Gå til innhold

MB 300 E 124 86 mod- Varselampe lyser?

Preben86NOR

Anbefalte innlegg

Til høyre for Motorolje symbolet på varselinstrumentene så lyser det nå og da et symbol som jeg ikke helt skjønner hva er. Det kan tydes som en radiator med lite kjøleveske, men jeg er altså ikke sikker. Motoren er ihvertfall aldri over 80 grader samme hvor hardt jeg kjører, så skjønner isåfall ikke hvorfor den skal lyse. Hva kan det ellers være, er det noen som vet helt sikkert.

(det lyser med orange omriss, ikke rødt)

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å vite er hvorfor ABS`n begynner å riste i gasspedalen selvom jeg bare bremser såvidt. Pedalen rugler akkurat som når man låser hjula. Kan jeg isåfall koble ut hele abs systemet ? Finner ikke noen sikring på ABS ihvertfall..

Mvh

Preben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste måten å koble ut abs på er å ta av sikringen på ovp-releet. (blankt rele bak batteriet) Dette kobler også ut elektronisk justering av blandingsforhold på motoren.

Annen måte å gjøre det på er å ta sikring på selve abs-enheten. skal visstnok være noen sikringer under dekselet på den. Eller man kan også ta av ene abs-sensoren. Altså koble ut ene.

Den lampa gir bare varsel om lavt nivå i ekspansjonstanken på kjølevæsken. Sitter foran batteriet på høyre side. Fyll opp til den står på maks og kjør videre. :)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar..

jeg har skjekket det sitter ikke noen sikring som går til ABS i selve sikringsboksen på bilen. Men du sier jeg kan dra ut en sikring bak selve boksen, kan du beskrive det litt nøyere er du snill. Hva mener du med at blandingsforholdet slutter å virke? Og så kan jeg ta ut sensoren? hvor sitter selve sensoren ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overspenningsreleet sitter bak batteriet, bak dekselet der. motsatt side av sikringsboksen. Om man tar ut sikringen på OVP-releet så vil bilen bli tungstartet på kald motor, ha høyere forbruk og gå dårligere.

kan jo taes ut for en liten stund for å sjekke om rumling i pedal blir borte..Kan jo hende det er kast i bremseskive også?

ABS sensorer finner du 1 på hvert forhjul og en i diffen bak.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Til høyre for Motorolje symbolet på varselinstrumentene så lyser det nå og da et symbol som jeg ikke helt skjønner hva er. Det kan tydes som en radiator med lite kjøleveske, men jeg er altså ikke sikker. Motoren er ihvertfall aldri over 80 grader samme hvor hardt jeg kjører, så skjønner isåfall ikke hvorfor den skal lyse. Hva kan det ellers være, er det noen som vet helt sikkert.

(det lyser med orange omriss, ikke rødt)

En annen ting jeg også kunne tenkt meg å vite er hvorfor ABS`n begynner å riste i gasspedalen selvom jeg bare bremser såvidt. Pedalen rugler akkurat som når man låser hjula. Kan jeg isåfall koble ut hele abs systemet ? Finner ikke noen sikring på ABS ihvertfall..

Mvh

Preben

Heisan. Fyll på frostveske, den ristingen er bare bremsekraftforsterkeren/ diff`en som slår inn :)

- volvo 240 gle

- mb 230

- mb 300 te

- opel omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider