Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag har det skjedd litt i garasjen faktisk.. (Holder på hver dag for å få den ferdig..) :p

 

Uansett.. Har fått sveiset listehullene, sparkla en bungel i forskjermen, å tatt litt mer rust..

 

Her kommer noen bilder:

 

Sveiset igjen listehull.. Skal sparkle over det der igjen.

nytt002.jpg

nytt006.jpg

 

Hele bilen slik den står akkurat NÅ:

nytt005.jpg

nytt006.jpg

nytt007.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. Går som sagt rette veien ihvertfall..

Fjerner listverket ja.. Synes det ser mye bedre ut.. Har jo da helsvarte lister til hele bilen nesten 2 ganger, men skal se hvordan det blir uten listverk først. Blir det dårlig, slenger jeg listene på gamlebalja.. :)

Hvordan går det med prosjektet ditt da?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke skal bruke listverk.. er det likens listverk som jeg har.. like kjukt å alt slikt.. vil ha svart listverk jeg:D

 

går bra oss meg.. skal skru i morgen på verkstedet.. ta ut fordeler og klarjøre for ny motor:D blir gromt.. kanskje motorn kommer i morgen hvis jeg er heldig!:) ellers har jeg ringt pedersen racing å jt eksosen min er snart på vei.. samt nye blinklys.. så pm'en din til meg.. skal følge med han dær:) takk for at du sa i fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nytypen listverk ja.. Skal si ifra til deg om jeg ikke vil ha det lengre.. :P

Hvor mye ga du for eksosen forresten? med frakt å alt..? Vurderer sterkt å kjøpe slikt til min.. :P må jo ha litt grommere lyd.. hvis det er for dyrt for JT, får jeg kaste på 6,5"-stussen jeg hadde på gammelbalja.. :p var ganske grom lyd i den forresten.. rakarør å 6,5" stuss.. :)

 

Ja, følg me han der ja.. Har sett bilen hans i byen ett par ganger.. vet ikke hvor han bor ellernoe.. Dårlig går den også.. kjørte nesten ifra han med taumusa.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JT eksos er ganske dyrt.. koster vel i overkant av 3000 kroner:S har nesten brukt opp hele lønna mi nå på bildeler:P ett jævla stress det dær..

si i fra om listene jah:) hadde jeg vært deg ville jeg laga hjemmelaget eksos.. sia du ikke skal ha turbomotor eller noe sånt.. å heller bruke pengene en annen plass på bilen:) 6.5" stuss.. mektig stor da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass altså.. hmm.. da blir det 6.5"stussen da.. :P Målte lyden rett bak potta på tomgang (1000rpm)... blei overraska... ca 112dB... :s

Rart om du ikke har hørt/sett meg med den stussen.. :P

 

Hadde faktisk en artig hendelse på bardufoss når jeg bodde der.. kjørte nedover en bakke med full choke.. lå i 3.gir kanskje, å stikkflammer alle veier bakomder.. plutselig så begynte bilene å blinke/tute etc.. stoppa ved siden av en grøftekant.. gikk ut å så at all plasten på støtfangeren var i flammer.. :P Måtte bare rygge bilen ut i snøskavvelen for å få det slukka..

 

men nok om det.. :P

Hvor mye tar dere for eu-kontroll på norbil forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar vel en 650 kroner for en eu kontroll mener jeg.. :)..

 

har sikkert sett 6.5" stussen, men husker det bare ikke.. blir sikkert å se den snart da:D..kult med stikkflammer da.. ! jort noe i dag på bileN!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tar vel en 650 kroner for en eu kontroll mener jeg.. :)..

 

har sikkert sett 6.5" stussen, men husker det bare ikke.. blir sikkert å se den snart da:D..kult med stikkflammer da.. ! jort noe i dag på bileN!?

 

såpass ja... var dyrt for eu-kontroll det.. :P

menneh.. ja. er litt kult med stikkflammer.. dreiv jo å kjørte ofte på finnsnes å laga tennings-smell.. dagen etter i avisen der oppe, stod det no om skuddveksling.. :P

 

Menneh. nei. har ikke gjort mye nå med bilen. Kommer mer i dag. Skal sveise ferdig andre siden med liste hull idag, så kommer litt bilder etc.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe 112 db ja.. på eu kontrollen på min b200k ble det målt 113 db :P fatter ikke at det er mulig.. pris på de suzuki sj 410 eller 413 ?

 

113db? på tomgang? steike... er 2 stk sj 413. Den ene (bildet) har ikke motor. (motoren er der, men et rådelager har tatt kveld å laga spor i veiva). Men den andre som er svart og Hardtop, har ny motor som sviver som en sol, alt er i orden. trenger bare nye foringer og litt rustsveising, så er det bare å få den eu-ok.. :) Hadde tenkt rundt 15.000 for begge 2...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår