Gå til innhold

Chevy 350 ??

Ranger emnet


lulle

Anbefalte innlegg

Hadde en 400 pontiac motor på hånden, men gikk i fra det, skal heller satse på den jeg har, å heller spandere litt extra på den.. en chevy 350, er fra slutten av 60 tallet, det sitter hedders, veiand innsugmanifoil, ny 650 holly, Hadde tenkt å sende inn blokka til oppborring med 030, og med høykompstempel,

Hvilken kam vil dere anbefale, en som gir et gått bunndrag, og en som går fint på tomgang:?

Det er sikkert noen av der som har gjort dette, og hva ble resultatet, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ei såkaldt "marine" eller "offroad"-kamaksel, den skulle gi mye moment på lavt til medium turtall, og gi et turtalls-register som tilsvarer originale smog-motorer (lav tomgang og opp til ca 5000, litt usikker).

 

De fleste kammene som gir mye moment/bånndrag vil jo gi pen tomgang...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ei såkaldt "marine" eller "offroad"-kamaksel, den skulle gi mye moment på lavt til medium turtall, og gi et turtalls-register som tilsvarer originale smog-motorer (lav tomgang og opp til ca 5000, litt usikker).

 

De fleste kammene som gir mye moment/bånndrag vil jo gi pen tomgang...

 

veit du sånn ca pris på kammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 400 pontiac motor på hånden, men gikk i fra det, skal heller satse på den jeg har, å heller spandere litt extra på den.. en chevy 350, er fra slutten av 60 tallet, det sitter hedders, veiand innsugmanifoil, ny 650 holly, Hadde tenkt å sende inn blokka til oppborring med 030, og med høykompstempel,

Hvilken kam vil dere anbefale, en som gir et gått bunndrag, og en som går fint på tomgang:?

Det er sikkert noen av der som har gjort dette, og hva ble resultatet, ?

 

Menne... hvorfor ikke snuse opp en 454 med en gang??

 

:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren tilhører en pontiac t/a 80, den skal kammen sitte i.

Til gatebruk er vell 454 i største laget.

 

I største laget?

 

Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge?

 

Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D

 

Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"...

Vas!

 

For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I største laget?

 

Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge?

 

Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D

 

Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"...

Vas!

 

For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse...

 

+ at hvis det skal alu topper på en cbb, så veier den ikke stort mer enn en sbc med jerntopper anyway?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I største laget?

 

Skal du ikke bruke den bilen til morrokjøring, litt lek og hygge?

 

Slutt å tulle, å få ristet av deg sånne ideer....:D

 

Det er jo det dommeste jeg hører....."kan ikke ha sånn tung motor i bilen min"...

Vas!

 

For har du engang hatt BB, eller en DIGER BB, så sitter det i skjela.....der er nå jeg til endel sin fortvilelse...

 

det er ikke det, har hatt en bb for noen år siden, var gøy så lenge lenge det varte, så nøyer jeg meg med litt børning i ny å ne, blir for dyrt i lengden. :hondakick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Comp Cams eller noen andre cam produsenter, oppgi hvilken motor, innug, topper, om du har manuell kasse eller automat, hvis automat hvilken stall du har på converteren, bakakselutveksling, hvilken kjøring du har tenkt å bruke bilen til, så får du nok en anbefaling på en cam som passer perfekt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig hva den koster, men det er ingen dyr kam. AArnes og alle de andre vet hva du skal ha om du bet om en slik kam - det er vel antageligvis den kammen som gir deg mest NM...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig hva den koster, men det er ingen dyr kam. AArnes og alle de andre vet hva du skal ha om du bet om en slik kam - det er vel antageligvis den kammen som gir deg mest NM...

 

får ta meg en ringerunde får å få beste pris og beste kam. skal bytte converter også men er ikke sikker på hvilke, men det må være en stallspeed.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke så mye moment i en T/A, de er jo relativt lette til å være AmCar stål ;-)

 

Hva med å kjøpe en converter med stall på 2-2500 og en kan med maks moment på 2500-3000rpm?

 

Da får du en bil/motor pakke som koster riktig så bra avgårde uten at hestene detter av ved 5000rpm.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår