Gå til innhold

Prøveskilt for kjøring til verksted?

Ranger emnet


lavamakt

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en golf stående i oslo som ikke er EU godkjent.

Jeg skulle hatt bilen fraktet til drammensområdet på verksted.

Spørmålet er: kan jeg få prøveskilter for å kjøre bilen til drammensområdet? Hvordan får jeg det? Og hvor mye koster det?

 

Takk til de som svarer.

 

-lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk.. Kan jeg hente skiltet i dag å bruke det i helga?

Eller gjelder det bare en dag?

 

Du kan kjøpe prøveskilter fra en dato til en annen dato, vet ikke hvor lang periode man kan kjøpe slike skilter til, men du får hvertfall mer en en dag om gangen om du vil, men da koster det fort kroner.

 

kommer ann på hvem dag du skal ha for.. er en grunn til at det heter dagskjennemerke.....

 

Hvem dag?

Får skilter for mer enn en dag om gangen....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe prøveskilter fra en dato til en annen dato, vet ikke hvor lang periode man kan kjøpe slike skilter til, men du får hvertfall mer en en dag om gangen om du vil, men da koster det fort kroner.

Systemet blokker på litt under 10 dager sammenhengende mener jeg å huske, men det finnes ingen paragraf som sier hvor mange dager, det er opp til situasjonen å bestemme utifra skjønn, dvs den som sitter i skranken. Om noen kommer og trenger prøveskilt på 5 dager for å flytte bilen fra Bergen til Arna, så bør man ikke bli forundra om dem stopper deg.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du først må på ett motor verksted for å bytte noe småtteri, f.eks olje+ olje filter, eller luft filter eller noe lignende.

Så sier du at du må bort på ett dekk verksted for å bytte til vinterhjul dagen etter noen mil borte, for der får du ekstra rabbatter og det blir billigere..

Det gjorde jeg ihvertfall.. bare at jeg sa jeg måtte til finnmark med bilen en tur, så jeg fikk 3 dager med prøve skilter med engang.

Kan jo ringe å høre først og si at du må til finnmark en tur, også evnt. ta med det jeg skrev over :) Hun som satt i kassa da, var litt vanskelig av seg, så derfor jeg måtte si såpass mye for å få 1 uke med prøve skilter tilsammen. Kostet 1995kr foressten.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Jeg var på trafikkstasjonen og skulle hente prøveskilter i går, men siden det sto skilter på bilen fikk jeg ikke prøveskilter.

Da måtte skiltene som sto på bilen leveres til trafikkstasjonen først?!

Noe som var vanskelig med tanke på at jeg var på stasjonen i drammen kvart på 3 tia og bilen sto i oslo.

Kunne ikke gjort det litt vanskeligere?

Ble til at jeg leide henger å henta bilen.

 

-lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår