Gå til innhold

rogern`s 240 turbo "prosjekt"

Ranger emnet

rogern

Anbefalte innlegg

Det er bra! Kanskje jeg sku handla meg no snæks jeg å.. Ikke for det at det er no VETTUGT jeg kan kjøpe enda, men.. Motor først.. :)

Er du sikker på at du vil holde igjen impellern når du drar'n rundt på starter'n da? Hadde vært kjedelig å malt intercooler'n ++ rødt da.. :P

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, da er det på tide med litt bilder.. har fått på trykkrør og litt div men får ta bilder av det seinere..

2 stk volvo`r som venter på motorbytte

DSCN0395-1.jpg[/img]

denna stakkarn her må vike for bedre saker..

DSCN0396.jpg[/img]

fysj

DSCN0400.jpg[/img]

huff

DSCN0410-1.jpg[/img]

nye saker

DSCN0392.jpg[/img]

DSCN0422.jpg[/img]

DSCN0394.jpg[/img]

inn med bedre maskineri

DSCN0429.jpg[/img]

sånn

DSCN0432.jpg[/img]

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

go kveld.. på tide med en oppdatering nå kanskje..

Fikk i gang bilen på fredan var det vel.. siden da har jeg havarert 2stk m45 kasser.. så nå må`n finne seg no som tåler litt mer..(hvis noen har lyst så er det bare og legge ut litt info osv ang getrag konvertering) men får søke litt.

Leste om noen som har problemer med at motoren stopper når man ruser den eks på tomgang.. har samme problem selv.. har det noe med signal fra speedometer og gjøre?

Har også litt problemer med ladetrykket.. hender det går drøyt mye over 1 bar når jeg drar på.. bytte wg klokka? kjører med orginal b230et klokke. noen ganger når jeg drar på på 2 gir og legger i 3 gir så drar bilen ganske godt, mens andre ganger dårligere.. hva kommer det av? må vel se over litt..

DSCN0462.jpg[/img]

DSCN0440.jpg[/img]

DSCN0468.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

her er det lenge siden jeg har oppdatert gitt.. husker ik hva jeg gjorde sist jeg.. men har skjedd litt iallefall..rasa 4 girkasser(siste kassa var ei m47, hadde bare 1 og 4 gir igjen), en diff og nå blokka.. bytta bremser, black diamond skiver og nye kalippere med ferodo klosser,stålomspunnede bremseslanger, oljekjøler med stålomspunnede slanger til og fra, bilstein racing dempere,nye bærekuler,endelegg,topplagringer,82greders termostat, håndbrekk bremsesko, momenstag korta 1,5cm ,polyforinger, rallyfjører forran ++ skal handle ny motor imorra, 98 mod fk fra en politibil.. den sakl plukkes helt ned og bygges opp fra bunn av..

DSCN0741.jpg[/img]

DSCN0909.jpg[/img]

DSCN0752.jpg[/img]

DSCN0811.jpg[/img]

DSCN0886.jpg[/img]

DSCN0890.jpg[/img]

DSCN0892.jpg[/img]

DSCN0895.jpg[/img]

DSCN0906.jpg[/img]

DSCN0904.jpg[/img]

DSCN0737.jpg[/img]

DSCN0730.jpg[/img]

DSCN0906.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke getrag desverre.. sitter en m45 i bilen nå.. hadde tenkt på og handle ei getragkasse for feriepenga nå men siden blokka tok fyken gikk penga til ny motor og muligens 531 topp.. zf kasse? vet lite om det greiene der.. pris? tåler mye juling? antall gir og hva må bygges om?

henta nye motorn idag foresten.

DSCN0917.jpg[/img]

DSCN0914.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider