SubaruL Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 hei folkens, om noen kan gi meg et5 kjapt svar her så hadde det vært utrolig flott.. skulle nå i nattens mørke fylle olje på bilen og frostvæske på en annen bil, klarte selvfølgelig å fylle frostvæske på den som skulle ha olje(ca halv liter frostvæske), så fylte opp med en halvliter olje etter det, håper bare det går bra?? kanskje kompensere med mer olje? noen med svar??? Takk for alle svar som kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 hei folkens, om noen kan gi meg et5 kjapt svar her så hadde det vært utrolig flott.. skulle nå i nattens mørke fylle olje på bilen og frostvæske på en annen bil, klarte selvfølgelig å fylle frostvæske på den som skulle ha olje(ca halv liter frostvæske), så fylte opp med en halvliter olje etter det, håper bare det går bra?? kanskje kompensere med mer olje? noen med svar??? Takk for alle svar som kommer Det går ikke bra. Du må drenere, rense, og fylle på frisk olje før du kjører. Frostvæske smører ikke motoren. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuperMario Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Tapp av all oljen som er på og skift både den å filteret hvis bilen er startet\kjørt med dette.. Siter --- =) --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hvis det hjelper på selvfølelsen vet jeg om en annen som gjorde det samme, men han hadde jobba som oljeskifter...... Riktignok hadde han spylervæske på motoren. Måtte bruke noen liter olje før det slutta å skumme, veit jeg. :D Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SubaruL Skrevet November 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Hvis det hjelper på selvfølelsen vet jeg om en annen som gjorde det samme, men han hadde jobba som oljeskifter...... Riktignok hadde han spylervæske på motoren. Måtte bruke noen liter olje før det slutta å skumme, veit jeg. :D hehe, ja det hjalp.. men jeg aner ikke ossen jeg tapper eller renser filter så får la det være, var ikke så mye som en halvliter engang, rundt 3dl, så om jeg fyller på masse olje så kanskje det blander seg ut?, da vil ihvertfall ikke olja fryse i vinter da, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar1987 Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 mulig jeg tar feil, men er ikke frostvæske fettløsende? da skal du være forsiktig med det! lager uten fett=not gudd Siter Life's a bitch and then you die... 91 Audi Coupe Quattro 20v x 86 Golf GTi 16v x 89 Audi Coupe Quattro x 87 Lada 1500 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Tapp ut olje før du gjør noe som helst, rens og fyll på BARE olje. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Bl.a. lagerene i motoren liker veldig dårlig å gå i kjølsevæske. Skift olje og filter før du kjører mer med bilen, og sjekk att oljen har riktig farge etter du har kjørt litt med den nye oljen. Oljen skal vere brun og gjennomsiktig, ikke hvitaktig og uklar som den blir med vann/kjølesvæske i. Viss du tror att du kan kompensere med å fylle på mer olje, så må du tenke på att det er skadelig for motoren hvis den har mer olje enn opp til "MAX" merket på peilepinnen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet November 1, 2006 Rapporter Share Skrevet November 1, 2006 Du kommer til å få en gråaktig grøt i motoren etter kort tid. Glykol løser seg ikke opp i olje, men emulgerer. Dvs det samme som skjer når majones lages. Skift olje asap... Hvis du spør om råd er det vel greit å følge rådene og? Å bytte olje og filter trenger man ikke være mekaniker eller hjernekirurg for å greie. Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Du må ikke finne på å starte bilen, det blir katastrofe. Hvis den allerdene er startet så ville jeg kjøpt no billig olje og rensemiddel til å ha i olja og kjørt med det i noe minutter for så å bytte olje igjen, bare at du bruker ordnlig olje og et nytt filter.. Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 det er ikkje snakk om rense olje men å bytte filter. og å tappe oljen vil sei å legge seg under bilen, finne den skrua som sitter lavest på bilen og skru den ut og olja begynner å renne (hugs bøtte). så fyller du gjerne på med billig skit olje og motorens. lar motoren gå med det ei stund. tapper olja igjen og har på skikkele olje med nytt filter. (ikkje ta av første filteret før etter innvendigmotorvasken) Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 "Kompensere med mer olje" Haha, beklager.. Syns bare det var ganske morsomt :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 om du ikke bytter olje og filter, så har du laget ditt første motorhavari Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Så konklusjonen er: bytt filter og olje! Det tar deg maks 20 minutt! Bedre å bruke 20 minutt på å skifte enn å få en havarert motor! Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Jeg er litt nysgjerrig på hvordan det gikk jeg... Starta du, eller bytta du olje? Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg