Gå til innhold

Chrysler Stratus, bra bil?

Ranger emnet


vicky81

Anbefalte innlegg

Et spørsmål som sikkert gir deg mange forskjellige svar..

 

Generelt så har Chrysler et dårlig rykte på seg i norge når det gjelder holdbarhet og deletilgang, noe som igjenn gjenspeiles i bruktbilprisen. Jeg har forhørt meg litt rundt om dette og svaret jeg fikk fra en mekaniker på merkeverkstedet var at voyager fra 95-96 hadde mye motorproblemer og at automatkassene til chrylser hadde kort levetid. Dette skapte et rykte rundt chrylser som ødela igjenn for både stratus og neon som har en helt annen motor enn voyager.

Jeg har selv kjørt stratus i 3 år nå og trillet den 80000km på de åra, nå gått 180000km. Jeg vil si at du får mye bil for pengene med mye ekstraustyr som standard samt at den er komfortabel å kjøre. Jeg har ikke opplevd å bytte noe annet en vanlige slitedeler som bremser, hjullagre og noen opphengskuler.

Som alt annet når det gjelder bruktbil, så varierer tilstanden alt etter hvem som har hatt bilen og hvordan vedkomende har vedlikeholdt den. Finner du et godt eksemplar så er det bare å kjøpe :)

 

Når det gjelder deler, så har jeg kjøpt mye på http://www.ebay.com fra statene da det er lite uorginalt å få tak i her til lands og orginaldeler er dyre til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at den ikke bruker olje og kjølevæske, toppakningen går fyken etter ca 100 000 på 2-literen fra slutten av 90-tallet.

 

Tankmåleren har også for vane å gå fyken, det samme med låsen som hindrer deg i å bevege girstanga når tenningen er avslått (på autmatgir).

 

Hvis disse feilene er reparert (på riktig måte!), kommer de ikke tilbake.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Stratus i 3-4 år nå. Å jeg har ikke hatt andre problem en det en må regne med på en bil. Altså kun skiftet slite deler. Å ang. deler så sjekk enten eBay som nevnt her, eller hør med flere bilverksted, for prisen på deler varierer veldig mye.

 

Det er vertfall en komfortabel bil å kjøre. Å du får sikkert mye bil for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å bytte topp pakningen til kobberpakning. Er vel det eneste store problemet på disse bilene. Svigers har en som er fabrikktrimma, og den går som ei klokke, uten noe spess problemer... 0-100 på 9sek.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår