Gå til innhold

Magnalf 97´ 850 B5204T2 *trenger tips ang. senkesett :)*

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

Jeppsann folkens, her er da min 850, så får de som gidder ta en titt og legg gjerne igjen kommentarer :volvsmile

 

Det er altså en Volvo 850 2.0T 20V 1997 modell.

 

DSC00178.jpg

 

Bilen har i skrivende stund rullet 18700 mil og har hatt 2 tidligere eiere. Først faren min, deretter fungerte den som diplomat i ei skilsmisse og morra mi overtok den :) Og nå har da altså jeg kjøpt den.

 

Av utstyr er det relativt standard. Aircondition, elektriske vinduer foran og el. speil med varme, spredere, hekkspoiler og delskinn mørkt interiør, el. justerbare lykter osv.

 

Utstyr jeg har montert i ettertid:

 

Innvendig:

GPS

Min trofaste Pioneer 8600MP

Audison vRX 2.250/Focal 1.800

2x12 Kicker

Alpine foran, originale bak. Var meningen jeg skulle ha Soundstream der. Har de liggende, men har ikke kommet så langt.

Og noen småting som ny turbotrykksmåler, digitalt voltmeter etc :P

 

 

Utvendig/motor:

Klarglasslykter (svarte)

Tri-Xenon

6 dioders svarte sideblinkere

17" (235/40-17)

JT eksos fra turbo med 1 potte + sportskat.

 

+ anna småtteri som f.eks dioder i skiltlys, osv.

 

Ting jeg har lyst på nå er; R-fanger, dioder i blinklys og bremselys. (har ikke så store planer for tida :P )

 

Her er noen bilder av bilen fra jeg kjøpte den i slutten av vinteren og til nå;

 

DSC00129-1.jpg

 

DSC00130.jpg

 

DSC00131.jpg

 

DSC00162.jpg

 

DSC00163.jpg

 

DSC00164.jpg

 

Bilde001-2.jpg

 

DSC00173.jpg

 

DSC00172.jpg

 

DSC00171.jpg

 

DSC00175.jpg

 

DSC00176.jpg

 

DSC00177.jpg

 

DSC00178.jpg

 

DSC00179.jpg

 

DSC00183.jpg

 

DSC00184.jpg

 

DSC00185.jpg

 

DSC00186.jpg

 

Bilde025.jpg

 

Bilde026-1.jpg

 

Bilde027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må huske på at vist du byger om til Xenon og blir stopet av biltilsynet ryker skiltene eller du skulle vere uhelig og kolidere med en sent på kvelden og han skriver i skade meldingen at han ble blent får du al skyld tenk lit på det.

 

Ellers er JT eksos utrolig bra anleg jeg hade det på en 940T.

 

Og ikke farlig og site på et åpent filter bare sørg for og få et kvalitets filter ikke kjøp bilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske på at vist du byger om til Xenon og blir stopet av biltilsynet ryker skiltene eller du skulle vere uhelig og kolidere med en sent på kvelden og han skriver i skade meldingen at han ble blent får du al skyld tenk lit på det.

 

Ellers er JT eksos utrolig bra anleg jeg hade det på en 940T.

 

Og ikke farlig og site på et åpent filter bare sørg for og få et kvalitets filter ikke kjøp bilige.

 

Hmm, du har et poeng der med blendingen etc. Spørs om jeg lar vær med Xenon i kjørelysa. Men i fjernlysa er det faktisk lovlig uten høydejustering, etc så der skal jeg ha uansett, tror det er det samme for grøftelys (y)

 

Uansett, kostnadene på noe sånt, med kit fra http://www.dybvik-trading.no (eller http://www.fremtidenslys.no om du vil) ville blitt noe sånt som dette:

 

Hvert sett koster 2490,- samme hva slags pæretype (bortsett fra H4 BiXenon, men det er uaktuelt til denne bilen uansett)

 

Totalt: Kr 7470,-. Drøyt, hehe

 

Dropper man i nærlysene, kan man slå av 2490,- og det blir

 

Kr 4980,- for fjernlys og spredere i Xenon :)

 

Spørs om ikke jeg bare nøyer meg med fjernlysene, får se..hehe :)

 

Noen som vet om det er noe særlig forskjell mellom JSM og Kingwood settene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Må bare nevne at såvidt jeg vet er 2.0T 180hk ikke er en "T5", men en lavtrykksturbo som ble eksportert til land med stygge avgifter. Høytrykksturboen 2.0T5 hadde 210hk og er ofte kjent som italiensk modell.

 

Men..kom med bilder av bilen da! :D

 

Hehe :tannløs: Vet at det ikke er en ekte T5, men står så fint "T5-20V" bakpå rompa på den så klarte ikke dy meg å sette det i sig :D hehe.

 

Bilde060.jpg

 

Det ironiske er at på mekonomen sitt register står den som 210hk, men ikke i vognkortet. :)

 

Skal komme med flere bilder, men nå står bilen hos mor igjen pga det var lang leveringstid på den nye bilen hennes og "hun gadd ikke kjøre rundt i Amazon så lenge". Men får den snart igjen da..hehe dukenukem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må definitivt bytte ut de originale 15"erne med noen nye rims :)

 

Hva tror dere om svart med chrome kant på denne bilen? Tøft? Forferdelig?

Momo%20Corse%20black.jpg

 

Eller disse?

MOMO%20GTR.jpg

 

Eller kanskje disse?

Hornet.jpg

 

Eller disse :)

TAM3101.jpg

 

Synes de to siste hadde skikkelig "Volvo-preg" :cool: Men den siste felgen står under 850 "R5" på http://www.felgimport.no , noe jeg tipper egentlig skal være "850R". Noen som vet om den passer på vanlig 850 alikevel?

 

Dimensjonen er 5-108 8X18 ET35 JZ 3101 Ø72,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution
Må definitivt bytte ut de originale 15"erne med noen nye rims :)

Hva tror dere om svart med chrome kant på denne bilen? Tøft? Forferdelig?

Momo%20Corse%20black.jpg

 

Vel, sånne sorte felger hadde jeg til 850en min en gang i tiden.. De gjorde seg bra på bilen..

 

Jeg vil vel anbefale deg om å kjøpe Titan eller Propus felger.. Synes de er grym på 850 :D Ellers har du jo replica R-Titan felgene som gummihuset selger..

 

Forresten! Disse er jo fine på 850! Har en kompis som har de, helt greie felger.. Han betalte 11.000 for 17x7,5 felger med 225/40 pirelli dekk hos Solberg Dekk..

 

Kyalami_hypersilver.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Disse er jo fine på 850! Har en kompis som har de, helt greie felger.. Han betalte 11.000 for 17x7,5 felger med 225/40 pirelli dekk hos Solberg Dekk..

 

Kyalami_hypersilver.jpg

 

De der var fete de òg ja! :D Ligna veldig på "ASA Racing" felgene på Gummihuset, men er kanskje litt bedre kvalitet på TSW enn ASA?

 

R felgene får jeg liksom aldri bestemt meg om jeg liker eller ikke. Synes på en måte det blir feil å sette de på når jeg ikke har en R :P

 

Synes Moda og TSW er de fineste av de jeg har sett nå!

 

:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

DSC03303.jpg

 

Synes mine er OK.. Ser jævlig ut på bildene, men blir bra når dem får seg en vask og polering... Felgene er prikk lik ASA GT Racing (mener jeg).. Har vurdert å selge de, hvis jeg skal ha Titanfelger.. Men er jo fett å ha felger med litt kant på da, slik som TSW'n lenger oppe her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få sjekket opp i dette med motoren din. Det KAN jo være at det faktisk er en T5-motor du har. Det ville isåfall ikke være første gang feil effekt var oppgitt i vognkort. Gratulerer med bilen iallefall :)

 

Den går jo faktisk bedre enn faren min sin 180hk V70, men den er vel sikkert tyngre + at den er aut. gir...hm.

 

Får snuse litt mer på det der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår