 mens felger med 5-112 kan ha 57,1(audi) eller 66,1(MB). Men hvis det er uorginale felger er som regel senterhuller ca 70mm. Volvo felger 5-108 kan også brukes og de har samme diameter på senter som opel/saab (65,1). Mener disse boltene er ganske dyre ca.40-50 kr pr.stk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 Mener disse boltene er ganske dyre ca.40-50 kr pr.stk Det var da ingenting... Ford skulle ha oppimot 90 kroner for én(!) slik hjulmutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Slik ser slingrebolter ut. http://i16.photobucket.com/albums/b26/zipperno/wobbly_bolt_2.jpg Er altså en løs kon som kan flyttes noen millimeter hver vei. Er viktig å ha sentreringsringer for å få dette bra. Hvis du f.eks skal bruke 5-112 felger på bil med 5-110(opel/saab) så må du sjekke diameter på senterhullet. Opel/saab har 65,1 mens felger med 5-112 kan ha 57,1(audi) eller 66,1(MB). Men hvis det er uorginale felger er som regel senterhuller ca 70mm. Volvo felger 5-108 kan også brukes og de har samme diameter på senter som opel/saab (65,1). Mener disse boltene er ganske dyre ca.40-50 kr pr.stk Ah, så det er ikke verre enn det der nei. Men kan da ikke være noe sunt for gjengene i lengden? Kan umulig entre 100% rett, noe som egentlig sier seg selv. Og prisen for boltene bekymrer meg ikke i første omgang. Først må jeg få råd til felgene jeg har sett på, så ser heller på dette som et større problem:) Takk for svar forresten. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 schmidt felgene med 4x98 du har sikla litt på ? :P Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jepp, er visst det:) Siklet på de ei stund nå. Men tenkte jeg skulle være litt diskré så ingen kommer meg i forkjøpet. Hehe. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 hehe de har ligget en stund, så de blir sikkert liggende litt til Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg vet, så satser på at de ikke blir borte med det første:) Men som spurt før: Men kan da ikke være noe sunt for gjengene i lengden? Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ingen som kan svare på det overnevnte? Og funker det fint med spacere når man bruker slingrebolter? Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Altså, hva skulle skje med gjengene?:) Går ut fra at det konede partiet på skruen ligger an på et rett parti, så konen retter seg opp etter felgen, hvis du skjønner? Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ja, skjønner. Men tenkte ettersom det er en forskjell på 2mm på boltsirkelen, så skulle man tro at boltene ikke entret gjengene riktig, erog man ødela gjengene. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Det er ikke 2mm forskjell pr bolt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Vel, kan jo skje det, hvis det er for stor forskjell mellom diameterne.. Slik det er prat om blir det jo 2mm forskjell på diameter,altså 1mm forskjell på radien. Spørsmålet er vel hvor stort hullet er og hvor tynn bolten er, nettopp så gjengene entrer riktig. Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.