Gå til innhold

Bruktbilliste priser

Ranger emnet


CoilOver

Anbefalte innlegg

Tror de fleste bilforhandlere har en bok som gis ut hvert år med listepriser for bruktbiler.

 

Kalkulatoren til dinside.no som ble nevnt her kan vel ikke akkurat stoles på. Greit nok at den gir et noenlunde fornuftig anslag i tilfeller der den har et rimelig antall biler (+10) å regne et gjennomsnitt av. Men det den gjør er jo å søke gjennom sider som finn.no og og finne middelpris utifra bilene som ligger til salgs der.

Og på f.eks. finn.no så ligger det jo mange biler som er til salgs gjennom forhandlere, og der er jo de fleste biler overpriset (inkl garanti, provisjon +++).

Samtidig ligger det en del biler på finn.no som selges gjennom f.eks. Oslo Bilauksjon, der den anbefalte startprisen på budene er satt som pris i annonsen; ergo er bilen kraftig underpriset i forhold til hva som kan ansees som reell pris.

 

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med merkeforhandleren til den bilen du er interessert i og vite listeprisen på og spørre dem om hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Pris Listen da. Aldri sett i den selv.

 

Personlig foretrekker jeg å se hva bilene faktisk selges for på finn og autdb. Kan vel regne med 5-10 % pruting er vanlig?

 

 

Min erfaring med prislister er at de IKKE er til å stole på hvis du har en litt spesiell bil.

 

To ganger har jeg vært på kjøpsråd hos NAF, da med en Audi S4 V8 og Volvo 850 R. Audien fant han ikke i prislista, så der ble konklusjonen at den var for dyr (siden han da sammenligna med en med 2.6 liter eller noe slikt). Volvoen mente de jeg max. kunne betale 140.000 for ifølge listeprisen. Men har selv aldri sett noen i så god stand som min til under 200.000.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dinside.no sin kalkulator er ikke til å stole på, den tar også med deler som er annonser, f.eks på volvo 940 er det en front til salgs for 5000, denne annonsen tar gjennomsnittet veldig ned..

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet den kalkulatoren, og fikk vite at bilen min er verdt den nette sum av kr. 0,- ...

 

:hammer

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår