Gå til innhold

Soundstream A 10.2+2x Pioneer TS-W306DVC i gang med kassebygging

Ranger emnet


Chieftec

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, var ute å testa den i stad på min Magnat XTC 1500(350wrms/4ohm). Men jeg fikk ikke til å stille den inn skikkelig. Den spillte altfor høye frekvenser på suben. Du kunne høre stemmene i musikken. Hvordan kan jeg få den stillt inn slik at den bare spiller lave frekvenser og bare ren mono lyd?

Her er en link til brukermanualen, har lest den men finner ikke ut løsning på problemet. http://www.soundstream.com/manuals/AMP/rubican/ca52102/RubCA52102.pdf

 

Mvh Alexander

Etter regn kommer sol;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var ute å testa den i stad på min Magnat XTC 1500(350wrms/4ohm). Men jeg fikk ikke til å stille den inn skikkelig. Den spillte altfor høye frekvenser på suben. Du kunne høre stemmene i musikken. Hvordan kan jeg få den stillt inn slik at den bare spiller lave frekvenser og bare ren mono lyd?

Her er en link til brukermanualen, har lest den men finner ikke ut løsning på problemet. http://www.soundstream.com/manuals/AMP/rubican/ca52102/RubCA52102.pdf

 

Mvh Alexander

Det er voldtekt å bruke en så god klasse-a forsterker på subwoofere. Test det heller på frontsettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du MÅ ha en DEDIKERT delefilter da den ikke har noe innebygd delefilter.... spec messig er nokso likt Class A6.0 bortsett at 10.0 har automatisk justering av PWM til høye/lave laster -på 6.0 må justeres manuelt-

 

på undersiden så har du en brytter som lar deg sette den til trimode/mono/stereo.

 

som subamp fungerer alldeles meget bra da den har jern kontrol over elementene, -Continium (Ref 705s) bruker samme forsterker del til subb drift ;)- uansett hvor du bruker den ampen så vil den fungere veldig bra til det meste da som full tone er som sagt meget bra lydmessig.

 

prøv aldri å starte bilen mens du spiller høyt :) da dette kan ødelege forsterkeren om spening faller under 11volt.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje din spiller har innebygd delefilter, ellers kan jeg muligens skaffe en, men sats gjerne på en av kvalitet ellers blir lyden dårlig med den fine ampen :)

 

du kan forresten koble til frontsettet uten videre også bruker du Hawking sub filter for å fjerne de dypeste tonen ;) et av de er en subsonisk filter og skru den til maks så vil alle frekvenser under 40-60Hz (hvis jeg husker riktig) bli dempet med 18-24dB --les brukanvisningen-- ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår