Gå til innhold

96' Opel Omega 2,0i 16v VS. 97' Mercedes C180 stv. 1.8i

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

Har kjørt både opel omega B og mercedes c180 med 1,8liter.

Jeg for min del, liker ikke opel, jeg har kjørt mye opel, men liker den ikke.

Men, i dette tillfellet hadde jeg ikke nølt med å kjøpe opelen heller.

2,0i-motoren i omegaen, er ikke så lat som man skulle tro.

Kost på den noen 17" og et senkesett, så har du en helt grei bil.

 

Min mening.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen med gamle Opeler er at man hører at de ruster om man legger øret inntil bilen.. sjekk den Omegaen i tilfelle svææææært nøye for rust i nederkant av dører, hjulbuer, på innsiden av bakre støtfanger, kanaler osv.. Hvis den er godt holdt og ikke rustet så skulle det være et greit kjøp -avhengig av pris. Hva koster den? Ecotec 2-literen er etter det jeg har skjønt ganske driftssikker. Omegaen har jo også tapt det meste av prisen den kan tape...

 

C-klasse Mercedes er rett og slett en dødskjedelig bil. Har forhandleren noen andre biler du kan vurdere da? Hvilken forhandler er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen med gamle Opeler er at man hører at de ruster om man legger øret inntil bilen..

NEI?! Mener du det?! Jobba ett år på karrosseriverkted med rustsveising og jeg har aldri sett

en opel der enda! *ironi* (for de som ikke tok den...) :rolleyes: hehe

 

Feilen med gamle Opeler er at man hører at de ruster om man legger øret inntil bilen.. sjekk den Omegaen i tilfelle svææææært nøye for rust i nederkant av dører, hjulbuer, på innsiden av bakre støtfanger, kanaler osv.. Hvis den er godt holdt og ikke rustet så skulle det være et greit kjøp -avhengig av pris. Hva koster den? Ecotec 2-literen er etter det jeg har skjønt ganske driftssikker. Omegaen har jo også tapt det meste av prisen den kan tape...

 

C-klasse Mercedes er rett og slett en dødskjedelig bil. Har forhandleren noen andre biler du kan vurdere da? Hvilken forhandler er det forresten?

 

Omegaen koster 85 000.

 

Ellers er biler jeg kunne tenkt meg der nå:

 

2001 Opel Vectra 1,8 comfort st.v., svart 149 000,-

2001 Opel Vectra 1,8 CD Sedan, blå met. 139 000,-

2000 Opel Vectra 1,8 comfort, sølv met. 139 000,-

 

Den i midten der skal jeg se nærmere på.

 

Forhandleren er Peter Brauten AS i Namsos. Opel forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 16v har jeg stor tro på egentlig. hadde 1.8 16v i min A-Vectra... den gikk som ei kule! :D hehe

 

90 hesteren? Virkelig!??:P hehe..

 

Men uansett syns jeg at prisene på de bilene, inkludert omegaen virket litt stive.. Men det hjelper jo på med 20k for pajeroen da.

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og si en ting , Prøvekjør omegan du, så tror jeg ikke de samme ordene kommer ut på tastaturet ditt mer, har en omega b 2.5 v6 cd, sedan kjørekomforten er helt rett!

'

 

Og omegan har jo tross alt bakhjuls trekk og det er vinter, hvorfor en vectra? forhjulstrekk , og kan ikke måle seg med omegan i kjørekomfort, har kjørt begge disse type bilene.

 

Men egentligt synes jeg ikke du skal kjøpe omega, fordi du helt enkelt ikke fortjener den!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega har god komfort mener jeg da. Men det er litt rart at Vectra A som jeg hadde var bedre å sitte i enn i en Vectra B. Ikke bare min mening, men setene i vectra a er gode. Til og med en venn som hater opel, og elsker bmw innrømmet det

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR NÅ TATT ETT VALG OG HANDLET BIL! :D

 

Det ble ingen Vectra, heller ikke Omega...

 

MEN! En strøken 1998 BMW 520i som nylig kom inn! :smilbmw:

 

Jeg fikk kjøpt den før noen andre kjøpere rakk å få sett på den. :D

 

Jeg har hatt 4 forskjellige bilmerker til nå, den 5. er ikke noe unntak. ;)

 

Opel Vectra, Volvo 240, Mercedes 190, Mitsubishi Pajero, og nå en BMW 520i. :D Kanskje den neste blir en Ford? Eller en Chevrolet? ;) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår