Gå til innhold

Ubalanse i mellomaksel

Ranger emnet


Sikkan

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ute og bytta girkasse litt fram og tilbake på 245 G(ubbebi)L prosjektet.

 

Nå har det plutselig blitt vibrasjoner i mellomakselen. Jeg har prøvd å snu den fremre delen 180 grader i forhold til den bakre delen og det hjalp endel, men fortsatt er det noe der. Mellomakselvibrasjoner gir meg diaré-følelse:shake Ubehagelig vibrasjon + at jeg vet det ikke er sunt for lagrene.

Jeg har også prøvd å skrape akselen fri for tektylsøl og skitt for så å mistenke at det ble enda verre.

 

Noen som har en teori om hva det kan være? Kan fett fra splines i ene enden samle seg noe sted inni akselen e.l?

 

Kryssene og lageret i midten er forresten i god stand.

 

Er det eventuelt noen som har en fremre mellomaksel til 3 trinns automatgir liggende? Hadde vært interessant å prøve en annen som antas å være i god balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du delte mellomakselen Må du sette den inn på samme sted egentlig.

Men det du bør sjekke er at alle leddene skal stå likt med hverandre. knutene skal være på en og samme linje fra foran til bak.

Gjorde feil engang selv og da var det det.

87 240Turbo. lyst på 350hk.

99 Vectra B 1,6 16v Stv. R.I.P

99 Vectra B 2,0 16v CD stv.

 

old volvos never die, they only go faster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått eksperimentert noe mer ennå. Spørs vel om jeg får gjort noe med det denna helga.

 

Er vel noen firmaer i oslo som driver med balansering av sånt, men mistenker at det koster mer enn det smaker i dette tilfellet. Noen som har en ide om hva det kan koste forresten?

 

Vil prøve å sette fart på akselen mens bilen står på bukker og evt snu akselen mot flensen på girkassa som siste famling etter halmstrå før jeg gjør noe mer drastisk. Kom plutselig til å tenke på at jeg har jo en 264 med 3trinns kasse stående som kanskje har bedre mellomaksel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Liten bump her.

Har funnet ut av mellomakselvibrasjonene for en tid tilbake. Det var en liten stein som hadde gjemt seg i fettet på splininga inni fremre aksel. Omtrent umulig å se. Sikkert limt seg fast en gang motoren var ute.

Fikk ut stein = null vibrasjoner. Mongofeil!!!

 

Måtte bytte støttelageret som egentlig var nybytta som følge av vibrasjonene. Nå er ihvertfall alt i orden igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår