Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Er vanskeligere å lakke en hel bil med sprayboks. Blir ikke jevnt over hele, så du ser forskjellen. Har vurdert å fått tak i lastebil-lakk og ei billig lakksprøyte.. Kompressor har jeg ja.. Skulle jo da gjerne vært litt større. Er bare på 25L...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag skjer det ganske mye.. Har fjernet tanken grunnet kapping/sveising av rusthull i hjulbrønnen. Tror også at jeg skal montere setene. Bilder kommer senere i kveld.

Hadde også vært fint med kommentarer.. Ris/ros.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kappet ut litt rust, så nå er det klart til å monteres.. Har også prøvd vingen på..

 

Slik så det ut før jeg begynte:

oppussingav244002.jpg

 

Slik så det ut etterpå:

oppussingav244005.jpg

 

Bilde av vingen:

oppussingav244003.jpg

oppussingav244007.jpg

oppussingav244004.jpg

 

Bilde av setene med R-sport-trekkene. (Har komplett-trekk til begge. Testet bare det ene).

oppussingav244011.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilcrossbilen faktisk.. Gi den til meg? Trenger en sånn vinge til den gamle balja mi også.. :p Har en 850 vinge på den gamle balja nå.. tror jeg.. vet ikke helt hva det er slags vinge, men har fått høre at det er en 850 vinge.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt mer i garasjen..

 

Har fått koblet hele dashbordet, så bilen er så å si komplett innvendig. Mangler bare setene..

 

Bilde:

dagens001.jpg

 

Fikk forresten et problem med de plastdekslene som er over rattstammen. Tenningsnøkkelhullet var en smule for langt inni der..

 

Bilde:

dagens002.jpg

 

Har også fått tettet det rusthullet som var i skjermen/hjulbrønnen.

 

Bilde:

dagens003.jpg

dagens004.jpg

 

 

Mangler nå bare mellomaksel og lufting av bremser før bilen kan settes på hjul.

Hvordan er det forresten med å bruke 2 forskjellige mellomaksler fra 2 forskjellige biler? Har en halvdel fra en bil, å den andre halvdelen fra en annen bil. Kommer dette til å funke?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt mer i garasjen..

 

Har fått koblet hele dashbordet, så bilen er så å si komplett innvendig. Mangler bare setene..

 

 

Fikk forresten et problem med de plastdekslene som er over rattstammen. Tenningsnøkkelhullet var en smule for langt inni der..

 

Har også fått tettet det rusthullet som var i skjermen/hjulbrønnen.

 

Mangler nå bare mellomaksel og lufting av bremser før bilen kan settes på hjul.

Hvordan er det forresten med å bruke 2 forskjellige mellomaksler fra 2 forskjellige biler? Har en halvdel fra en bil, å den andre halvdelen fra en annen bil. Kommer dette til å funke?

1 Spørsmål: Hvordan har du tettet det rusthullet? Det ser ikke ut som om du har sveiset:eek: Har du bare stappet inn en sokk, og sparklet utenpå:confused: :nono: :nono: :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajaja.. går fremover:) blir goodie.. når det gjelder mellomaksel så vil det jo gå å ta en deø hærifra å en dærifra.. men det kan vel blilitt kast i dn.. aahh.. fikk hjernteppe hær.. hva heter det.. en mellomaksel er balansert jah.. det var ordet:P men du kan prøve åsså se.. allti vikti når du tar i fra mellomakslinger å sette merker slik at du ser hvor den skal på igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. Var jo det der med kast jeg tenkte på. Mellomakslene er jo balansert for hverandre..? Så jeg mener jo da at det blir kast om jeg setter på 2 forskjellige akslinger... Hmm... Er vel egentlig bare å prøve..kan jo hende jeg er heldig.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår