Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei igjen. Jeg regner med 42 i innpress funker greit. Har selv en kompis som kjører 225/40R18 med orginal inpress. Senket 60/40. Det subber ikke i det hele tatt. Så det virker så det varierer. Jeg startet en ny tråd om dette emne. Følg med der. Håper folk skriver sine erfaringer, så ville det blitt ganske enkelt for folk som skal handle felger og slikt. Har en kompis som vi kjøpe Pantera felgene. Så regner med det kommer enten Momo X-43 eller Replica R felger på den til sommeren igjen. Pantera felgene står forsatt med dekka jeg fikk på da jeg kjøpte felgene så de har ikke vert bruks så felt mye. Har sikkert ikke gått mer en 15.000km. Så de er rimelig strøkne men dekka begynner og bli slitt..

Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411

X: Volvo 240 GL

X: Volvo 940 Gl senere Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I går kom effektanlegget i posten =9 Bare jeg får slengt det på nå så blir det bra!!

Har 850 to lambdafølere? Trodde det bare var èn jeg

 

DSC00102.jpg

DSC00103.jpg

 

Kjøpte meg noen Soundstream og Alpine høyttalere også til å erstatte de sucky originale :)

 

DSC00098.jpg

 

Var å hørte på originale Volvo-felger, det var jo ikke så dyrt som jeg trodde! Fant noen veldig pene 5-eika 17 tommere som jeg kunne få for underkant av 8000 for 4 stk. 16 tommere var enda billigere. Og da får man med original kvalitet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer de til å passe rett inn i det gamle festene ????? (alpine høytalerne!)

 

Tja det gjenstår å se, mulig jeg må modifisere bittegrann. De skal forresten stå i dørene bak, ikke i dash`en hvis du kanskje trodde det :) Har ikke kjøpt noe til dash`en enda, men fikk så bra pris på disse to setta pga det var ett igjen av soundstream mens alpine`n manglet det et høyttalerdeksel, så jeg tok dem med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig fått surra meg til å ta noen bilder, hehe! :) Slik ser den ut, veldig møkkete akkurat nå, men skal avgårde å vaske etterpå ;) :D

 

DSC00129-1.jpg

 

DSC00130.jpg

 

DSC00131.jpg

 

Monterte på optiflow`en i dag og da jeg endelig fikk henta bilen, hehe.

 

DSC00132.jpg

 

DSC00133.jpg

 

DSC00134.jpg

 

DSC00135.jpg

 

Prøvde å ikke ta for mye filterolje på.

 

Blei tøff blåselyd fra resirk`en :)

 

Bytta ut høyttalerne også, men Soundstreamhøyttalerne passa ikke så godt inn i dørene, og i tillegg liker de seg nok bedre med egen forsterker til å drive dem, så da får jeg nøye meg med Alpine`ene foreløpig. Har basskasse på vei også seff :P. Så hvis noen vil ha gode høyttalere billig så er de til salgs :)

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosta ca 1500kr pluss/minus, husker ikke helt :) Får det hos http://www.powerzone.no eller http://www.bsrab.se

 

Slang på effektanlegget på tirsdagen også, fy steike å deilig femmer/turbolyd :D Koser meg jeg nå :P Haha også skal mamma låne bilen i helga og ho veit ingenting. Tenker ho kommer til å kose seg ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe moren din kommer vel ikke til og merke noe kan jeg tenke meg. Gjorde seg godt de oppgraderingene.

 

Og en liten rettelse, det er ikke R spoilern du har, R er litt større og mye tøffere, men uansett den vingen er fin som faen den også, jeg og en kamerat var akkurat og kjøpte slik spoilern og litt annet i sverige.

 

Få tatt noen ortlige bilder av bilen da. Vask den,

 

Og herregud du må senke den. høy som jule tre foran og litt lavere bak, orginalt..skjønner ikke hva volvo har tenkt på?

 

Manuel kasse på 850 din?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe moren din kommer vel ikke til og merke noe kan jeg tenke meg. Gjorde seg godt de oppgraderingene.

 

Og en liten rettelse, det er ikke R spoilern du har, R er litt større og mye tøffere, men uansett den vingen er fin som faen den også, jeg og en kamerat var akkurat og kjøpte slik spoilern og litt annet i sverige.

 

Få tatt noen ortlige bilder av bilen da. Vask den,

 

Og herregud du må senke den. høy som jule tre foran og litt lavere bak, orginalt..skjønner ikke hva volvo har tenkt på?

 

Manuel kasse på 850 din?

 

Kikka litt nærmere på den når jeg henta den her om dagen og så at det desverre ikke var R vinge nei :P Men vedre enn ingenting hehe!

 

Folk kikka litt når 850`n svinga inn på bensinstasjonen med effektanlegget osv og mamma gikk ut av bilen, hehe!

 

Er manuell kasse på den ja ;)

 

Var uheldig i går og kom for fort inn i ett kryss i forhold til de rævva dekkene jeg har, endte med at jeg måtte dra i brekket for å klare svingen, og fikk skrubba bakfangeren inntil den harde isete brøytekanten :( Så nå må jeg finne en billig lakkerer hehe! :P Æsj

 

DSC00142-1.jpg

 

Skal ta å vaske den skikkelig når jeg får den igjen og se hvor ille det egentlig er, og om jeg klarer meg med en polering, eller om jeg må ta å lakke opp fangeren på nytt....!

 

Får leite litt rundt etter billige lakkerere sånn i tilfelle :P Kanskje ta noe øyelokk i samma slengen for å få mest mulig ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil montering av LED sideblinklys påvirke blinkehastigheten noe? Eller er de på sidene "uavhengige" av de "store"? Hehe :)

 

Gjelder forresten det med at blinklysene blinker fortere hvis man slenger inn diodepærer alle biler?

 

Har lyst på diodepærer i de vanlige blinklysene også, vurderer å bestille pærer og motstand fra dioder.no :)

 

vo000400250.jpg

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår