_Knut_ Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Flott bil:) Men som Audi RS seier så bør du heller investere i skikkelig chip viss du først skal ha det;) Siter Audi S4, 2.2T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 det så ut som en deilig bil det der :) hvordan oppleves motoren i den bilen egentlig ?? Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CcrgA4 Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Hvor mye måtte du gi for bilen din? Siter - 1998 Audi A4 TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Da har jeg fått skilter på bilen, synes de nye skiltene er mye penere enn de gamle forøvrig. Sleit litt med å få registrert den 2. Januar pga jeg manglet samsvarsertifikat (COC) og da kunne dem ikke vite co2 utslippene selvfølgelig :/ Fikk bestilt dette fra vw-transport.de og fikk dem på fredag ettermiddag, så måtte da vente til mandag 8.jan før skiltene var på bilen. Har installert fått satt i en ny jvc spiller og dls kompo sett foran. I tillegg har jeg tatt ut reservehjul og satt en Rockford P450 nedi der. Spiller meget bra. Har fått meg Eibach Sportline fjærer også, som skal senke ca 45mm på originale dempere, 20mm på mine siden jeg har s-line fjærer. Venter til våren med å sette disse på. På tirsdag bestemte jeg meg for å bestille Bluefin fra Superchips i England. Dette er en morsom liten håndholdt sak som man plugger inn i com porten under styret, laster inn bilens ecu, for så å sende denne via USB/PC til England. Der modifiserer de den og sender tilbake med optimisert program for denne motoren. Fikk svar fra dem på 1 time og lastet ned til den håndholdte, koblet til bilen og lastet inn på 3 min. Den skal gi bilen 185hk og 395nm. Originalt så er det oppgitt 140hk og 320nm, men som målingene deres viser så er det litt for lavt. Her er test jeg fikk tilsendt før jeg kjøpte. Resultatet er helt KONGE! Bilen drar utrolig bra i alle gir og som man ser på grafene på bluefin siden. Det var vått idag, og bilen spinner i hele 2 giret, og litt på 3 gir også ;) http://www.superchips.co.uk/curves/a320tdi.pdf Det beste av alt er at man kan bare plugge inn bluefin igjen og laste opp originale ecu og vice versa. Greit hvis man angrer eller skal inn på kontroll/service/selge bilen osv... http://www.mybluefin.co.uk/apps.php Jeg betalte ca 8200 inkl moms. Det ble sendt med DHL og jeg betalte momsen hos DHL. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Sikkert en fin måte å chippe på det, men får samme hos f.eks TS og billigere hvis jeg ikke husker feil og der er tilbakestilling med i prisen hvis du skulle angre/selge bilen. Hva skjer med reklamasjon på chippinga hvis det skjer noe? Ikke meningen å virke negativ, men bare litt nysgjerrig!! Strøken bil!! Noen bilder av det du har gjort? Siter Oslo & Larkollen Audi A3 1.8TQ RS Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil) | X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 | Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Man får ikke med en håndholdt flasher hvis man chipper hos TS (Kvål Auto her i distriktet). Jeg kan stille tilbake til originalt på 5 min, og tilbake til superchip på 5 min. TS koster 7500,- så for 700 kr mer så synes jeg det var vel verdt prisen. Hva tenker du på mtp reklamasjon? Forstod ikke helt spørsmålet... I tillegg så synes jeg superchips virker litt mer proff enn lokal forhandler som har en flasher. 7 day refund og hvis jeg ikke blir fornøyd... noe jeg selvfølgelig er. Grafer på motorytelse er også fint å ha sett før man kjøper. Jeg har desverre ikke tatt noen bilder, siden det eneste forskjellen foreløpig er JVC spilleren, og det er ikke så mye å se på. Forsterkeren baki er heller ikke noe å skryte av ;) Kommer med bilder når jeg får satt på eibachs fjærene og kjøpt nye felger. Planen er foreløpig 8.5x18" MAM MT1 som på denne Golfen Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Rå bil, til en fin pris:) Hvor kjøpte du bilen, link til forhandler/importør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Fant den på mobile.de og tok den med til http://www.bilmegler1.no her i Stavanger. Han gjorde hele importen for ca 20k Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Her er noen etter registrering, før senk og felger bilder ;() Tatt i full storm på godeste vestlandet. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Januar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Og her er noen photoshoppa bilder. 19" RS4 felger er egentlig meget pent imho... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Vurderer akkurat samme bilen selv. Har Polo 1,3 nå. Ser du hadde 1,4 :) Et steg opp motormessig eller? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Jeg hadde 1.4 100hk så den gikk ganske radigt til å være så liten bil, og med 8x14 og senkesett så fikk man en ganske god fartsfølelse. A3'en drar noe sinnsykt med flashet ecu, og jeg gleder meg litt til sommeren når det blir vanlig med tørre veier og jeg får på noe lavprofil, slik 2. giret ikke spinner så mye :) Er litt mindre fartsfølelse i A3'en, men den går mye raskere... Tror jeg klokka ca 7-8 sek på 0-100. Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Februar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2007 Det som er viktig for meg i hvert fall at den kan holde en marsjfart på 140-150km/t uten at turtallet blir liggende på 5000+. Hva ligger A3`n på i den hastigheten? Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Det er jo 6 gir, så den har vel ca 2500 @ 120kmh Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Det er jo 6 gir, så den har vel ca 2500 @ 120kmh Det er en fin motor, kan bare forestille meg hvordan den er med så mye mere krefter. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på bluefin, jeg har hatt Superchips på begge mine tidligere chippede TDI'er, så dette er jo midt i blinken for meg. BSR har en lignende løsning på trappene til 7990,- men nå er det jo ingen vits å vente lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg