Gå til innhold

Girkasse spm, hvilken kasse skal jeg bruke?

Ranger emnet


ealoken

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem har nevnt 262cr?

Dem getrag kassene er jo ikke gull i en så tung bil og kansje med litt power...

Dem tåler rekti nokk endel, men det ryker etter hvert, men det skal du basere deg på getrag så må du nesten alltid ha ei reserve kasse ligganes for du veit alldri når dem ryker og det er ikke godt å få tak i gode getrag kasser lengre...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med AC her, tremec er nok det beste valget for et langtids-prosjekt, uten "rush" etter å bli ferdig+ at det er konstant belastning det er snakk om... tross alt drifting, og det skal litt moment for å få hjula til å slippe... og hjula skal jo slippe nesten konstant. Ergo trenger man ei massiv kasse, eller en sinnsykt lett bil..hehe

 

Getrag 260-kasse(Fast sprengkåpe) var også noe jeg seriøst vurderte til bilen min, men etter en del snakking med en bmw-kompis av meg, skiftet jeg mening om holdbarheten. Kasser til store motorer er som regel ræw-kjørt, og er like holdbare som rådene i en 400 000km gammal B230ET-motor.

Alt stæshet rundt getrag'en koster så satans mye, at selve girkassa blir den billige delen. Endte til slutt med at jeg fikk tak i ei M90-kasse isteden, siden effektutaket mitt er ganske besjedent.

M90 var ikke det sterkeste alternativet kan man si, men burde holde for oppsettet mitt.

De nyeste 260-kassene(nyere enn 86 trur jeg det var) er prikk lik 265 innvendig, og tåler ca det samme. De gamle var dog ikke like sterke, og bmw ble tvunget til å sette inn den gamle 265-kassa si i de største modellen, fordi 260'ene rett og slett ikke holdt mål.

 

Kort fortalt, getrag er det bare å glemme.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremec er ihvertfall det aller aller beste du får til den prisen, skal du ha no lignende noe må du minst doble prisen...

Quife veit jeg ikke prisen på, men det er vel Sellholm som har det..? Mye brukt i RC veit jeg, men om dem liker 350hk veit jeg ikke...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

´har sendt mail til pedersens, så får jeg høre hva de sier ang sellholms kasser. men om de liker 350hk+ med full hærjing og drifting det vet jeg ikke.

 

 

men AC^ er det ikke mulig å forlenge spakstellet på kassa slik at jeg ikke trenger å kutte så mye?

 

og hvor må det bankes i tunellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke som ei getrag kasse detta seru, for spakestelle står på kassa her veit...

Du trenger ikke kappe mye så det er 0 prob...

Jeg har ikke banka noe i tunellen for kassas skyld men jeg har heisa hele tunellen 10cm pga mellomaksel... Har prøvd å få på hel aksel, men det går t helvette pga lengda så det blir delt alikevel...

Det som må til av modding i karosseriet er kun å kappe litt til spakestelle..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ei dogshift kasse som virkelig tåler effekt og ikke er i "grenseland" til en ålreit pris så hadde jeg gått for det, for det er virklig gromt å ratte!

Men da er det jo ei forutsetning at den tåler effekta....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår