Gå til innhold

styre opp (sentrere) råden på veiva eller i stemplet...

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

Trur du skolle holdt kjeft jeg gitt, det VI prater om er ikke lagerklaringer og slitte lagre, men hvordan råden blir styrt! den kan styres på veiva ved at den akkurat passer uten SIDEVEIS slark eller at den KAN vandre sideveis på veiva men stempelet kan ikke vandre på toppen av råden.. Da er råden styrt på stempelet.. Lest for mye bilsport eller??

 

jaja det var jo også et svar å gi gitt, sorry hvis jeg tråkket på noen tær her, det var overhode ikke meningen. men jeg komenterte kun det jeg mener er rett jeg, han fortalte at han hadde tynnere altså smalere råder enn tappen, er det ikke stor fare for at råden vil gå sideveis eller få større slitasje selv om stempelet går rett i sylinderen ? det vil ihverttfall jeg tro da men.. men greit jeg kan jo ta feil også, det kan jo alle gjøre.

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til volvoskruen... Om du hadde lest litt mer enn post 1 hadde du skjønt hva vi snakket om her. så kunne du spart deg for tordentalen.. bare en tanke.

 

 

sorry men det var overhode ikke ment som det, bare forklarte jeg, men som du nevner, å lese alt er viktigt :)

 

nok en gang, sorry hvis jeg virket uhøffelig.

 

ps. det var faktisk et poeng med det jeg forklarte, det gjelder jo samtlige deler som det snakkes om her, tror jeg nevnte det i (talen) også :)

Mitt Prosjekt :

Overhaling av b230ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags råde er detta da? Ligner eagle, type v8?

 

Skal en styre opp råden på stempelpinnen er vel det greit når det er masse klaring til råden sideveis på veiva, og råden er noenlunde sentrert i forhold til stempelet?

Hvordan er det med smørehull på veiva her, passer de i forhold til de smalere lagerene i rådene?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry men det var overhode ikke ment som det, bare forklarte jeg, men som du nevner, å lese alt er viktigt :)

 

nok en gang, sorry hvis jeg virket uhøffelig.

 

ps. det var faktisk et poeng med det jeg forklarte, det gjelder jo samtlige deler som det snakkes om her, tror jeg nevnte det i (talen) også :)

 

ikke no problem kamerat:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags råde er detta da? Ligner eagle, type v8?

 

Skal en styre opp råden på stempelpinnen er vel det greit når det er masse klaring til råden sideveis på veiva, og råden er noenlunde sentrert i forhold til stempelet?

Hvordan er det med smørehull på veiva her, passer de i forhold til de smalere lagerene i rådene?

 

råden kommer jo fortsatt midt på veivtappen der smørehullet er.. så det er ikke no problem..

Og ja det er eagle som oprinnelig er til en eller annen vriåtter... skulle visst funke bra sa jahrmann. bruker jo sånne i rallybilen sin han og det er jo ikke rådene som går i stykker der i gården... Og de får MYE juling hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

råden kommer jo fortsatt midt på veivtappen der smørehullet er.. så det er ikke no problem..

Og ja det er eagle som oprinnelig er til en eller annen vriåtter... skulle visst funke bra sa jahrmann. bruker jo sånne i rallybilen sin han og det er jo ikke rådene som går i stykker der i gården... Og de får MYE juling hvertfall.

 

Ok, smørehullet er på midten ja..

Stemmer, var vel chevrolet råder jahrmann sa til meg en gang og, et sett med 8stk koster mindre enn et sett med 4 til volvo (parner tar vel 5k for 4stk, jegs har 8stk til 499$), og så har du til en motor ekstra;)

 

hvordan er det med stempelpinnen på volvo, er ikke den 23mm, da må en vel sette foring i råden da?

:)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, smørehullet er på midten ja..

Stemmer, var vel chevrolet råder jahrmann sa til meg en gang og, et sett med 8stk koster mindre enn et sett med 4 til volvo (parner tar vel 5k for 4stk, jegs har 8stk til 499$), og så har du til en motor ekstra;)

 

hvordan er det med stempelpinnen på volvo, er ikke den 23mm, da må en vel sette foring i råden da?

:)

 

jo volvo stempel bolt er korrekt 23mm mente han sa han hadde tilpasset råden etter orginal stempelbolt ettersom det var veldig lite som skilte. men mulig jeg har feil. fikk råden med stempel ferdig montert. har sett bilen din ved flere anledninger på gran. står utenfor expert, men har liksom ikke funnet ut hvem du er enda.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig, original stempelpinne på SBC er vel 0.927"=23,55mm, synd det ikke er andre veien, en må vel bytte foringa i lilleenden på råden da tenker jeg...

 

(Bilen har stått utenfor expert ja, jobba der tidligere, nå står den mer eller mindre stille i påvente av en liten overhaling, kjører sierra i mellomtiden...

Er vel bilde av meg i sierratråden min hvis det hjelper deg noe:) holder du til i nærheten eller?)

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig, original stempelpinne på SBC er vel 0.927"=23,55mm, synd det ikke er andre veien, en må vel bytte foringa i lilleenden på råden da tenker jeg...

 

(Bilen har stått utenfor expert ja, jobba der tidligere, nå står den mer eller mindre stille i påvente av en liten overhaling, kjører sierra i mellomtiden...

Er vel bilde av meg i sierratråden min hvis det hjelper deg noe:) holder du til i nærheten eller?)

 

Je er Mænn i frå Hadelænn vettu:D nærmere bestemt jaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Je er Mænn i frå Hadelænn vettu :D

hehe... det er bra! (forsiktig nå, du skremmer de andre på forumet;):D)

 

Har csb motorene samme dim på veivtappene som b230?

 

Nå husker jeg ikke hva dimensjonen på volvoveivene er, men CSB har vel 2 størrelser, 2" (50,8mm) og 2.1" (53,34mm) ellers trur jeg en kan bruke honda rådelager i chevarådene uten for mye mods (tas med ei skje salt til jeg finner ut hvor jeg hadde det fra :bok:) da disse er 1.888" (47,955mm), og gir mindre friksjon... (og kanskje mulighet til å offsetslipe veiva enda litt mer;))

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår