Gå til innhold

96' Opel Omega 2,0i 16v VS. 97' Mercedes C180 stv. 1.8i

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

Skal prøve begge imorgen.

 

At bilen ikke går fort har ingen betydning.

 

Jeg er litt tvilsom til det du sier her Cobra. Da generell erfaring fra både Opel og Mercedes tilsier det motsatte. Jeg opplever Opler som svært ukomfortable biler.

 

Min 89 modell Merce 190 var en drøm å sitte i sammelignet med en 97 modell Vectra... Så jeg tror ikke at det skulle være noe større forskjell om man sammenligner Omega og C180. Kan sikkert ta feil, men det gjenstår å se.

 

De nyeste Oplene derimot, er jeg ganske fornøyde med, 2000 modell og nyere.

 

Men kritikk til Mercedes også siden masse av bilene har tapt seg i senere tid og lever en god del på ryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega; Stor, undervurdert og komfortabel bil, en av de få oplene jeg faktisk kunne tenkt meg, ok forbruk, men ikke noe spreking med den motoren, men fungerer bra til dagligdags bruk.

 

C-klasse; Liten stv, liten motor, har ikke kjørt c-klasse så skal ikke uttale meg om hvordan den er å kjøre, men skal visst være en ekstremt dårlig vinterbil etter det en kjenning av meg har erfart.

 

Kvalitetsmessig vet jeg ikke hvilken av bilene som er best, men personlig hadde jeg valgt omegaen, stor plass, stor bil;)

Mvh: Knut Olsen

 

03 Passat TDI 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder delepriser osv så er iallefall Opærn tingen! :)

Går ikke istykker ofte heller så lenge du behandler den greit, men det gjelder kansje alle biler da..

 

Den er ganske god å kjøre også, men som flere sier her så er den ikke akkurat sprek med 2.0, men er helt grei! :)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt advart av mine kollegaer om denne typen Omega idag. Visstnok så taper den seg voldsomt i pris og er ikke noe godt kjøp.

 

Mercedesen har noen allerede reservert, så jeg får vite imorgen om bilen blir solgt eller ikke.

 

Derimot har jeg nå bestillt visning av en 2001 mod Vectra til imorgen. De skal hente den fra en annen forhandler kostnadsfritt. :D

 

Så dette gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår