Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Steike.. enda en farlig sjåfør å passe seg for om dagene altså..? :P Satser på start idag, altså? såpass.. Satser på å få bilen ferdig i neste uke da? Jeg for min del gidder ikke stresse med å få min på veien før etter nyttår.. Skal gjøre litt sånn...skikkelig arbeid.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk litt motgang i dag.. å jikk litt tregere enn jeg forventet.. IKKE START:. ennå nån timer igjen.. radiator og IC + girkasse! stort sett!

 

ja er nok nok en farlig passasjer.. :D

fant også ut at IC'en ikke passa.. må kjøpe meg en da.. skal også ringe i morgen å høre på ny clutch.. m47 clutchen passer på m46 og 45 jah!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motgang er bra. Får sånn ca hver gang jeg skruer 240. :)

Clutchen passer overens ja. Hvertfall m46 og m45. :)

 

Men tilbake til topic... Har fått lakket ene døra i går.. Så dette prosjektet går altså framover.. :D Ble egentlig ganske fornøyd med lakkeringen, selv om det er benga.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå idag fått lakket den andre døra, så nå er nesten hele venstresiden lakket.. :D Går framover dette.. Synes lakkinga ble ganske bra til å være rulla på. Eneste er at jeg må lakke skjermen på nytt, da jeg så at jeg hadde pusset for dårlig på sparklet... :b

 

Hvordan er det forresten å kjøre med kappa fjører bak/fram? Har kappet ca 125mm bak. (3 runder) og tenkte jeg skulle gjøre det samme foran. Hvordan blir hjulvinklene da? Noen som kan tegne bilde av hvordan hjulene kommer til å stå?

Sånn: /----\ eller sånn: \----/

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dn vil jo bli negativ camber.. slik den første.. i alle fall det jeg har fått før meg.. mange som kapper så mye foran å bak.. men kan få et problem om at diverse ting tar borti andre ting.. jeg drriver også å finner ut litt om vinklene om man senker mye..

 

ska kjøpe meg 100 mm TÛV godkjente fjærer til sommeren:):D jeg vet jeg må modde downpipen fra turboen.. men må sjekke ut om resten..

 

bra det går framover.. har ikke fått kommen oppom å sett enda.. siden bilen står:D bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også på at camberen ville bli ganske negativ.. Er jo egentlig bra det. Sitter jo godt.. :p Hvor selger dem TÛV godkjente 100mm hen btw? Dyrt?

 

Idag tenkte jeg at jeg skulle lakke resten av siden på bilen.. Mellom dørene, bakskjemen, etc... Bilder kommer ikveld.. :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå idag fått lakket den andre døra, så nå er nesten hele venstresiden lakket.. :D Går framover dette.. Synes lakkinga ble ganske bra til å være rulla på. Eneste er at jeg må lakke skjermen på nytt, da jeg så at jeg hadde pusset for dårlig på sparklet... :b

 

Hvordan er det forresten å kjøre med kappa fjører bak/fram? Har kappet ca 125mm bak. (3 runder) og tenkte jeg skulle gjøre det samme foran. Hvordan blir hjulvinklene da? Noen som kan tegne bilde av hvordan hjulene kommer til å stå?

Sånn: /----\ eller sånn: \----/

 

hvis du mener sett forfra er det camber, hvis du mener sett ovenifra heter det toe inn/ toe out (spissing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ikke gjort stort. Har holdt på å pusset på bakskjermen.. Er forsåvidt ganske kjedelig/tungt å pusse har jeg merka.. Begynner å bli passe lei nå. :P

 

Uansett.. Her er noen bilder:

 

nye002.jpg

 

nye001.jpg

 

nye003.jpg

 

Kom gjerne med kommentarer.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var alt for dårlig med kommentarer her.. =/

Synes den blei tøff! :D Kompressor hadde du og lakksprøyte koster 250kr på biltema... Trur det hadde blitt bedre! ;)

Men hvordan var det å sveise igjen listehulla? Vanskelig?

Brukte du mye eller lite varme? Jeg er ikke så erfaren sveiser, men frister å tette igjen de hulla der, ja! Synes det er tøft! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at noen synes den blei tøff.. :) Kompressor har jeg ja, men den er ikke så stor til at man får "godt" resultat med sprøyte. Er jo bare 24L. Rekker vel til å lakke ei halv dør det ellernoe.. :P

 

Listehullene var egentlig ikke så vanskelig. Hadde sveiseapparatet på minste varme, pussa skikkelig ned rundt hullene, og sveisa forsiktig. Må sveise litt å litt.. La stålet kjøle seg litt ned før man begynner igjen, ellers brenner man hull. Er egentlig en prøvesak. Var litt værre bakerst på bakskjermene. Stålet var ekstra tynt der. Brant veldig lett hull.

Er egentlig bare å prøve seg fram hvis du har en gammel skjerm ellernoe. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår